نوشته شده توسط : safa
دانلود,بررسی پاورپوینت سوپر پنل,pptx

تاریخ ایجاد 31/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 90   قیمت: 12000 تومان     تعدادمشاهده  1  


دانلود,بررسی پاورپوینت سوپر پنل,pptx
 
بخشی از مطلب
 
 
نصب آرماتورهای اضافی دیوارها
بعد از نصب دیوارهای سیستم می بایست به نصب آرماتورهای افقی و آرماتورهای اضافی عمودی با  توجه به جزئیات محاسبات، مبادرت نمود. اندازه و نجوه قرارگیری این آرماتورها از طریق محاسبات سازه ای تعیین می شود.
 
همانطور که گفته شد آرماتورهای افقی در دیوارهای سازه ای سیستم و همچنین در دیوارهای گوشه ها و بازشوهای درها و پنجره ها نصب می شوند. این آرماتورها درست در کنار آرماتورهای قائم سیستم که از قبل داخل دیوارها تعبیه شده اند، قرار می گیرند. برای نصب ساده تر آرماتورهای افقی و عبور دادن آنها از داخل دیوارها می توان به روش زیر عمل نمود:
الف) ابتدا لوله هایی داخل ضخامت دیوارهای نصب شده قرار می گیرند. قطر این لوله ها باید از آماتورهای افقی بیشتر بوده تا عبور آنها از داخل لوله ها به آسانی صورت گیرد. سپس می توان آرماتورهای افقی را  از داخل لوله ها عبور داد.
ب) با نصب دیوارهای مجاور لوله های مشابهی در آنها قرار گرفته و آرماتورهای مربوطه از داخل آنها عبور داده می شوند. با انجام این کار می توان لوله ها را از دیوارها خارج نمود و بدین صورت آرماتورهای افقی در محل خود و در کنار آرماتورهای قائم قرار می گیرند.
 
باید توجه داشت که آرماتورهای افقی به اندازه کافی طویل باشند و اورلپ ( Overlap) مورد نیاز را تامین کنند.
نصب تاسیسات داخل دیوارها
قبل از شروع بتن ریزی، در صورتیکه عبور تاسیسات از داخل دیوارها پیش بینی شده است، می بایست تاسیسات لازم از قبیل لوله های آب، برق و غیره از محل های مزبور عبور داده شوند. برای این کار با سوراخ کردن لایه پلی استایرن و عبور دادن یک لایه برای قرار گرفتن تاسیسات مورد نظر، مطابق شکل زیر این کار انجام می شود. لوله های مورد نظر باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا تمام تاسیسات مربوطه به آسانی از آنها عبور کنند. البته باید توجه داشت که عبور این لوله ها باعث تضعیف مقطع دیوار می شود لذا می بایست با در نظر داشتن این امر مبادرت به عبور تاسیسات نمود.
 
بتن ریزی
گزینه های زیر را می توان برای بتن ریی داخل قالب های این سیستم بکار برد:
-    بتن ریزی با باکت ( Bucket)
-    بتن ریزی با پمپ
-    استفاده از شوت ( برای بتن ریزی سطوح پایین تر از سطح زمین)
در هر صورت پیشنهاد می شود که بتن ریزی با سرعتی کمتر از 3 یا 4 متر مکعب در هر ساعت انجام نشود. البته این امر به عوامل مختلفی بستگی دارد، مانند ارتفاع و طول سازه، دمای هوای محیط، روش مهار کردن و نوع تکیه گاههای قالب ها و غلظت مخلوط بتن، بتن مورد استفاده برای دیوارهای باربر می بایست دارای خصوصیات زیر باشد:
-    اسلامپ بین 100 تا 210 میلیمتر داشته باشد.
-    حداکثر اندازه دانه های آن 16 میلیمتر باشد.
مقاومت بتن مورد استفاده برای هر سازه و با توجه به محاسبات متفاوت است. اما حداقل  مقاومت لازم برای بتن مصرفی این سیستم 200 مگا پاسکال در نظر گرفته شده است.
قبل از اینکه عملیات بتن ریزی آغاز شود لازم است از چند مورد اطمینان حاصل شود:
-    دیوارهای سازه های می بایست به صورت کاملا عمودی و صاف قرار گرفته باشند.
-    تمام بست ها و شمع ها به دیوارها کاملا محکم شده باشند.
-    دور تادور بازشوها و قسمت هایی که می بایست قبل از بتن ریزی بسته شوند، کاملا مسدود شده باشند.
-    تمامی لوله ها وتجهیزات لازم برای عبور تاسیسات، داخلا دیوارها تعبیه شده باشند.
-    آرماتورهای اضافی ( عمودی و افقی ) و آرماتورهای محل اتصال اعضا نصب و در محل خود محکم شده باشند.
محل های بتن ریزی و مستقر شدن پرسنل کارگاه به هنگام بتن ریزی مشخص شده باشد. به منظور کاهش سرعت و شدت بتن ریزی و روان ساختن خروج آن از پمپ و ریخته شدن آن در قالب ها می توان از یک لوله S شکل در انتهای لوله پمپ استفاده کرد که نمونه آن در اشکال زیر مشخص است.
 
 
کاهش سرعت بتن ریزی و شدت آن از اهمیت خاصی برخوردار است، زیرا با این کار از آسیب رسیدن به لایه فوم پلی استایرن جلوگری شده و در ضمن مانع از پرتاب شدن و پاشیدن بتن به اطراف و لایه خارجی فوم دیوار می شود. پروسه بتن ریزی هم مانند پروسه نصب، از یکی از دیوارهای گوشه ای شروع شده و با حرکات رفت و برگشت در طول مناسب، انجام می گیرد. عملیات بتن ریزی عمدتا در سه مرحله انجام می شود:
الف) بتن ریزی تا پایین تراز بازشوی پنجره ها
ب) بتن ریزی تا بالای تراز بازشوی پنجره ها
پ) بتن ریزی تا بالای ارتفاع دیوارها
زمانی که بتن ریزی گوشه ها در حال انجام است، توصیه می شود جهت ریخته شدن بتن کاملا در راستای گوشه نباشد و در حدود 60 سانتیمتر با مرکز گوشه فاصله داشته باشد. زیرا در این صورت استحکام دیوارهای گوشه در هنگام بتن ریزی بهتر حفظ می شود. اگر در ادامه بتن ریزی بتن سقف در زمان دیگری غیر از زمان بتن ریزی دیوارها انجام شود، لازم است توجه شود که بتن ریزی تا زیر سقف ادامه یابد و قبل از آن متوقف شود. زیرا در صورت ادامه تا تراز سقف، اتصال سقف و دیوارها بخوبی صورت نمی گیرد.
 
به منظور خارج کردن هوای داخل بتن لازم است از ویبراتور استفاده شود. ویبراتور مورد استفاده می بایست دارای سری با حداکثر قطر 25 میلیمتر باشد. ( با توجه به ضخامت دیوار و آرماتورهای موجود در آن ). در هنگام ویبره کردن بهترین حالت این عمل به صورتی است که کمترین تماس با آرماتورهای نصب دشه صورت گیرد و بهتر است ویبراتور ب اسرعت به پایین برده شده و به آهستگی به بالا کشیده شود.
همچنین می توان با استفاده از یک چکش چوبی یا لاستیکی و یک تخته چوبی عمل هواگیری را بهبود بخشید. این کار از طریق قرار دادن تخته روی فوم دیوار و ضربه زدن به آن با چکش انجام می شود، بطوریکه اثر ضربه در سطوح دیوار پخش شود. البته شدت ضربه نباید طوری باشد که به قالب پلی استایرن آسیب وارد نماید.
نصب تاسیسات روی دیوارها
اگر ضخامت لوله های تاسیسات از ضخامت لایه فوم پلی استایرن دیوارها تجاوز کند، همانطور که گفته شد قبل از شروع بتن ریزی می توان با تعبیه لوله ها و یا داکت هایی داخل ضخامت دیوار، مسیر هایی را برای عبور تاسیسات شامل لوله های آب وبرق در نظر گرفت. با انی حال باید توجه داشت که عبور این اعضا از داخل بتن دیوارهای سازه ای، باعث کاهش مقاومت و تضعیف  این دیوارها شده و می بایست ملاحظات و تمهیدات لازم توسط طراحان از قبل پیش بینی شده باشد.
برای عبور تاسیساتی که ضخامت آنها از ضخامت لایه فوم پلی استایرن قالب دیوارها کمتر است، می توان از خود این لایه استفاده کرد. بدین طریق که با ایجاد شیارهایی روی لایه فوم،  مسیر عبور لوله های تاسیسات مانند لوله های آب و برق و یا محل قرارگیری، سوکت های برق ایجاد شده و تاسیسات مذکور در این محل ها نصب می شوند و یا از آنها عبور داده می شوند.
 


کلمات کلیدی مرتبط:
سوپر پنل ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت سوپر پنل,pptx ,بخشی از مطلب , , ,نصب آرماتورهای اضافی دیوارها ,بعد از نصب دیوارهای سیستم می بایست به نصب آرماتورهای افقی و آرماتورهای اضافی عمودی با توجه به جزئیات محاسبات، مبادرت نمود. اندازه و نجوه قرارگیری این آرماتورها از طریق محاسبات سازه ای تعیین می شود.,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت تصفیة خانه ای فاضلاب مصنوعی و تصفیة طبیعی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تصفية فاضلاب و انواع فاصلاب ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تعریف خاک و عوامل فرسایش خاکها,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت قراردادهای نوین مهندسی (N.E.C),pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت جرثقیلها,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت الهام و برداشت از مفاهيم بنيادي معماري ايران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مشکلات حمل و نقل و ترافیکی در بافت فرسوده,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نحوه راهسازی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحي مهد کودک,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مراحل مختلف ساختن يك ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ترمیم و مقاوم سازی ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ساختمان با اسکلت فلزی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت آنالیز و طراحی اعضای خمشی پیش تنیده,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت عوامل موثر در سيستم هاي مقاوم در برابر بارهاي جانبي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تأسيسات حرارت و برودتی یک ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی سیستم تهویه مطبوع,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تأثیر الیاف پلی پروپیلن بر خصوصیات رفتاری بتن ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نانو کامپوزیت های پلی پروپیلن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی و محاسبات کانال,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت دالهاي بتني,pptx
 


:: بازدید از این مطلب : 349
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
دانلود,بررسی پاورپوینت تصفية فاضلاب و انواع فاصلاب ,pptx

تاریخ ایجاد 31/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 60   قیمت: 9500 تومان     تعدادمشاهده  1  


دانلود,بررسی پاورپوینت تصفية فاضلاب و انواع فاصلاب ,pptx
 
بخشی از مطلب
 
آشنايي با انواع فاصلاب
2-1-انواع فاضلاب 
2-1-1-فاضلاب خانگي(1)
فاضلابهاي خانگي را مي توان در دودسته زير تقسيم بندي كرد:
الف)فاضلاب خانگي خالص:تشكيل شده است از فاضلاب دستگاه هاي بهداشتي خانه ها مانند:توالت ها،
دستشوئي ها،حمام ها،ماشين هاي لباس شوئي و ظرف شوئي،پساب آشپزخانه هاويا فاضلاب بدست آمده از شستشوي قسمت هاي گوناگون خانه.نام ديگر اين نوع فاضلاب،فاضلاب بهداشتي است.
     پس بطور كلي فاضلاب بهداشتي عبارتست از فاضلابي كه از واحد هاي مسكوني تخليه مي شود.خواص فاضلابهاي خانگي خالص(بهداشتي)در سطح يك كشور تقريباً يكسان است وتنها غلظت آنها بسته به مصرف سرانة آب در شهر ها تغيير مي كند. 
ب)فاضلاب خانگي ناخالص:فاضلابي است كه علاوه بر فاضلاب بهداشتي كه از واحدهاي مسكوني تخليه 
مي شود،داراي مقداري فاضلاب بدست آمده از مغازه ها،فروشگاهها،تعميرگاهها،كارگاه ها،رستورانها وموسسه هايي مانند آنها لازم است.لازم به ذكر است واحدهاي صنعتي كه اجباراً فاضلاب آنها در سطح شهر وبطور پراكنده وارد كانال جمع آوري فاضلاب درون شهري مي شود نيز جزو اين نوع فاضلابها محسوب مي شوند.
نام ديگر اين نوع فاضلاب،فاضلاب شهري(2) است. بطور كلي فاضلاب خانگي ناخالص(فاضلاب شهري)فاضلابي است كه از واحدهاي مسكوني وتجاري،واحدهاي صنعتي(بعضاً كوچك وبزرگ)وتاسيسات مشابه تخليه ميشود.لذا با توجه به نوع وتعداداينگونه موسسه ها ممكن است نوع فاضلابها در شهرهاي مختلف يك كشور متفاوت باشد.
 
 
2-1-2-فاضلاب صنعتي(1)
     فاضلابهاي صنعتي ،فاضلابهايي هستند كه در آنها فضولات صنعتي بيشتر است.در اين فاضلابها مواد خارجي همچون مواد معدني،مواد نفتي و روغني،مواد شيميايي،مواد آلي و… وجود دارد.فاضلابهاي صنعتي كاملاً بستگي به نوع فراوردة كارخانه دارد وخواص مختلفي دارند،لذا مقدار ونوع مواد خارجي در فاضلابهاي صنعتي با توجه به مشخصات كارخانه مشخص مي شوند.
 
2-1-3-جريان نفوذي-ورودي
     آبهايي هستند كه به روش هاي مستقيم يا غير مستقيم وارد شبكة فاضلاب مي شوند.
جريان نفوذي آبي است كه از زمين واز طريق لوله هاي معيوب،اتصالات ودرزهاي لوله ها وديوارة دهانه هاي آدم رو،تركها وشكستگيها ويا متخلخل وارد سيستم فاضلابرو وخطوط شبكه فاضلاب مي شود.
جريان ورودي عبارت از جريانهاي سطحي است كه از طريق ارتباطات زهكشهاي آبهاي سطحي،ناودان پشت بامها،زهكشهاي پي وزير زمينها،آب تاسيسات خنك كننده ويا از طريق درپوشهاي دهانه هاي آدم رو به شبكة فاضلاب وارد مي شود.
 
 
2-1-4-فاضلاب سطحي(2)
فاضلابهاي سطحي ناشي از بارندگي وذوب يخها وبرف هاي نقاط بلند هستند.اين فاضلاب ها بعلت جريان در سطح زمين وتماس با آشغالها وكثافت هاي روي زمين وشستن سطح خيابانها وپشت بامها آلوده شده ومقداري مواد آلي ومعدني در آنها وجود دارد.
 
 
2-2-مشخصه هاي كلي فاضلاب 
براي طراحي وبهره برداري از تاسيسات جمع آوري،تصفيه و دفع فاضلاب آگاهي از ماهيت فاضلابها ضروري است.
بطور كلي مي توان مشخصه هاي فاضلاب را در سه دستة كلي زير تقسيم بندي نمود:
دستة اول-مشخصه هاي فيزيكي
دستة دوم-مشخصه هاي شيميايي 
دستة سوم-مشخصه هاي زيست شناختي
 
مشخصه هاي فيزيكي:
     مهمترين مشخصة فاضلاب عبارت است از كل محتوايات جامد آن كه شامل مواد شناور،مواد قابل ته نشيني،مواد كلوئيدي،مواد محلول است.ساير مشخصه هاي فيزيكي عبارتند از بو،دما،چگالي،رنگ وكدري.
 
مشخصه هاي شيميايي:
ويژگيهاي شيميايي فاضلاب در چهار قسنت ارائه مي شود:(1)مادة آلي؛(2)اندازه گيري محتواي آلي؛(3)مادة غيرآلي؛(4)گازها.
 
مشخصه هاي زيست شناختي:
هر مهندس محيط زيست بايد دانش كافي دبارة مشخصه هاي زيست محيطي فاضلاب داشته باشد و در مورد مطالب زير شناخت داشته باشد:
-گروههاي اصلي ميكروارگانيزمهاي موجود در آبهاي سطحي وفاضلاب.
-ارگانيزمهاي بيماري زا موجود در فاضلاب.
-ارگانيزمهايي كه به منزلة شاخص آلودگي مورد استفاده قرار مي گيرند واهميت آنها. 
-روشهاي شناسايي ارگانيزمهاي شاخص .
-روشهاي سميت فاضلابهاي تصفيه شده .
     حال جهت آشنايي با برخي مشخصه هاي كلي فاضلابها خصوصاً فاضلاب شهري تعاريف زير ارائه مي شود:
 
رنگ فاضلاب:(1)
     رنگ فاضلاب(خصوصاً فاضلاب شهري)نشان دهندة عمرآن است.فاضلاب تازه داراي رنگ خاكستري است.پس از مدتي كه فاضلاب گنديده و كهنه شد،رنگ آن تيره وسياه مي گردد كه علت آن وجود سولفيد آهن(Fes)است كه در حدود (0.25) ميلي گرم در ليتر با فاضلاب دفع شده از منازل همراه است.
 
بوي فاضلاب:(2)
     بوي فاضلاب ناشي از گازهائي است كه در اثر متلاشي شدن مواد آلي بوجود مي آيد.بوي فاضلاب تازه قابل تحمل تر از فاضلاب كهنه است.بوي فاضلاب كهنه بيشتر ناشي از گاز هيروژن سولفوره مي باشد كه در اثر فعاليت باكتريها بي هوازي ودر نتيجه احياي سولفات ها به سولفيدها توليد مي شود.
      اگر اكسيژن كافي به فاضلاب رسيده شود باعث مي شود كه باكتريهاي بي هوازي از فعاليت باز ايستاده وبه جاي آنها باكتري هاي هوازي،مواد آلي را تجزيه كرده وگاز كربنيك توليد شود وسبب بي بو شدن فاضلاب گردد.
 
درجة اسيدي:(3)
فاضلاب شهري و تازه معمولاً حالت خنثي ومتمايل به قليائي دارند.تنها در اثر ماندن وشروع عمل گنديدگي گازهاي اسيدي(هيدروژن سولفوره)توليد گرديده ودرجة اسيدي فاضلاب كاهش يافته،خاصيت اسيدي پيدا نمايد.هر چه درجة گرماي محيط بيشتر باشد عمل گنديدن تعفن زودتر رخ مي دهد.
در شرايط نسبتاً متعارفي عمل تعفن سه تا چهار ساعت پس از توليد فاضلاب شروع مي شود.
 
دماي فاضلاب:(1)
به علت اعمال زيستي،درجة گرماي فاضلاب معمولاً بيشتر از درجة گرماي آب در همان محيط است.درجة گرماي فاضلاب در سردترين روزهاي زمستان غالباً از 10درجه سانتي گراد كمتر نمي گردد ودر روزهاي معمولي درجة گرمائي در حدود 2  0 درجه سانتي گراد دارد.
 
 
 


کلمات کلیدی مرتبط:
تصفية فاضلاب و انواع فاصلاب ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت تصفية فاضلاب و انواع فاصلاب ,pptx ,بخشی از مطلب , ,آشنايي با انواع فاصلاب ,2-1-انواع فاضلاب ,2-1-1-فاضلاب خانگي(1) ,فاضلابهاي خانگي را مي توان در دودسته زير تقسيم بندي كرد: ,الف)فاضلاب خانگي خالص:تشكيل شده است از فاضلاب دستگاه هاي بهداشتي خ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت تصفیة خانه ای فاضلاب مصنوعی و تصفیة طبیعی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تعریف خاک و عوامل فرسایش خاکها,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت قراردادهای نوین مهندسی (N.E.C),pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت جرثقیلها,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت الهام و برداشت از مفاهيم بنيادي معماري ايران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مشکلات حمل و نقل و ترافیکی در بافت فرسوده,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نحوه راهسازی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحي مهد کودک,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مراحل مختلف ساختن يك ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ترمیم و مقاوم سازی ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ساختمان با اسکلت فلزی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت آنالیز و طراحی اعضای خمشی پیش تنیده,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت عوامل موثر در سيستم هاي مقاوم در برابر بارهاي جانبي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تأسيسات حرارت و برودتی یک ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی سیستم تهویه مطبوع,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تأثیر الیاف پلی پروپیلن بر خصوصیات رفتاری بتن ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نانو کامپوزیت های پلی پروپیلن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی و محاسبات کانال,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت دالهاي بتني,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت انواع بتن های سبک (LWAC),pptx
 


:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
دانلود,بررسی پاورپوینت تصفیة خانه ای فاضلاب مصنوعی و تصفیة طبیعی,pptx

تاریخ ایجاد 31/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 50   قیمت: 9000 تومان     تعدادمشاهده  1  


دانلود,بررسی پاورپوینت تصفیة مصنوعی و تصفیة طبیعی,pptx
 
بخشی از مطلب
 
وارد نمودن فاضلاب شهري به رودخانه ها
     رودخانه ها بسته به دبي و سرعت جريان آب در آنها ، ميزان تلاطم و درجة گرماي آب آنها ، قدرت تصفيه محدودي را دارا مي باشند. چنانچه بدون توجه و محاسبة ظرفيت تصفيه رودخانه ، فاضلابي را وارد آن نماييم، ممكن است موجب آلودگي محيط زيست، كاهش بي رويه اكسيژن محلول در آب رودخانه و در نتيجه به خطر افتادن زندگي ماهيها در آن شود.
     همچنين در صورت انجام چنين عملي بايد امكان آلوده شدن آب رودخانه را به ميكروبهاي بيماري زا، بويژه براي روستاها و شهرهايي كه از آب اين رودخانه براي مصرف هاي خانگي خود استفاده مي كنند، مدنظر باشد.
     پس بايد ابتدا حداكثر آلودگي مجاز آب رودخانه را پس از ورود فاضلاب به آن محاسبه كرد. بر مبناي اين محاسبه مي توان لزوم يا عدم لزوم تصفيه فاضلاب را پيش از ورود آن به رودخانه يا درجة تصفيه لازم را تعيين نمود. البته در اين بررسي بايد عوامل و منبعهاي ديگري كه ممكن است رودخانه را آلوده سازد نيز مورد توجه قرار داد.
 
5-3- وارد نمودن فاضلاب شهري به درياها(2)
     در بررسي اوليه چنين به نظر مي رسد كه دريا ها و اقيانوس ها بعلت بزرگي خود قادرند هر نوع و هر مقدار فاضلابي را جذب و با كمك تصفيه طبيعي ، تصفيه نمايند . ولي چنانچه در نحوة استفاده از اين قدرت تصفيه، بررسي كامل نشود، پيش بيني هاي لازم صورت نگيرد، وارد نمودن فاضلاب شهر به دريا موجب آلوده شدن كرانه ها ، شهرهاي ساحلي ، محلهاي شنا و ماهيگري گرديده، همچنين اين كار سبب كاهش اكسيژن محلول در منطقه اي از دريا و در نتيجه مردن و از بين رفتن حيوانات آبزي به ويژه ماهيهاي آن منطقه گريده، توليد بوهاي ناخوشايند نموده و حتي احتمال گسترش بيماريهاي گوناگون ، بهداشت ساكنين ساحل محلول را به خطر مي اندازد.
     فاضلاب بايد به صورت نامتمركز و در چندين نقطه از دريا وارد گردد. در موقع ورود فاضلاب به دريا بايد جريان آن همراه با سرعت زيادي باشد كه آميختگي با آب دريا به خوبي انجام گرفته و براي رسيدن به سطح آب دريا فاصلة بيشتري را طي نمايد.
     5-4- پخش فاضلاب شهري در زمين (1)
پخش فاضلاب در زمين، با دو انگيزه مختلف انجام مي شود:
1-    تصفية طبيعي فاضلاب: تصفية فاضلاب شهري به روش طبيعي 
2-     آبياري كشاورزي: هدف اصلي تصفية فاضلاب نبوده بلكه بازيابي دوباره از فاضلاب شهري مد نظراست.
در اين بخش تنها حالت اول مورد بررسي قرار ميگيرد. اساس كار در اين روش تصفية طبيعي فاضلاب شهري  است كه فاضلاب در لايه هاي نازكي در سطح زمينهاي پايه پخش گرديده و در نتيجه تماس با هوا و تور خورشيد ، باكتريهاي هوازي تصفية زيستي لازم را انجام داده و آب باقي مانده از تبخير پس از اين تصفيه به زمين فرو رفته و به سفره هاي آب زير زميني بپيوندد. كه جهت عملي بودن اين روش موارد زير لازم است:
1-    سست ونفوذ پذير بودن زمين زيرزميني .
2-     پائين بودن سفره آب زيرزمين(حداقل 3 متر) .
3-     كم بودن ميزان بارندگي در منطقه .
4-     فراوان بودن زمين باير در نزديكي شهر.
مهمترين عيب هاي روش تصفية طبيعي عبارتند از:
1-    آلودگي محيط زيست .
2-     آلودگي احتمالي آبهاي زيرزميني.
3-     خطر گسترش بيماريهاي گوناگون.
خطر هاي نامبرده زماني افزايش مي يابد كه جهت كاهش هزينه ، محل زمينها در نزديكي شهر پيش بيني شود چرا كه دور بودن زمين موجب افزايش هزينة انتقال فاضلاب مي گردد.
روشهاي متداول در پخش فاضلاب در زمين باير عبارتند از:
 
 
5-4-1- پخش فاضلاب شهري در سطح زمين:(1)
فاضلاب بصورت لايه اي نازك(حداكثر 1  0 تا 15 سانتي متر) روي سطح گسترده اي از زمين شيب داري جريان مي يابد و در انتهاي شيب، باقي ماندة فاضلاب وارد كانال جمع آوري كننده اي مي گردد. شيب زمين          2  تا  8 درصد انتخاب مي گردد. اين روش در شكل(2 -5    ) نشان داده شده است.
 
 
 
 
 
 
شكل(2-5)- پخش فاضلاب در سطح زمين .
براي جلوگيري از كار باكتريهاي بي هوازي و در نتيجه جلوگيري از ايجاد بوي ناخوشايند بايد هواي كافي به فاضلاب برسد. لذا پخش فاضلاب را در سط زمين متناوب انجام مي دهند. يعني پس از پخش فاضلاب تا ارتفاع حداكثر 15 سانتيمتر، جريان آنرا قطع نموده و با توجه به نفوذ پذيري زمين و درجة رطوبت محيط پس   از   8  تا 24  ساعت دوباره پخش فاضلاب را نجام مي دهند. در رصورتي كه فاضلاب در زمان بيشتر   ز 4ا   ساعت در زمين فرو نرود، نشان دهندة آن است كه خلل و فرج زمين گرفته شده اند. لذا بايد قشري نازك از زممين را برداشت و پس از شستشوي دوباره روي زمين پخش نمود.
 
5-4-2- پخش فاضلاب در شيارها:
     با كندن جوي هائي در زمين مانند شكل(       3 - 5  ) فاضلاب در اين جوي ها جاري شده و به تدريج در زمين نفوذ مي كند. اين روش خود بسته به درجة نفوذ پذيري زمين به دو صورت نفوذ سريع(1) و نفوذ آرام ممكن است انجام پذيرد. شيب نامبرده كمتر از 5 درصد انتخاب مي گردد. در صورتي كه نفوذ پذيري كم و يا نياز به فاضلاب تصفيه شده باشد مي توان با قرار دادن لوله هاي زهكش فاضلاب تصفيه شده را دوباره جهت آبياري كشاورزي بدست آورد.
 
5-4-3- پخش فاضلاب توسط شبكة زير زميني :(2)
       در اين روش فاضلاب نيمه تصفيه شده را توسط يك شبكة لوله گذاري در زير سطح زمين و در عمقي در حدود 0.5 تا 1.5 متر در زمين پخش مي كنند تا توسط درزها و خلل و خرج موجود در لوله هاي نامبرده به تدريج به درون زمين نفوذ كند.
اين روش براي مقادير بسيار كمي از فاضلاب مناسب است و معمولاً پس از استفاده از سپتيك تانك در زمينهائي كه نفوذ پذيري كم و يا عمق سطح آب زير زميني كم باشد بكار ميرود. امنياز اين روش در اين است كه از توليد بوي ناخوشايند جلوگيري مي شود. در جدول (2   - 5 ) مشخصات لازم جهت طراحي اين روشها داده شده است
 


کلمات کلیدی مرتبط:
تصفیة خانه ای فاضلاب مصنوعی و تصفیة طبیعی ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت تصفیة خانه ای فاضلاب مصنوعی و تصفیة طبیعی,pptx , ,بخشی از مطلب , ,وارد نمودن فاضلاب شهري به رودخانه ها , رودخانه ها بسته به دبي و سرعت جريان آب در آنها ، ميزان تلاطم و درجة گرماي آب آنها ، قدرت تصفيه محدودي را دارا مي باشند.,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت تصفية فاضلاب و انواع فاصلاب ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تعریف خاک و عوامل فرسایش خاکها,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت قراردادهای نوین مهندسی (N.E.C),pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت جرثقیلها,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت الهام و برداشت از مفاهيم بنيادي معماري ايران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مشکلات حمل و نقل و ترافیکی در بافت فرسوده,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نحوه راهسازی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحي مهد کودک,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مراحل مختلف ساختن يك ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ترمیم و مقاوم سازی ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ساختمان با اسکلت فلزی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت آنالیز و طراحی اعضای خمشی پیش تنیده,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت عوامل موثر در سيستم هاي مقاوم در برابر بارهاي جانبي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تأسيسات حرارت و برودتی یک ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی سیستم تهویه مطبوع,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تأثیر الیاف پلی پروپیلن بر خصوصیات رفتاری بتن ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نانو کامپوزیت های پلی پروپیلن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی و محاسبات کانال,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت دالهاي بتني,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت انواع بتن های سبک (LWAC),pptx


:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
دانلود,بررسی پاورپوینت قراردادهای نوین مهندسی (N.E.C),pptx

تاریخ ایجاد 31/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 70   قیمت: 9500 تومان     تعدادمشاهده  1  


دانلود,بررسی پاورپوینت قراردادهای نوین مهندسی (N.E.C),pptx

بخشی از مطلب

    مهمترین ویژگی این گونه قراردادها به ترتیب زیر است:
1)شرکتهای خارجی نقش پیمانکار را ایفا می کنند. وظیفه آنها تامین همه سرمایه مورد نیاز عملیات اکتشاف و توسعه، نوسازی و بازسازی میادین می باشد.
2) کلیه مخارج و هزینه هایی که پیمانکاران متحمل می شوند، به همراه بهره سرمایه های بکار گرفته شده و نرخ سود توافق شده از درآمد حاصل از فروش نفت یا گاز باز پرداخت خواهد شد.
3) نرخ بازده سالیانه سرمایه گذاری متناسب با پروژه متغییر بوده (معمولاً حول و حوش20 درصد است) و در قالب اقساط مساوی به پیمانکارپرداخت خواهد شد.
4) پس از پایان دوره پرداخت اصل و بهره سود سرمایه گذاری، پیمانکار دارای هیچ گونه حقی در میادین نفت و گاز کشور میزبان نخواهد بود.
5) همچنین پس از پایان دوره عملیات اجرایی پروژه، راه اندازی تولید و شروع تولید،کشور میزبان کنترل عملیات را برعهده خواهدگرفت و مسئول تامین هزینه عملیات جاری خواهد بود.
6)پیمانکار خارجی در این سرمایه گذاری های مشترک فاقد سهم می باشد.در این نوع قرارداد پروژه ها فاقد خطر پذیری اکتشاف می باشد. زیرا همگی در میادینی که دارای ذخائر اثبات شده نفت و گاز هستند به اجرا درخواهند آمد. ضمناً، خطر پذیری قیمت به کشور میزبان منتقل شده است و کشور میزبان پرداخت وجوه مورد توافق را تضمین کرده است.

    ملاحظات حقوقی که در عقد قراردادهای خدماتی و چارچوب بیع متقابل باید مورد توجه واقع شوند عبارتند از:
1. حاکمیت و مالکیت کامل کشور میزبان بر منبع هیدروکربوری و نفی مشارکت وسرمایه گذاری خارجی.
2.  حاکمیت قوانین کشور میزبان بر قرارداد و همچنین بر حکمیت در دعاوی.
3.  حاکمیت قوانین پولی کشور میزبان بر روابط ارزی فی مابین.
4.  کنترل کامل تولید.
5.  بازپرداخت صرفا از محل تولید مخزن.
6.  عدم ارائه تضمین بانکی یا دولتی.
7.  اعمال حق کنترل و نظارت فنی و مالی.
8.  تامین بالاترین ضریب برداشت با ملاحظات فنی و حفظ مخازن.
9.  به حداکثر رساندن مشارکت امکانات تولیدی مهندسی و ساختمانی داخلی.

    نقاط قوت
1. حاکمیت حقوقی بدون شبهه بر منابع نفت و گاز توسط صاحب نفت و گاز
2.  کنترل: مناقصه و رقابت، کنترل قوی روی شرح کار و هزینه ها را موجب می شود.
3.  هزینه: هزینه بایستی زیر سقف تعیین شده و با نظارت و کنترل دقیق انجام شود، لذا در حد واقعی خود باقی می ماند.
4.  برنامه زمانی: پیمانکار انگیزه قراردادی، همچنین جرائم قراردادی جهت عدم تأخیر در برنامه زمان بندی دارد.
5.  عملیات بهره برداری: کنترل عملیات بهره برداری توسط صاحب نفت هرگونه تخمین هزینه های غیر واقعی بهره برداری را از بین می برد، ضمن آنکه حضور پر رنگ صاحب نفت در این مرحله که بیش از 90 درصد درآمد حاصل می شود تضمین حفظ منافع است.
6.  پیمانکار در خطر پذیری قیمت های خیلی پائین نفت مشارکت دارد ولی ازقیمت های خیلی بالا سود نمی برد.
7. در بیع متقابل، انگیره بکارگیری تکنیکهای جدید به منظور کاهش هزینه های سرمایه توسط پیمانکار وجود دارد. ولی به علت درگیر نبودن پیمانکار در دوره بهره برداری، شرکت صاحب نفت رأساً و از طریق شرکتهای خدماتی این مهم را به انجام می رساند.
8. سهم دولت از درآمدهای پروژه بسیار بالاتر از اشکال دیگر قرارداد است و حق حاکمیت و مالکیت کشور میزبان حفظ شده است. این مهم در اغلب موارد بیش از 90 درصد می باشد.
9. عمر کوتاه قرارداد به معنی حضور کمتر خارجی هم هست. ( با این حال خود این موضوع در برخی موارد می تواند به نقطه ضعف نیز تبدیل شود )
10. در میدانهایی که میزان تولید طی مدت بسیار کوتاهی به نقطه اوج خود می رسد و عملیات تولیدی را طی مدت زمان کوتاهی می توان به کارفرما واگذار کرد می تواند شیوه مناسبی تلقی شود اما در میادینی که نیاز به توسعه مرحله به مرحله دارند می بایست قراردادها به صورت چند مرحله ای به امضاء برسد.
11.  در صورتیکه قیمت نفت در میان مدت و بلند مدت افزایش یابد حجم منافع پیمانکار خارجی از درآمدهای حاصل از طرح به صورت واقعی کاهش خواهد.
12. لحاظ سیستم پاداش و تنبیه که در آخرین قرارداد به شیوه بیع متقابل لحاظ شده می تواند انگیزه های پیمانکار را افزایش دهد اما لزوماً افزایش انگیزه با دیگر شیوه های قرارداد برابری نمی کند.


    نقاط ضعف
1. دوره زمانی قراردادهای بیع متقابل بسیار کوتاه تر از عمر میدان است و لذا تطبیق منافع پیمانکار و کارفرما در شرایطی که این قرارداد بخواهد در ارتباط با میادینی که نیاز به توسعه مرحله به مرحله دارند نیاز به تعدیل چارچوب قرارداد دارد. به عبارت دیگر از آنجا که در مورد برخی میادین می بایست توسعه میدان به صورت مرحله ای صورت گیرد و اطلاعات مربوط به مراحل بعدی تا قبل از انجام مرحله اول ممکن است روشن نباشد عمر کوتاه قرارداد تطابق لازم برایمنافع پیمانکار و کارفرما را تضمین نمی کند و همین امر ضرورت انجام برخی اصلاحات را در چارچوب قراردادهای بیع متقابل اقتضاء می کند بعنوان مثال شرکت ملی نفت ایران در آخرین قرارداد خود (میدان نفتی دارخوین ) یک قرارداد بیع متقابل دومرحله ای به امضاء رسانده که اجرای مرحله دوم منوط به اجرای موفق مرحله اول شده است این موفقیت می بایست به تأیید شرکت ملی نفت ایران برسد.
2. از آنجا که پیمانکار تنها سفارش را انجام می دهد محتمل است که به مشکلاتی که پس از تحویل میدان پیش می آید توجه ننماید این مشکل چنان که گفته شد در مورد برخی میادین به جهت طولانی بودن فرآیند توسعه میدان حادتر است. از این رو افزایش مدت زمان حضور پیمانکار در آخرین قراردادکشور(میدان نفتی دارخوین) به منظور حصول اطمینان بیشتر در این رابطه است.
3. در اغلب قراردادهای بیع متقابل منعقد شده میزان سود بطور موثر ثابت بوده است از این جهت هیچ انگیزه ای برای پیمانکار ایجاد نمی گردد تا اقدام به افزایش بازیافت به نفع خود یا کارفرما بنماید. در آخرین قرارداد بیع متقابل شرکت ملی نفت ایران برای رفع این نقیصه یک سیستم پاداش و تنبیه به قراردادهای جدید افزوده است در آخرین قرارداد در صورتیکه پیمانکار بتواند ضریب بازیافت را افزایش دهد متناسب با این افزایش حداکثر تا دو درصد می تواند بر نرخ بازدهی سرمایه خود بیفزاید، همچنین در صورت ناتوانی از انجام تعهدات در ازای هر یک درصد کاهش در تولید دو درصد از دستمزد کسر خواهد  شد.




 


کلمات کلیدی مرتبط:
قراردادهای نوین مهندسی (N.E.C) ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت قراردادهای نوین مهندسی (N.E.C),pptx ,بخشی از مطلب , ,مهمترین ویژگی این گونه قراردادها به ترتیب زیر است: ,1)شرکتهای خارجی نقش پیمانکار را ایفا می کنند. وظیفه آنها تامین همه سرمایه مورد نیاز عملیات اکتشاف و توسعه، نوسازی و بازسازی میادین می,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت تعریف خاک و عوامل فرسایش خاکها,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت جرثقیلها,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت الهام و برداشت از مفاهيم بنيادي معماري ايران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مشکلات حمل و نقل و ترافیکی در بافت فرسوده,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نحوه راهسازی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحي مهد کودک,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مراحل مختلف ساختن يك ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ترمیم و مقاوم سازی ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ساختمان با اسکلت فلزی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت آنالیز و طراحی اعضای خمشی پیش تنیده,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت عوامل موثر در سيستم هاي مقاوم در برابر بارهاي جانبي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تأسيسات حرارت و برودتی یک ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی سیستم تهویه مطبوع,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تأثیر الیاف پلی پروپیلن بر خصوصیات رفتاری بتن ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نانو کامپوزیت های پلی پروپیلن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی و محاسبات کانال,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت دالهاي بتني,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت انواع بتن های سبک (LWAC),pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت بتــن سبـك سـازه اي ,pptx
پاورپوینت بررسی روش های وصله میلگرد ها


:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
دانلود,بررسی پاورپوینت تعریف خاک و عوامل فرسایش خاکها,pptx

تاریخ ایجاد 31/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 30   قیمت: 8500 تومان     تعدادمشاهده  1  


دانلود,بررسی پاورپوینت تعریف خاک و عوامل فرسایش خاکها,pptx

بخشی از مطلب

مواد تشکیل دهنده خاک‌ها
موادی که خاک‌ها را تشکیل می‌دهند به چهار قسمت تقسیم می‌شوند :
مواد سخت : مواد سخت را ترکیبات معدنی تشکیل می‌دهند ولی ممکن است دارای مقداری مواد آلی نیز باشند. البته این ترکیبات معدنی از تخریب سنگ‌های اولیه یا سنگ مادر حاصل شده‌اند که گاهی اوقات همراه با مواد تازه کلوئیدی و نمک‌ها می‌باشند.
موجودات زنده در خاک‌ها : تغییراتی که در خاک‌ها انجام می‌پذیرد بوسیله موجودات زنده در خاک انجام می‌گیرد. قبل از همه ریشه گیاهان ، باکتری‌ها ، قارچها ، کرم‌ها و بالاخره حلزون‌ها در این تغییرات شرکت دارند.
آب موجود در خاک‌ها : آبی که در خاک وجود دارد حمل مواد حل‌شده را به عهده دارد که البته این مواد حمل شده برای رشد و نمو گیاهان به مصرف می‌رسد. آب موجود در خاک‌ها از باران و آبهای نفوذی ، آب جذب شده و بالاخره آبهای زیرزمینی تشکیل شده که در مواقع خشکی از محل خود خارج شده و بمصرف می‌رسد.
هوای موجود در خاک : هوا همراه با آب در خوه‌های خاک‌ها وجود دارد که البته این هوا از ضروریات رشد و نمو گیاهان و ادامه حیات حیوانات می‌باشد. مقدار اکسیژنی که در این هوا وجود دارد از دی اکسید کربن کمتر است و این بدان علت است که ریشه گیاهان برای رشد و نمو اکسیژن مصرف کرده و دی اکسید کربن پس می‌دهند.
 
تقسیم‌بندی خاک‌ها از لحاظ سنگ‌های تشکیل دهنده
بر حسب دانه‌های تشکیل دهنده خاک و هم‌چنین شرایط میزالوژی و پتروگرافی زمین خاک‌های مختلفی وجود دارد که عبارتند از :
خاک رسی : ذرات رس (Clay) دارای قطری کوچکتر از 0.002 میلی‌متر می‌باشند و در حدود 50% خاک را تشکیل می‌دهند.
خاک‌های رسی چون دارای دانه‌های بسیار ریزی هستند به خاک سرد معروفند و در مقابل رشد گیاهان مقاومت نشان داده و رشد آنها را محدود می‌کنند.
خاک‌های سیلتی :
50% این نوع خاک‌ها را ذرات سلیت تشکیل داده است که دارای قطری بین 0.05 تا 0.002 میلی‌متر می‌باشند و بر حسب اینکه ناخالصی مثل ماسه ، رس و غیره بهمراه دارند به نام خاک‌های سیلتی ماسه‌ای و یا سیلتی رسی معروفند.
خاک‌های ماسه‌ای:
این خاک‌ها از 75% ماسه تشکیل شده‌اند. قطر دانه‌ها از 0.06 تا 2 میلیمتر است و بر حسب اندازه دانه‌های ماسه به خاک‌های ماسه‌ای درشت ، متوسط و ریز تقسیم می‌گردند. مقدار کمی رس خاصیت خاک‌های ماسه‌ای را تغییر می‌دهد و این نع خاک آب را بیشتر در خود جذب می‌کند تا خاک‌های ماسه‌ای که فاقد رس هستند.
خاک‌های اسکلتی :
خاکهای اسکلتی به خاکهایی اطلاق می‌گردد ک در حدود 75% آن را دانه‌هایی بزرگتر از 2 میلی‌متر از قبیل قلوه سنگ ، دیگ و شن تشکیل می‌دهند. این خاک‌ها ، آب را به مقدار زیاد از خود عبور می‌دهند و لذا همیشه خشک می‌باشند.
نیم‌رخ عمومی خاک‌ها
نیم‌رخ خاک‌ها معمولا از 3 افق A,B,C تشکیل شده است.
افق A : که به نام خاک بالایی نامیده می‌شود، فوقاتی‌ترین منطقه خاک است و این همان افقی است که رشد و نمو گیاهان در آن نفوذ می‌کنند. این افق از مواد خاکی نرم (رس) که غنی از مواد آلی و موجودات زنده میکروسکوپی است تشکیل یافته است که وجود این مواد آلی باعث رنگ خاکستری تا سیاه این افق می‌گردد. البته این زمین غالبا برای کشاورزی مناسب می‌باشند. اکسیدهای آهن و همچنین بعضی از مواد محلول ممکن است از این منطقه به افق B برده شوند و در آنجا رسوب کنند.
افق B : قشر بین افق A و C را یک قشر دیگر تشکیل می‌دهد که به نام افق B یا خاک میانی نامیده می‌گردد. در این افق عمل تخریب و تجزیه به مراتب بیشتر از افق C پیشرفت و اثر کرده است و از کانی‌های سنگ مادر فقط آن دسته دیده می‌شوند. که بسیار مقاومند (مثل کوارتز) ولی سایر کانی‌ها به شدت تجزیه شده‌اند. این افق معمولا از مواد رسی ، ماسه و شن‌های ریز و درشت و گاه مقادیر کمی بقایای نباتی تشکیل شده است. در این افق علاوه بر مواد رسی ، در آب و هوای مرطوب ، اکسیدهای آهن و همچنین مواد محلول‌تر که بوسیله آب‌های نفوذی از افق A به آنجا آورده شده‌اند دیده می‌شوند.
افق C : که به آن خاک زیرین نیز گفته می‌شود، افقی است که مواد سنگی به میزان خیلی کم تخریب و تجزیه شده‌اند و در نتیجه سنگ‌های اولیه زیاد تغییر نکرده بلکه بصورت قطعات خرد شده می‌باشند. زیر این منطقه سنگ‌های تخریب نشده یعنی سنگ اولیه قرار دارد که هیچگونه تخریب و یا تجزیه‌ای در آن صورت نگرفته است.
فرسایش تسریعی
فرسایش آبی در واقع یکی از پدیده‌های معمولی زمین شناسی است که بوسیله آن کوهها بتدریج فرسوده شده و دشتها ، دره‌ها و بستر رودخانه‌ها و دلتاها ، تشکیل می‌یابند. این نوع فرسایش که به کندی صورت می‌گیرد، فرسایش طبیعی نامیده می‌شود. در صورتی که فرسایش با سرعت خیلی بیشتری انجام شود و حالت تخریبی به خود بگیرد، به آن فرسایش تخریبی گفته می‌شود.
در پدیده فرسایش دو عمل مختلف انجام می‌شود: یکی جدا شدن ذرات و دیگری حمل و تغییر مکان آنها. عواملی مانند انجماد و ذوب متناوب ، جریان آب و ضربانات قطران باران اثر جدا کنندگی داشته و مواد را جهت شسته شدن آماده می‌کنند.
عوامل موثر در میزان فرسایش تسریعی
دو عامل اصلی را می‌توان مسئول وقوع فرسایش تسریعی دانست: از بین رفتن پوشش گیاهی طبیعی خاک و کشت گیاهانی که پوشش گیاهی کافی فراهم ننموده و قسمتی از خاک را برهنه می‌گذارند. کشت نباتات کرتی مانند ذرت و سیب زمینی ، بخصوص اگر کرتها در جهت شیب زمین باشد، پوشش کافی به خاک نداده، فرسایش و از بین رفتن خاک را تشدید می‌کنند.


مقدار کل بارندگی و شدت آن :
بارندگی زیاد در صورتی که ریزش آن آرام باشد، فرسایش زیادی ایجاد نمی‌کند، در صورتی که بارانهای شدید حتی به مقدار کم سبب فرسایش زیاد می‌شوند. در فصل سرما که زمین منجمد می‌شود و در فصل رشد گیاهان که پوشش گیاهی انبوه است، بارندگی اثر فرسایشی کمتری دارد.
شیب زمین
شیب زیاد باعث تسریع جریان آب شده و به همان نسبت میزان فرسایش و هدر رفتن آب افزایش پیدا می‌کند. طول شیب نیز اهمیت دارد، چون هر قدر شیب ادامه بیشتری داشته باشد، بر مقدار سیلاب افزوده خواهد شد.
پوشش گیاهی
درختان جنگلی و مرتع موثرترین عوامل محافظ خاک در مقابل فرسایش هستند. نباتات زراعی اثر محافظتی کمتری دارند، ولی این امر در نباتات مختلف یکسان نیست. نباتاتی مانند جو و گندم پوشش نسبتا کافی برای خاک فراهم می‌کنند.
ماهیت خاک
از بین خواص فیزیکی خاک موثر در میزان فرسایش مهمترین آنها قابلیت نفوذ خاک و ثبات ساختمانی خاک است. قابلیت نفوذ خاک به عواملی مانند ثبات ساختمانی ، بافت ، نوع رس ، عمق خاک و وجود لایه‌های غیر قابل نفوذ بستگی دارد. ثبات ساختمانی ذرات خاک سبب می‌شود که علی‌رغم هرزروی سطح آب فرسایش زیادی صورت نگیرد.
 
نحوه کنترل فرسایش آبی
روشهای مختلفی برای کاهش یا کنترل فرسایش آبی می‌توان بکار برد:
بطور کلی هر اقدامی مانند شخمهای سطحی و عمقی و اضافه کردن مواد آلی خاک که قدرت جذب آبی خاک را افزایش دهد، هدر رفتن سطحی آب را کاهش می‌دهد.
انتخاب نوع نباتات زراعی در کنترل فرسایش اثر زیادی دارد.
بالا نگه داشتن سطح حاصلخیزی خاک خود یک نوع عمل محافظتی در مقابل فرسایش است، زیرا تحت این شرایط رشد زیاد نباتات ، علاوه بر بهتر نمودن قابلیت نفوذ آب خاک ، پوشش گیاهی و مواد آلی خاک را بطور قابل ملاحظه افزایش می‌دهند.
با دقت در انتخاب روشهای کشت و زرع و نحوه انجام آنها می‌توان با فرسایش خاک مبارزه کرد. در صورتی که شیب زمین تا مسافت زیادی ادامه داشته باشد، بهتر است که نباتات کرتی مانند ذرت با نباتات پوششی مثل گندم و جو بطور یک در میان کشت شوند، تا بدین وسیله از شتاب گرفتن آب جلوگیری شود. این روش کشت را که اصطلاحا کشت نواری گویند، اثرات کاملا مثبتی در حفاظت خاک داشته است.
فرسایش بادی
تخریب خاک از طریق فرسایش بادی بیشتر در مناطق خشک صورت گرفته و گاهی در مناطق مرطوب هم اتفاق می‌افتد. اثر تخریبی باد غالبا خیلی جدی بوده و نه تنها ذرات ریز و حاصلخیز خاک را هدر می‌دهد، بلکه به علت رو بازکردن ریشه گیاهان و یا پوشاندن قسمت هوایی گیاهان با مواد معلق در هوا ، سبب مرگ آنها می‌شود. خشک شدن لایه‌های سطحی خاک به علت کمی آب ، آنها را در خطر فرسایش باد قرار می‌دهد.
 
عوامل موثر در فرسایش بادی
مهمترین عامل درصد رطوبت خاک است، زیرا خاک مرطوب از این حیث مصون است. عوامل دیگر عبارتند از: سرعت باد ، وضعیت قسمت سطحی خاک ، خصوصیات کلی خاک.
خصویات خاکی مانند ثبات دانه بندی ذرات خاک ، میزان مواد آلی و درصد ذرات خاک همگی در فرسایش پذیری خاک بوسیله باد موثر هستند.
کنترل فرسایش بادی
با توجه به عوامل موثر در میزان فرسایش بادی می‌توان روشهای مبارزه و کنترل را حدس زد. این روشها شامل مرطوب نگه داشتن خاک ، زبر و خشن نمودن سطح خاک و داشتن پوشش گیاهی است. کشت نوارهای نباتی و ایجاد بادشکن‌ها عمود بر جهت وزش باد پیشگیریهای موثری برای فرسایش بادی محسوب می‌شوند. اکثر روشهای بکار رفته ضمن اینکه برای مبارزه با اثر باد منظور می‌شوند، در واقع تا حد زیادی در جهت کنترل درصد خاک نیز عمل می‌کنند.


 


کلمات کلیدی مرتبط:
تعریف خاک و عوامل فرسایش خاکها ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت تعریف خاک و عوامل فرسایش خاکها,pptx ,بخشی از مطلب , ,مواد تشکیل دهنده خاک‌ها ,موادی که خاک‌ها را تشکیل می‌دهند به چهار قسمت تقسیم می‌شوند : ,مواد سخت : مواد سخت را ترکیبات معدنی تشکیل می‌دهند ولی ممکن است دارای مقداری مواد آلی نیز باشند. ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت قراردادهای نوین مهندسی (N.E.C),pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت جرثقیلها,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت الهام و برداشت از مفاهيم بنيادي معماري ايران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مشکلات حمل و نقل و ترافیکی در بافت فرسوده,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نحوه راهسازی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحي مهد کودک,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مراحل مختلف ساختن يك ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ترمیم و مقاوم سازی ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ساختمان با اسکلت فلزی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت آنالیز و طراحی اعضای خمشی پیش تنیده,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت عوامل موثر در سيستم هاي مقاوم در برابر بارهاي جانبي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تأسيسات حرارت و برودتی یک ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی سیستم تهویه مطبوع,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تأثیر الیاف پلی پروپیلن بر خصوصیات رفتاری بتن ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نانو کامپوزیت های پلی پروپیلن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی و محاسبات کانال,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت دالهاي بتني,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت انواع بتن های سبک (LWAC),pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت بتــن سبـك سـازه اي ,pptx
پاورپوینت بررسی روش های وصله میلگرد ها


:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحي مهد کودک,pptx

تاریخ ایجاد 30/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 80   قیمت: 12000 تومان     تعدادمشاهده  1  


دانلود,بررسی پاورپوینت طراحي مهد کودک,pptx
 
بخشی از مطلب
 
عناصر فضايي در مهد كودك از ديدگاه معماري
 با توجه باينكه كودكان استفاده كننده از فضاهاي مهدكودك غالبا در سه گروه سني شيرخوار , نوپا و نوباوه طبقه‏بندي ميشوند و هر يك از اين گروههاي سني به فضاهاي خاص خود نياز دارند لذا در ادامه ابتدا عناصر فضايي اصلي مهدكودك بر شمرده ميشود و سپس زيرمجموعه فضايي هر يك از اين عناصر مشخص گرديده و بر حسب تجهيزات , ابزار نمايشي , انبارداري , نكات ايمني و بهداشتي و فني مربوطه و موارد همجواريها ذكر خواهد گرديد . 4-1- عناصر فضايي اصلي الف ) ورودي اصلي
 با توجه باينكه كودكان استفاده كننده از فضاهاي مهدكودك غالبا در سه گروه سني شيرخوار , نوپا و نوباوه طبقه‏بندي ميشوند و هر يك از اين گروههاي سني به فضاهاي خاص خود نياز دارند لذا در ادامه ابتدا عناصر فضايي اصلي مهدكودك بر شمرده ميشود و سپس زيرمجموعه فضايي هر يك از اين عناصر مشخص گرديده و بر حسب تجهيزات , ابزار نمايشي , انبارداري , نكات ايمني و بهداشتي و فني مربوطه و موارد همجواريها ذكر خواهد گرديد .
 
 4-1- عناصر فضايي اصلي
 
 الف ) ورودي اصلي
 
 ب ) بخش شيرخوار ( گروه سني 3 ماهه تا 1/5 ساله )
 
 ج ) بخش نوپا ( گروه سني 1/5 تا 3 ساله )
 
 ه ) بخش نوباوه ( گروه سني 3 تا 5 ساله )
 
 و ) فضاهاي مشترك ( سالن غذاخوري و سالن چند منظوره )
 
 ز ) فضاي تاسيساتي ( موتورخانه ) و خدماتي ( آشپزخانه و انبار )
 
 ح ) فضاي باز ( محوطه )
 
 4-1-1- ورودي اصلي
 
 ورودي اصلي ساختمان كه بخش ارتباط دهنده فضاي خارج و داخل مهدكودك است شامل فضاهاي ذيل با عملكردهاي متفاوت ميباشد :
 
 4-1-1-1- فضاي انتظار ( محل تحويل و ترخيص كودكان )
 
 الف ) وسايل نمايشي : پانل اعلانات پايه‏دار يا ديواري بمنظور نصب آگهي‏ها , بخشنامه‏ها , دستورالعمل‏ها و پوسترها براي آگاهي والدين , كاركنان و مراجعين
 
 ب ) تجهيزات :
 
 ـ نيمكت , مبل يا صندلي
 
 ـ آب سردكن
 
 ج ) نكات ايمني و بهداشتي و فني :
 
 ـ در نظر گرفتن فيلتر ورودي
 
 ـ قابل شستشو و غيرلغزنده بودن كف
 
 4-1-1-2- فضاي اداري ( بخش مديريت مهدكودك )
 
 الف ) تجهيزات :
 
 ـ رختكن به صورت پايه‏دار يا قفسه
 
 ـ ميز و صندلي
 
 ـ فايل
 
 4-1-1-3- فضاي جداسازي كودكان ( محل نگهداري موقت كودكان بيمار يا حادثه ديده )
 
 الف ) تجهيزات :
 
 ـ تخت خواب با ملحفه و پتو
 
 ـ سرويس بهداشتي قابل استفاده براي كودكان
 
 ـ ميز و صندلي
 
 ـ قفسه‏بندي شيشه‏اي براي نگهداري وسايلي مانند ترازو , متر , ميزان‏الحراره , وسايل ضدعفوني كننده , پانسمان و ساير كمكهاي اوليه .
 
 ب ) نكات ايمني و بهداشتي و فني :
 
 ـ تامين نور كافي و مناسب
 
 ـ تعبيه سيستم گرمايش و سرمايش
 
 ـ قابل شستشو بودن كف و ديوارها و غير لغزنده بودن كف
 
 ـ انتخاب رنگهاي ملايم و غيرمحرك جهت رنگ‏آميزي ديوارها .
 
 ج ) همجواريها : - اين فضا بايستي كاملا محصور و حتي‏الامكان جنب اطاق مديريت باشد .
 
 قابل ذكر است كه در ورودي اصلي ساختمان مهد كودك ميبايست فضايي را براي استقرار سرويس بهداشتي شامل دستشوئي و توالت براي استفاده بزرگسالان و نيز فضايي بعنوان رختكن كاركنان در نظر گرفت .
 
 4-1-2- بخش شيرخوار ( گروه سني 3 ماهه تا 1/5 ساله )
 
 عناصر فضايي مورد نياز در اين بخش به شرح ذيل ميباشند :
 
 4-1-2-1- فضاي تعويض ( محل شستشو و نظافت شيرخواران )
 
 
 


کلمات کلیدی مرتبط:
طراحي مهد کودک ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت طراحي مهد کودک,pptx ,بخشی از مطلب , ,عناصر فضايي در مهد كودك از ديدگاه معماري , با توجه باينكه كودكان استفاده كننده از فضاهاي مهدكودك غالبا در سه گروه سني شيرخوار , نوپا و نوباوه طبقه‏بندي ميشوند و هر يك از اين گروههاي سني به فضاهاي خاص خود نياز دارند لذا,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت جرثقیلها,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت الهام و برداشت از مفاهيم بنيادي معماري ايران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مشکلات حمل و نقل و ترافیکی در بافت فرسوده,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نحوه راهسازی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مراحل مختلف ساختن يك ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ترمیم و مقاوم سازی ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ساختمان با اسکلت فلزی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت آنالیز و طراحی اعضای خمشی پیش تنیده,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت عوامل موثر در سيستم هاي مقاوم در برابر بارهاي جانبي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تأسيسات حرارت و برودتی یک ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی سیستم تهویه مطبوع,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تأثیر الیاف پلی پروپیلن بر خصوصیات رفتاری بتن ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نانو کامپوزیت های پلی پروپیلن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی و محاسبات کانال,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت دالهاي بتني,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت انواع بتن های سبک (LWAC),pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت بتــن سبـك سـازه اي ,pptx
پاورپوینت بررسی روش های وصله میلگرد ها
دانلود,بررسی پاورپوینت روشهاي مقاوم سازي در ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مقايسه رفتار قاب فولادي با مهاربندي ضد كمانش و مهاربندي معمولي,pptx


:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
دانلود,بررسی پاورپوینت نحوه راهسازی,pptx

تاریخ ایجاد 30/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 80   قیمت: 12000 تومان     تعدادمشاهده  1  


دانلود,بررسی پاورپوینت نحوه راهسازی,pptx

بخشی از مطلب


رومی ها در راهسازی
با ظهور امپراطوری رم ،نیاز به جابجایی سریع ارتش رم از یک منطقه به منطقه ی دیگر کاملا احساس می شد در حالی که راه های موجود اکثرا گل آلود بودند و همین موضوع باعث تاخیرهای بسیار زیادی در جابجایی توده های عظیم سربازان می شد.
برای برطرف نمودن این مشکل رمی ها آغاز به ساختن جاده های عریضی کردند.در جاده های رمی از زیرسازی های عمیقی استفاده گردید که در آن قطعات سنگی شکسته کار گذاشته شده تا جریان آب به جای آنکه در سطح راه ایجاد گل و لای نماید داخل منافذ به وجود آمده از این سنگ های شکسته زهکشی شود. سپاهیان رومی جاده های خوبی با استفاده از این شیوه ساختند که حتی برخی از آن ها تا هزار سال پس از آن نیز مورد استفاده قرار گرفت.در مسیر های پر تردد ، یک لایه ی اضافی از قطعه سنگ های شش ضلعی به صورت سنگفرش روی راه قرار می گرفت تا بدینوسیله از میزان گرد و خاک و لایروبی چرخ های وسایل نقلیه کاسته شود. این سنگ فرش ها به ارابه ران های رومی اجازه می داد تا با سرعت بسیار زیادی مسافت ها را طی کنند.همین موضوع باعث مطمئن تر شدن ارتباطات میان ایالت های رومی شد.
روش های جدید عمرانی برای ساخت راه در قرن های 18 و 19
جاده های رومی در قرون وسطی به علت کمبود منابع و نبود مهارت مهندسی رو به زوال گذاشتند،اما تعدادی نیز همچنان مورد استفاده قرار گرفتند ،حتی برخی از آن ها امروزه هم مورد استفاده قرار می گیرد. با ترقی دولت ها و افزایش توانایی مالی آن ها ،به خصوص پس از رنسانس ،جاده و پل های جدید بر اساس طراحی رومیان باستان  احداث گردیدند.با وجود آنکه تلاش های بسیاری برای فهم کامل سبک جاده سازی رومی صورت گرفت ،اما پیش از قرن 18 نوآوری های کاربردی چندانی در امر راهسازی به وجود نیامد.میان سال های 1725 و 1737 ژنرال جورج وید (2) برای کنترل دولت بریتانیا بر مناطق کوهستانی اسکاتلند 250 مایل راه و 40 عدد پل ساخت.او از طرح های راهسازی رومی ها با سنگ های بزرگ در زیر و شن و ریگ در روی آن  با ارتفاعی حدود دو متر  استفاده کرد
افزایش میزان ترافیک در انگلستان و خرابی جاده های پیشین ،جاده های ایمن و نو بخصوص بین سال های 1730 تا 1770 ساخته شد.بلایند جک متکالف (3) حدود 300 کیلومتر جاده ی عوارضی بین سال های1753 تا 1810 بیشتر در مناطقی مانند لنکاشیر،دربیشایر،چشایر و یورکشایر (4) ساخت.او به خوبی از احتیاج جاده به یک زهکشی مناسب آگاه بود.او سطح راه  را با کوبیدن قطعه سنگ های شکسته شده ی کوچک با لبه های تیز پوشاند.این تکنیک بسیار سریع تر از روشی اجرا می شد که پیش از آن برای پوشاندن سطح جاده از آن بهره می گرفتند ، یعنی پوشاندن راه با قطعات سنگی بزرگ و قابل شمارش.  راهسازان بریتانیایی با گذشت زمان به اهمیت انتخاب سنگ های تمیز برای روسازی و زدودن گیاهان، لای و رس از سطح جاده برای دوام بیشتر آن آگاهی یافتند.ساخت بزرگ راه ها در ایالت متحده از سال 1825 رونق گرفت.شرکت های خصوصی با دریافت جواز ساخت به ساختن بزرگراه ها مبادرت می ورزیدند.آن ها مسیرهای جدیدی ساختند یا به موازات جاده های قبلی مسیرهای تازه ای به وجود آوردند تا حمل و نقل جاده ای توان برآورده کردن نیازهای اقتصادی و تبادلات تجاری را داشته باشد.با ابداع اساس جاده توسط آمریکایی ها،میزان اصطکاک و مقاومت جاده در برابر چرخ خودروها به نحو چشمگیری کاهش یافت و مشکل ایجاد گل و لای در مسیر جاده تقلیل پیدا کرد. پیشرفت دیگر،توانایی کاهش شیب جاده در مسیرهای صعب العبور بود ،تا حیوانات بارکش بتوانند مقدار بار سنگین تری را جابجا کنند.
در اوایل قرن 19 حمل و نقل آبی در رودخانه و کانال ها توانایی جابجایی کالاهای زراعی بسیاری را در بخش وسیعی از آمریکا(میان کوه های آپالاچ و رودخانه ی می سی سی پی) فراهم می کرد.با این حال مسیرهای کوتاه تر کوهستانی مزایای بیشتری داشتند.با رونق گرفتن کشاورزی تقاضای زیادی در سواحل آتلانتیک برای تولید و وارد نمودن کالاهای زراعی به وجود آمد.سود تجاری در شرق به سرعت باعث جلب توجه سوداگران به این بازار جدید شد.به همین خاطر رقابت زیادی میان تاجران شهرهای نیویورک ،فیلادلفیا و بالتیمور ایجاد شد.و بحث زیادی بر سر راه ها و وسایل ارزانتر برای حمل و نقل صورت گرفت.کشاورزهای ساکن در غرب آمریکا بیشتر به جابجایی کالاهای خود از طریق مسیرهای آبی تمایل داشتند،به این دلیل که هزینه ی حمل و نقل آبی برای آن ها یک سوم کمتر از هزینه ی حمل و نقل در مناطق کوهستانی می شد.همچنین کشاورزان پنبه در ایالت های ساحلی با ایالات واقع در جنوب غربی آمریکا احساس رقابت می نمودند ،به این علت که در جنوب غربی آمریکا رودخانه ها زیاد و قابل کشتیرانی بودند.بدین جهت آن ها برای کاهش هزینه های حمل و نقل نیازمند به ساخت راه های مناسب زمینی بودند.البته درخواست توده ی مردم برای ساخت راه های بهتر تازگی نداشت.تمامی ایالت ها به طور مستقیم یا غیر مستقیم تمایل به ساخت جاده ها و پل های جدید داشتند.بین سال های 1793 و 1812 ایالت پنسیلوانیا به پنجاه و پنج شرکت راهسازی امتیاز کار اعطا کرد ،ایالات دیگر نیز به نوبه ی خود به شرکت های راهسازی متعددی مجوز فعالیت دادند.شرکت های خصوصی سرمایه گذاری های گسترده ای برای پیشرفت ارتباطات در امتداد کرانه ی دریا نمودند.در سال 1815با افتتاح جاده و پل های جدید میان بوستون و واشنگتون ،مدت زمان سفر میان این دو منطقه به چهار و یک چهارم روز کاهش یافت.با این حال میزان مشکلات حمل ونقل بسیار زیاد بود اما این موضوع باعث نشد که دولت های ایالتی و شرکت های خصوصی از توسعه ی تجارت داخلی منصرف شوند. در سال 1807 آلبرت گالاتین ایده ی ساخت یک سیستم آبراهه ی پیچیده برای اتصال شرق و غرب آمریکا را پیشنهاد داد و هزینه ی ساخت آن را چیزی حدود بیست میلیون دلار برآورد کرد.
حمایتی از این طرح صورت نگرفت. با این حال در زمان ریاست جمهوری جفرسون در سال 1808 درصدی از عایدات فروش زمین در اوهایو به ساخت یک پروژه ی راهسازی ملی اختصاص یافت.برای ساخت چنین راهی از ایالاتی که این راه از آن ها عبور می کرد جلب رضایت شد.در 1818 راه مذکور افتتاح شد.این راه از کامبرلند آغاز می شد ،از مریلند،ویلینگ عبور می کر و تا ویرجینیای غربی امتداد می یافت.با انتخاب پرزیدنت آدامز به ریاست جمهوری آمریکا مهمترین پیغام و شعار او به کنگره نه تنها تاسیس راه ها و کانال های جدید بود بلکه او از ساخت رصدخانه ها و دانشگاه های ملی نیز حمایت کرد.
پیشرفت در روسازی راه ها:
بسیاری از روش ها در طی قرون متمادی برای جلوگیری از شستن راه توسط جریان آب،باتلاقی شدن راه و کاهش گرد و خاک در طول مسیرابداع شده است.از جمله ی این روش ها می توان به سنگفرش کردن جاده ها یا پوشاندن سطح جاده با چوب اشاره کرد.
خیابان های آسفالته  در اواخر قرن 19 در شهرهایی مانند پاریس رواج یافت.در اوایل قرن 20 تکنولوژی ساخت خیابان های آسفالته و بتنی،به خارج از شهر ها و در ساخت جاده ها نیز منتقل شد.در ضمن دوچرخه سواران از حامیان اصلی جنبش تاسیس جاده های با کیفیت بودند.دوچرخه سواری یکی از تفریحات بسیار رایج در میان قشر متوسط و مرفه شهروندان قرن نوزدهم بود.
گذري بر تاريخچه راه و راهسازي در ايران
كاروانسراها يادگاري از تاريخ چند هزار ساله راهسازي ايران هزاران سال است كه انــسان ها در اين سرزمين زندگي مي كنند. انسان ها در روزگاران دور نمي توانستند بي دغدغه در راهي قدم گذارند كه سخت، ناامن و ناهموار بود.
آنها از كويرهاي سخت مي گذشتند و در كوهستان هاي صعب العبور قدم برمي داشتند اما با اين همه براي گذران زندگي بر همه اين مشكلات فائق مي آمدند. راه و راهسازي در ميان ايرانيان چه در دوران باستان و چه دوره هاي پس از آن همواره يك ضرورت اجتناب ناپذير تلقي شده است. بر همين اساس بايد علل گرايش ايرانيان را به راه سازي و به تبع آن توسعه و افزايش مهارت آنها در اين بخش تا اندازه زيادي ناشي از شرايط و ويژگي هاي حاكم بر سرزمين ايران دانست.
ايران كشوري نيمه خشك است و بارندگي در آن بسيار اندك. آبادي ها و شهرها در فــلات ايران از يكديگر دورند. ايرانيان براي پيوند اين آبادي هاي دور از هم تلاش هاي سازمان يافته بسياري را در حوزه راه سازي انجام دادند و بر همين اساس بود كه در دوره هخامني به دليل اهميت راه سازي سازماني مستقل در اين زمينه مسئوليت داشته و فعاليت مي كرده است.
ايرانيان در راه سازي از تجربه روميان بسيار سود بردند. روميان براي نگهداري امپراتوري خود راه هاي خوبي ساختند كه هنوز نيز اين راه ها به عنوان راه هاي باستاني پا برجا هستند.
روميان بستر راه را در حدود يك متر مي كندند و از پايين به بالا يك لايه سي سـانتي متري بالاشه سنگ و ملات و روي آن لايه اي به ضخامت نزديك به 25 متر با پاره سنگ، قلوه سنگ مي ساختند روي لايه دوم نيز لايه ديگري پايين و خرده سنگ به درستي خندق يا گرد و قرار مي گرفت و لايه نهايي راه را لايه اي به ضخامت 20 سانتي متر شن و ماسه تشكيل مي داد. ايرانيان نيز از اين شيوه براي راه سازي استفاده كردند اگر چه در دوره ساساني اغلــب راه هاي احداث شده در ايران با اهداف تجاري و درآمدزايي انجام مي شد، اما روند راه سازي پس از ورود اسلام به ايران تغييرات بسياري به خود ديد.
در دين اسلام، هر فرد مسلمان مكلف در صورتي كه مستطيع باشد، بايد به زيارت خانه خدا برود. به همين دليل لازم است راهي براي عبور زائران خانه خدا ساخته شود. در زمان خلافت عباسيان بغداد به لحاظ پايتخت بودن و مكه به لحاظ قداست و انجام مناسك حج در وضـعي قرار داشتند كه مي بايستي راهي براي ورود به آنها ساخته شود. زيارت خانه خدا در پرتو احـداث راه ها آسان شد و مسافرتي كه از سرزمين هاي شرق به حجاز مي رفتند، از دجله گذشته و از راه هايي كه احداث آنها را اعراب از ايراني ها فرا گرفته بودند، عبور مي كردند. معروف ترين شاه راه آن زمان راه بزرگ خراسان بود كه به شرق مي رفت و بغداد را به شهرهاي ماوراء النهر تا حوالي چين، متصل مي كرد. اين راه از دروازه خراسان در خاور بغداد شروع مي شد و از صحرا و پل هاي مستحكمي كه بر رودها ساخته بودند، عبور مي كرد تا به «حلوان» و از آن جــا به كوه هاي ايران مي رسيد. اين راه از شهرهاي بزرگ و كوچكي در جهان عبور مي كرد و در حال حاضر نيز شاه راه بزرگ خراسان همچنان هم راه پستي و چاپاري ايران است و امروز تهران، نزديك ري، نقطه مركزي اين شاه راه شده است.
پس از انقراض خلافت عباسيان، چون شهر سلطانيه رونق يافت، مسير جاده ها تغيير كرد. اما اين تغييرات در مسير راه هاي اساسي تاثير چنداني نداشت. در اين دوره راه هاي مهم بسياري در سطح كشور ساخته شد. راه هاي ساخته شده در ايالت خوزستان از جمله راه هاي مشهور ايـــن زمان بودند.
از اهواز راهي بود كه به سمت مغرب به «نهر تيرا» و از آن جا به «واسط» عراق مي رفت. راه شمالي اهواز به شوشتر مي رسيد و از آن جا از جندي شاپور و شوش به سمت مغرب و كوه هاي لر و از آن جا به گپايگان و اصفهان مي رفت.
 


کلمات کلیدی مرتبط:
نحوه راهسازی ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت نحوه راهسازی,pptx ,بخشی از مطلب , , ,رومی ها در راهسازی ,با ظهور امپراطوری رم ،نیاز به جابجایی سریع ارتش رم از یک منطقه به منطقه ی دیگر کاملا احساس می شد در حالی که راه های موجود اکثرا گل آلود بودند و همین موضوع باعث تاخیرهای بسیار زیادی در جابجایی توده های,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت جرثقیلها,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت الهام و برداشت از مفاهيم بنيادي معماري ايران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مشکلات حمل و نقل و ترافیکی در بافت فرسوده,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحي مهد کودک,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مراحل مختلف ساختن يك ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ترمیم و مقاوم سازی ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ساختمان با اسکلت فلزی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت آنالیز و طراحی اعضای خمشی پیش تنیده,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت عوامل موثر در سيستم هاي مقاوم در برابر بارهاي جانبي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تأسيسات حرارت و برودتی یک ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی سیستم تهویه مطبوع,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تأثیر الیاف پلی پروپیلن بر خصوصیات رفتاری بتن ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نانو کامپوزیت های پلی پروپیلن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی و محاسبات کانال,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت دالهاي بتني,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت انواع بتن های سبک (LWAC),pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت بتــن سبـك سـازه اي ,pptx
پاورپوینت بررسی روش های وصله میلگرد ها
دانلود,بررسی پاورپوینت روشهاي مقاوم سازي در ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مقايسه رفتار قاب فولادي با مهاربندي ضد كمانش و مهاربندي معمولي,pptx


:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
دانلود,بررسی پاورپوینت مشکلات حمل و نقل و ترافیکی در بافت فرسوده,pptx

تاریخ ایجاد 31/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 100   قیمت: 15000 تومان     تعدادمشاهده  1  


دانلود,بررسی پاورپوینت مشکلات حمل و نقل و ترافیکی در بافت فرسوده,pptx

بخشی از مطلب


بافت هاي ارزشمند و تاريخي:
بافت هاي تاريخي شهر ايران عموماً از يک ساختار هماهنگ با با هندسه اي نشات گرفته از ارگانيسم زندگي شکل مي يابند، محور خطي بازار با فضاهاي باز و همچنين قرارگيري مراکز مهم و مذهبي و دولتي در کنار آن، همراه با محلات کوچک و بزرگ مسکوني ساختار قديمي شهر ايران را تشکيل داده است . شکل خطي و پيوسته کالبدي شهر، امکاني براي رشد و توسعه مناسب و همگن ايجاد مي کند.
در اکثر شهرها با ورود ماشين، ساختار قديمي شهر دستخوش تغييرات اساسي شده است. همچنين با گسستن ساختار قديمي شهر دسترسي به محلات و راسته هاي بازار از هم گسيخته و هيچ تدبير و اقدام ويژه اي به عمل نيامده است.
بدين سبب اولين ويژگي که سبب فرسودگي بافت تاريخي شهر مي شود، نبود نفوذ و دسترسي مناسب شهري به درون بافت است. دومين ويژگي که سبب آسيب ديدگي بافت مي شود از بين رفتن تناسب کاربري هاست. رشد فضاهاي صنعتي و از بين رفتن کيفيت خانه هاي مسکوني هم جدار آن و همچنين نفوذ کاربري تجاري در بافت مسکوني اطراف بازار و همچنين استفاده از کاربري مسکوني براي انبار و کارگاه و... سبب کاهش ارزش بافت مسکوني مي شود و در نتيجه ساکنان قديمي و بومي منطقه را رها کرده و جايگزين آنها طيف متنوعي از مهاجران از شهرها و روستاهاي اطراف با درآمد کم مي شود.
يکي از راهکارهاي حفظ بافت ارزشمند تاريخي، توسعه فضاي گردشگري و فرهنگي در مجاورت آن است. با اين تدبير ارزش سکونتي منطقه حفظ مي شود و اجتماع اشتياق بيشتري براي زندگي در اين بافت از خود نشان مي دهد. نمونه اين راهکارها را در شهرهاي اروپايي نظير پاريس، فلورانس، رم و... بسيار ديده مي شود.
عامل دوم فرسودگي بافت تاريخي آلودگي است. به دليل تمرکز فضاهاي تجاري و کارگاهي و احداث انواع پايانه ها و انبارها و تردد بيش از حد اتومبيل آلودگي هوا و آلودگي صوتي ايجاد مي شود.
براي احياي باباز زنده سازي بافت تاريخي پيشنهاد مي شود که تردد اتومبيل شخصي و سواري محدود و حمل و نقل عمومي افزايش يابد. راههاي دسترسي درون بافت براي خدمات رساني مناسب شهري تصحيح شود، ساماندهي کاربري درون بافت شهري با در نظر داشتن اينکه صدمه اي به بافت مسکوني نزند، انجام شود و افزايش ارزش هاي سکونتي و ايجاد نکات مثبت در بافت جهت بالا بوردن حس ماندگاري انجام شود.
2-1-1-2- بافت هاي شهري گران
در اين گونه بافت ها به سبب گراني، تنوع کاربري وجود ندارد. مانند يک خيابان که سراسر داراي مغازه ها و مراکز تجاري لوکس است وجود کاربري هايي چون هتل، رستوران و مجموعه هاي مسکوني گران قيمت سبب کاشتن تنوع کاربري و در نهايت عدم نوسازي مي شود.
2-1-1-3- بافت هاي شهري ارزان قيمت:
در اين بافت معمولاً از طريق ساخت و ساز غير قانوني رد حاشيه شهر ها شکل مي گيرد. نوع ديگر ساخت و ساز توسط ارگانهايي با عنوان مسکن حداقل يا مسکن ارزان قيمت، مجموعه هايي شکل مي گيرد که از همان ابتدا فرسوده و ناکارآمد هستند.
اين بافت ها به علت ريزدانه بودن و کمبود فضاهاي خدماتي و فضاهاي سبز عمومي دچار مشکلاتي هستند، چاره اي جز دخالت هستيم در بافت و يافتن راههايي براي باز زنده سازي و احياي مجدد فضاي فضا وجود ندارد.
2-1-1-4- بافت هاي قديمي و کهنه
وقتي انگيزه ساکنان براي احيا و حفظ بافت از بين مي رود بافت فرسوده و کهنه مي شود. در اين صورت ساکنان مهاجرت کرده و اقشار بي بضاعت جايگزين آنها مي شوند.
رشد و گسترش بازار قديمي شهر که زماني حرکت ازگانيک رشد شهر را شکل مي داد، اکنون به امتدادي از مجموعه هاي تجاري، انبار و... تبديل شده است که باعث ازدحام و شلوغي بافت همچنين فقدان فضاي سبز و تردد سواريها مي شود.
 
2-1-1-5- بافت هاي شهري با کاربري هاي ناموزون:
اولين کاربري که ناهماهنگ بافت شهري به نظر مي رسد صنايع آلوده کننده هستند، اما ناهماهنگي و ناموزوني صرفاً از اين بعد نيست ليکن ناهماهنگي هندسي، و انتشار انواع آلودگي نيز پديد آورنده ناسازگاري هستند.
پايانه ها، مراکز بزرگ اداري، بيمارستان ها، صنايع بزرگ، ... ديگر کاربري هاي فرامنطقه اي که وجودشان در شهر با توده ساختماني عظيم همراه است و حجم ترافيک و تردد بسيار مسافران را به شهر تحميل مي کند و هم مشکلاتي در بافت مسکوني ايجاد مي کند.
اين گونه کاربري بايد به شيوه منطقي چه در درون شهر يا بيرون شهر ساماندهي شود. در درون شهر به نظر مي رسد اگر در اطراف آن تنوع کاربري هاي تلطيف کننده بافت در نظر گرفته شود، نتايج مناسبتري حاصل مي شود. اما ساماندهي آنها در خارج شهر بايد با در نظر گرفتن دسترسي مناسب و برقراري تعامل لازم بين بافت شهري و اين گونه کاربريها به نتايج مطلوب برسند.
2-1-1-6- بافت هاي تحت تاثير نقصان زير ساخت هاي شهري:
کمبود زير ساخت هاي شهري نظير آب، برق، گاز، تلفن، دفع آب هاي سطحي و ... سبب ايجاد بافت فرسوده مي شود.
همين طور عبور نامناسب اين خدمات از ميان بافت شهري سبب ناکارآمدي محيط زندگي مي شود. عبور بزرگراه، اتوبان، دکل برق، کابل هوايي، کانال و آبروهاي مناسب و... سبب ايجاد انواع آلودگي و کاهش شاخص هاي بهداشت و سلامت جسم و روح ساکنان شده و تاثير بسزايي در نزول سطح کيفي پهنه شهري خواهد داشت.
توجه به اين مطلب مهم است که فرسودگي بافت شهري از درون خود بافت پديد مي آيد و هر بافت نوساز هم مي تواند ريشه هاي فرسودگي و ناسازگاري را از همان ابتدا در درون خود داشته باشد.
لذا شناخت و مطالعه مايل و مشکلاتي که سبب ايجاد ناسازگاري و فرسودگي در بافت مي شود منجر به ذکر راهکارهايي، براي اصلاح و بازسازي بافت هاي موجود و پيشگيري از اين بافت هاي مساله دار مي شود.
2-1-2- علل فرسودگي در بافت ها
جاذبه هاي شهري با افزايش جمعيت آن گسترش مي يابد. انواع جاذبه هاي مختلف مردم را اقصي نقاط به سوي شهر جذب مي کند در کلان شهر به سبب توزيع نامتعادل امکانات، ثروت و قدرت، ... در کشور، توان جذب افزايش مي يابد.
بافت هاي فرسوده شهري تصوري از بافت هاي قديمي شهر که به دلايلي احياء و باز زنده سازي نشده را در ذهن ايجاد مي کند اين ذهنيت از بافت هاي فرسوده که بيشتر کهنگي بافت را نمايان مي کند، مانعي براي تعريف جامعي از بافت هاي شهري مشکل دار که نوسازي درون آن ها کاسته شده و در نهايت رو به فرسودگي نهاده اند مي شوند.
بافت هايي از شهر که دچار فرسودگي مي شوند سبب آسيب رساندن به کل تقسيم شهر مي شوند و برعکس مسايلي که سرچشمه بيماري هستند، باعث ايجاد بافت فرسوده در شهر مي شوند.
آسيب شناسي شهري و شناسايي بافت هاي فرسوده از يک سو و شناسايي ريشه هاي ايجاد بافت هاي فرسوده از سوي ديگر سبب يافتن راه حلي براي کاهش بافت هاي مساله دارد در شهر مي شوند. بافت هاي مساله دار شهري عبارتند از بافت هاي شهري که وجود عوامل مختلف در آن سبب کاهش ارزش کيفي و کمي زندگي انسان مي شود. و با پايين آمدن ارزش هاي سکونتي- نوسازي و احياي بافت انجام نشده و ساکنان کم کم مهاجرت مي کنند.
با مطالعه و مشاهده عناصر درون بافت هاي فرسوده و مشکل دار، عوامل مشترک در ميان آنها در زمينه عناصر کالبدي يافت مي شوند؛ پيوند با شهر و شکل آن؛ نفوذپذيري: شبکه دسترسي و خدمات رساني عمومي به هر مجموعه شهري يا بلوک مسکوني و همين طور فضاهاي سبز و باز عمومي از اجزايي هستند که در ارزش کيفي بافت موثرند. همين طور تراکم بافت، دانه بندي، يا ميانگين تفکيک اراضي به خصوص بلوک هاي مسکوني و همينطور نسبت توده به فضا در بافت شهر ايفاي نقش مي کند، ميانگين نسبت هاي توزيعي فضا و دانه بندي کاربري هاي مختلف و همجوار، نحوه تاثير پذيري بافت از مرفولوژي و عوارض زمين عناصري موثر در پهنه شهري هستند.
نگرش گذشته در مورد جدا سازي عناصر، و فعاليت هاي درون بافت مانند کار و سکونت سبب ايجاد شهرهايي که مناطق جداسازي شده و منفک از هم داشتند شد که اثرات سوء آن بر زندگي امروز هم نمايان شده است. پس از آن اساس و پايه اين تفکر وزن بندي و تفکيک کاربري ها از هم زير سوال رفت و مساله تداخل و تنوع دانه بندي بافت شهري مرح شد.
فضاهاي چند عملکردي، مسکوني، گردشگري، کار و... سبب ايجاد تعاملات اجتماعي در پهنه شهري شد از اين رو تنوع کاربري، پيوند و ارتباط اجتماعي فضايي بين عملکرد شهري يکي از شاخص هاي عملکردي پهنه شهري کارآمد است, نبود آن سبب مساله دارشدن بافت مي شود.
از ديگر مسائلي که سبب ناکار آمدي بافت شهري مي شود، آلودگي آب، هوا، زمين و... است. که سبب کاهش ارزش کيفي زندگي و آسايش ساکنان شد و روند رشد و توسعه بافت شهري را متوقف ساخته و درصد مهاجرت از آن پهنه شهري را افزايش داده و در نهايت توقف نوسازي و فرسودگي بافت را به همراه مي آورد. جمع آوري نامناسب زباله و پخش شدن فاضلاب در زمين، موجود ازدياد انواع آلودگي شد، و شيوع انواع بيماريهاي مختلف را به همراه دارد.
آلودگي صوتي نيز بهداشت و سلامت روح و جسم ساکنان را تحت تاثير قرار داده، سبب کاهش ارزش کيفي و کمي زندگي در آن بافت مي شود. اگر مسائل و مشکلات بافت با راهکارهاي جمعي حل نشود، ساکنان به فکر حل مشکل خود به صورت شخصي افتاده در غير اينصورت ترجيح به ترک آن ناحيه مي دهند. هر يک از موارد ذکر شده در شرايط اقتصادي، اجتماعي بافت اثر مي گذارند و از آن تاثير مي پذيرند: ترکيب اجتماعي، اشکال خانوار، تراکم جمعيت و ... درآمد و شغل انواع فعاليت هاي توليدي و خدماتي از جمله عواملي هستند که بر شکل گيري و محتواي بافت شهري تاثير مي گذارند. ايجاد ميانگين ارزش متوسط زندگي براي ساکنان در شهر، تقسيم عادلانه فضاي سبز و باز عمومي ميان طبقات مختلف اجتماعي شهر، ساماندهي بافت هايي با فعاليت هاي توليدي و صنعتي کم ارزش تر در شهر، توزيع مناسب خدمات شهري و امکان دسترسي و استفاده از آن در تمام شهر، سبب جاري شدن زندگي در پهنه شهري مي شود.
جداسازي و تفکيک بافت هاي شهري با توجه به سطوح درآمد، سبب توقف ساخت و ساز در يک منطقه و افزايش تراکم بيش از حد در منطقه ديگر شده و اين هر دو موجبات مشکل دار شدن بافت هاي شهري را فراهم خواهد آورد.
بافت هاي شهري با توجه به موارد ياد شده تعدد بسياري از بعد ناکارآمدي و مشکل ساز بودن دارند، تشخيص و تعيين شاهص هايي که باعث فرسودگي يک بافت مي شوند. خود راهنمايي جهت شناخت تعيين شرايطي که موجب آسيب ديدگي بافت هاي شهري مي شوند، است. با تقسيم بندي انواع بافت هاي مساله دار که فرسوده شده اند يا از ابتدا فرسوده بوده اند و يا خطر فرسودگي آنها را تهديد مي کند به کمک عناصر و مشخصه هاي تعيين شده، راهبردهاي مواجه با بافت هاي ناکارآمد و آسيب پذير و همين طور راهبردهاي پيش گيري از بروز شرايطي که چنين بافت هايي در طول زمان ايجاد شوند، پيش روي قرار مي گيرد.

 


کلمات کلیدی مرتبط:
مشکلات حمل و نقل و ترافیکی در بافت فرسوده ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت مشکلات حمل و نقل و ترافیکی در بافت فرسوده,pptx ,بخشی از مطلب , , ,بافت هاي ارزشمند و تاريخي: ,بافت هاي تاريخي شهر ايران عموماً از يک ساختار هماهنگ با با هندسه اي نشات گرفته از ارگانيسم زندگي شکل مي يابند، محور خطي بازار با فضاها,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت جرثقیلها,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت الهام و برداشت از مفاهيم بنيادي معماري ايران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نحوه راهسازی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحي مهد کودک,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مراحل مختلف ساختن يك ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ترمیم و مقاوم سازی ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ساختمان با اسکلت فلزی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت آنالیز و طراحی اعضای خمشی پیش تنیده,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت عوامل موثر در سيستم هاي مقاوم در برابر بارهاي جانبي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تأسيسات حرارت و برودتی یک ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی سیستم تهویه مطبوع,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تأثیر الیاف پلی پروپیلن بر خصوصیات رفتاری بتن ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نانو کامپوزیت های پلی پروپیلن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی و محاسبات کانال,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت دالهاي بتني,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت انواع بتن های سبک (LWAC),pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت بتــن سبـك سـازه اي ,pptx
پاورپوینت بررسی روش های وصله میلگرد ها
دانلود,بررسی پاورپوینت روشهاي مقاوم سازي در ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مقايسه رفتار قاب فولادي با مهاربندي ضد كمانش و مهاربندي معمولي,pptx
 


:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
دانلود,بررسی پاورپوینت جرثقیلها,pptx

تاریخ ایجاد 31/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 60   قیمت: 8500 تومان     تعدادمشاهده  1  


دانلود,بررسی پاورپوینت جرثقیلها,pptx


بخشی از مطلب

انواع جرثقیل
لازم به ذکر است که در تمامی جرثقیلها دو موتور حرکت طولی و یک موتور حرکت عرضی بکاربرده میشودکه در حرکت عرضی (بالابر)چون فاصله دو تا چرخنزدیک یکدیگر میباشد در یک طرف کلگی(بر سر شاه تیر یا تیر حمال قرار گرفته وحرکت طولی روی تیر کرین انجام میدهد)متور کار گذاشته میشود و در طرف دیگر حرکت موتور را به صورت تبدیل فولی یا رابط به طرف دیگر کالسکه(ترولی)انتقال داده میشود.که هر دو چرخ حرکت عرضی همزمان حرکت نمایند.
اندازه ونحوه ساخت تمامی جرثقیلها بستگی به محل نصب انها دارد وطراحی انها برحسب بازدید  از محل نصب و نوع تقاضا انجام میشود.
و همچنین از بعضی جرثقیلها که برای کار کردن نیروی در این نوع مکانها مثل پالایشگاهای گاز و کارخانجات مواد اتش زا مثل کارخانه ذوب اهن،از تابلوهای برق ضد انفجار و ضد حرارت استفاده میشود.
حال در اینجا انواع جرثقیلها را نام برده و هر یک از انها را توضیح می دهیم.

انواع جرثقیل
                                                  1:متحرک
جرثقیل بازوئی       
                          2:ثابت
                          1:با یک شاه تیر اصلی
 جرثقیل سقفی
                          2:با دوبل شاه تیر اصلی
                          1:کامل دروازه ای
جرثقیل دروازه ای                                                                                                 
                           2:نیمه دروازه ای



لازم به ذکر است که قبل از توضیح انواع این نوع از جرثقیلها به شرح یکی از انواع جرثقیلها که بیشتر در برجها و اسمان خراشها بکار میرود بپردازیم. البته این نوع از جرثقیل در اروپا بطور کامل ساخته میشود


جرثقیل بازوئی:

 جرثقیل بازوئی یعنی حتما باید به یک ستون عمودی نصب شود .و ممکن است ثابت یا متحرک باشد. که در این شکل جرثقیل بازوئی از نوع متحرک را میبینیمنوع متحرک حول محور خود بنا به نوع کار خود در زاویه های مختلف را می چرخند که حداکثر زاویه قابل چرخش برای این وسیله 360 درجه میباشد هر کدام از اینها مجهز به زنجیرهای بالابر یا طناب مفتولی میباشد ودر ساخت انها معمولا از لوله یا قوطی استفاده میشودکه ابتدا ستون وپل ان بهم اتصال داده میشود وسپس جهت تحمل حمل بار از بالا به صورت مثلث یا همان خرپا تقویت میشود در بعضی از این نوع جرثقیلها حرکت طولی و عرضی نیز وجود دارد و اجزای اصلی  تشکیل دهنده جرثقیلهای بازوئی میتوان :1-پل 2- متور بالابر 3- برق رسان
جرثقیلهای بازوئی معمولا جهت استفاده در جاهای ثابت بکار میروند در واقع جاهایی که برای دسترسی مشکل میباشد .
مثلا در بالای دستگاه های تراش ویا در خط تولید کارخانجات جهت مونتاژ قطعات سبک بکار میرود .
ظرفیت جرثقیل بازوئی از 125کیلوگرم تا به 6300 کیلوگرم میرسد که بنا به نوع محل کار وتناسب کاری این جرقیل با ظرفیتهای متفاوت نصب میگردد.
  ظرفیت بعضی از این جرثقیلها را حتی به 8000       STREETCRANEشرکت        کیلوگرم هم رسانده است.

جرثقیل بازوئی متحرک

 درشکل بالا نیز جرثقیل بازوئی لز نوع ثابت را میبینیم  که این نوع معمولا بر روی یک ستون یا دیوار محکم میشود کار این نوع نیز همانند کار نوع متحرک میباشد تنها تفاوت عمده ان در عدم چرخش ان حول محور خود میباشد که این نوع نیز بنا به تناسب کاری ان در صنعت کاربرد فراوانی را دارد .

 


کلمات کلیدی مرتبط:
جرثقیلها ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت جرثقیلها,pptx , ,بخشی از مطلب , ,انواع جرثقیل ,لازم به ذکر است که در تمامی جرثقیلها دو موتور حرکت طولی و یک موتور حرکت عرضی بکاربرده میشودکه در حرکت عرضی (بالابر)چون فاصله دو تا چرخنزدیک یکدیگر میباشد در یک طرف کلگی(بر سر شاه تیر یا تیر حمال قرار گرفته وحرکت طو,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت الهام و برداشت از مفاهيم بنيادي معماري ايران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مشکلات حمل و نقل و ترافیکی در بافت فرسوده,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نحوه راهسازی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحي مهد کودک,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مراحل مختلف ساختن يك ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ترمیم و مقاوم سازی ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ساختمان با اسکلت فلزی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت آنالیز و طراحی اعضای خمشی پیش تنیده,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت عوامل موثر در سيستم هاي مقاوم در برابر بارهاي جانبي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تأسيسات حرارت و برودتی یک ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی سیستم تهویه مطبوع,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تأثیر الیاف پلی پروپیلن بر خصوصیات رفتاری بتن ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نانو کامپوزیت های پلی پروپیلن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی و محاسبات کانال,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت دالهاي بتني,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت انواع بتن های سبک (LWAC),pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت بتــن سبـك سـازه اي ,pptx
پاورپوینت بررسی روش های وصله میلگرد ها
دانلود,بررسی پاورپوینت روشهاي مقاوم سازي در ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مقايسه رفتار قاب فولادي با مهاربندي ضد كمانش و مهاربندي معمولي,pptx


:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
پاورپوینت بررسی معماری باشگاه ورزشی تفریحی Poly He در چین

تاریخ ایجاد 31/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 27 اسلاید   قیمت: 7000 تومان     تعدادمشاهده  2  


پاورپوینت بررسی معماری باشگاه  ورزشی تفریحی Poly He در چین

بخشی از مطلب
Poly He Clubhouse توسط ZHUBO DESIGN طراحی شده است ، Poly Courtyard در شهر چنشیانگ ، شمال غربی شهرستان Changtai ، Zhangzhou در مجاورت Xiamen واقع شده است. .باشگاه تفریحی Poly He یک پروژه‌ی کم نظیر در استان فوجیان جنوبی است که با هدف افزایش تعامل مردم و بر اساس مواردی مانند هویت منطقه‌ای و سبک معماری چین ساخته شده است. این باشگاه تفریحی با تاثیر پذیری از سنت و فلسفه فرهنگی شهر، به همراه ویژگی های معماری مدرن به ساختمانی تبدیل شده است که می‌تواند یکی از نماد های معماری فوجیان نام بگیرد. الگوهای سنتی، سقف شیب دار و انعکاس ساختمان بر روی آب استخر از اهداف مفهومی طراحی باشگاه محسوب می‌شوند.
مطالعات پروژه باشگاه تفریحی از سه جنبه انجام گرفته است: استخراج  فرم های معماری، طراحی داخلی و مصالح کاربردی ساختمانی. شالوده‌ی پروژه نزدیک به شاهراه اصلی در محور جنوب واقع شده و توسط کوهستانی با سطح آب پایین محصور شده است. ورودی پروژه در ضلع غربی ساختمان می‌باشد که بخشی از فرم ساختمان را تحت تاثیر سبک مدرن قرار داده است. حالت های مختلفی برای طراحی نما و کالبد پروژه امتحان شد تا فرم نهایی معماری و طراحی داخلی، ترکیبی از بهترین تلفیق سنتی و مدرن باشد.
طراحی داخلی و فضا های عملکردی مانند ورودی، مسیرهای ارتباطی و دکوراسیون داخلی به جهت برقراری ارتباط بهتر با زندگی امروزی مردم فوجیان به سبک مدرن طراحی شده‌اند، اما فرم نهایی ساختمان از طریق ترکیب روش های جدید و المان های سنتی خلق شده است. طراحی نمای ساختمان برگرفته از خطوط منحنی ساختمان های شیب دار سنتی است که در مقیاس و حجم بزرگی ساخته شده و تصویر ممتدی را نسبت به فرم های قدیمی تر به نمایش می‌گذارد. قالب حجیم نما به واسطه‌ی الگوهای سنتی، عمق محدوده‌ی ورودی مدرن را تشدید کرده است تا پاسخی مناسب برای حوزه‌ی عملکردی داخلی به شمار رود؛ بنابراین حوزه‌ی فعالیت اصلی باشگاه به عرصه های داخلی اختصاص یافته است.
تلفیق معماری سنتی و مدرن چین در طراحی باشگاه تفریحی Poly He تلفیق معماری سنتی و مدرن چین در طراحی باشگاه تفریحی Poly He تلفیق معماری سنتی و مدرن چین در طراحی باشگاه تفریحی Poly He تلفیق معماری سنتی و مدرن چین در طراحی باشگاه تفریحی Poly He تلفیق معماری سنتی و مدرن چین در طراحی باشگاه تفریحی Poly He
ساختمان باشگاه تفریحی در سه طبقه و بنا به عوامل طبیعی محیط اطراف خود طراحی شده است؛ بنابراین محدوده های داخلی احساسات متناوبی را به مراجعه کنندگان منتقل می کنند. طبقه‌ی همکف به واسطه‌ی فرمت ساده و مدرن خود، چشم اندازهای طبیعی را به نمایش می‌گذارد. محدوده‌ی نیمه باز طبقه‌ی همکف مرزهای داخلی و خارجی را خنثی کرده و مرزی متوسط میان دنیای بیرون و داخل می‌باشد. کافی شاپ و رستوارن نیز در طبقه‌ی همکف که در بخشی از تایپوگرافی زمین پایین تر از سطح خیابان اصلی قرار دارد، طراحی شده‌اند. طبقه‌ی اول به سطح اصلی خیابان و شهر متصل گردیده و به عنوان محدوده‌ی فعالیت های عمومی و عرصه‌ی متصل کننده‌ی کاربری های طبقه همکف و دوم عمل می‌کند. طبقه‌ی دوم زیر سقف قوسی شکل می‌باشد و به عنوان منطقه‌ای آرام برای سرگرمی های فرهنگی است.و....


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری ,باشگاه ورزشی تفریحی ,Poly He در چین ,پاورپوینت بررسی ,Poly He Clubhouse ,ZHUBO DESIGN ,نمونه موردی باشگاه ورزشی ,نمونه مشابه باشگاه ورزشی ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری استادیوم ماراکانا (جام جهانی 2014)در برزیل
پاورپوینت بررسی معماری استادیوم کازابلانکا
دانلود بررسی پاورپوینت معماری استادیوم طرح
پاورپوینت بررسی معماری استادیوم فوتبال موردوویا آرنا ، نمونه موردی خارجی موفق
پاورپوینت بررسی طراحی و معماری باشگاه ورزشی دشت نور در مازندران
پاورپوینت بررسی طراحی و معماری پارک و مجموعه ورزشی ویلم الکساندر در هلند
پاورپوینت بررسی طراحی و معماری استادیوم فوتبال کونیا konya در ترکیه
پاورپوینت بررسی استانداردها و ايمنی دراماکن ورزشی
پاورپوینت بررسی خرابيهاي آسفالتي
پاورپوینت بررسی کارکردها، گونه‌های سازه و الگوهای شکلی ورزشگاه
پاورپوینت بررسی مجموعه چند منظوره ورزشی در کوانژو چین اثر معماران شرکت MAD
پاورپوینت بررسی ضوابط ، استانداردها و برنامه فیزیکی استخر سرپوشیده طراحی آن
پاورپوینت بررسی معماری استادیوم جدید Cote d'Ivoire در ساحل عاج
پاورپوینت بررسی معماری باشگاه ورزشی Yeoville در آفریقای جنوبی توسط استودیو Tsai Design Studio
پاورپوینت بررسی معماری مجموعه پارک آبی متروپلیتن زاراگوزا اسپانیا
پاورپوینت بررسی طرح مرکز چند منظوره ورزشی کوانگژو
پاورپوینت بررسی طرح مرکز چند منظوره ورزشی در صوفیه بلغارستان
پاورپوینت بررسی معماری باشگاه بدنسازی MAIS FITNESS
پاورپوینت بررسی معماری و طراحی داخلی فضای اقامتی- ورزشی اثر استودیو Lava
پاورپوینت بررسی پاویون المپیک زمستانی اثر آصف خان معمار بریتانیایی


:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
پاورپوینت بررسی طراحی معماری موزه لانیان اثر کریس یائو در تایوان

تاریخ ایجاد 30/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 25 اسلاید دارای پلانها و تصاویر   قیمت: 8800 تومان     تعدادمشاهده  3  


پاورپوینت بررسی طراحی معماری موزه لانیان اثر کریس یائو در تایوان


بخشی از مطلب


پروژه: موزه lanyang
مکان: شهرستان ییلان ، تایوان
مشتری: دولت شهرستان ییلان
معمار: kris yao | معماران آرت
تیم: glen lu، hua-yang chang، fei-ching ying، chih-hao chiang، shun-hui chen، tien-kai yang، chii-chang jong، christina tseng، lei wang، nina yu، jun-ren chou، tien -ووو ، وون چانه هوانگ ، پتر چن ، سو پینگ لو ، امی لی

مشاوران:
ساختاری: پادشاه - چانگ و همکاران گروه طراحی ساختاری ، گیم
نماینده مجلس شورای اسلامی: I. S. lin و مهندسان مشاور
چشم انداز: شرکت برنامه ریزی منظر takano. ، ltd.
روشنایی: chroma33 طراحی روشنایی معماری وارز.
نمایشگاه: آزمایشگاه -7 شرکت طراحی بین المللی. ، با مسئولیت محدود ، طراحان مفهوم 3DC با مسئولیت محدود


نما: استودیوی پوست مارکو
پیمانکار: شرکت مهندسی لی جین ، با مسئولیت محدود ، شرکت جیا جیا آب و برق ، با مسئولیت محدود ، شرکت مهندسی چانگ شون ، با مسئولیت محدود ، shuen ying شرکت محدود ساخت و ساز ، chi من ساخت و ساز محدود ، شرکت سامیدا hitech tensetsu ، گیم ، سبز ، هوانگ شرکت صنعتی کشور ، گیم.
سطح کف: 4 طبقه بالاتر از سطح زمین
ساختار ساختمان: بتون مسلح ، قاب فولادی
مواد: پانل های آلومینیومی ، گرانیت (هند سیاه ، کالدونیا ، روستئینبرگ ، گدازه های ورد ، سفید الیمپیا ، زیمبابوه سیاه) ، شیشه کم مصرف
استفاده از ساختمان: موزه
مساحت سایت: 39426 متر مربع
مساحت لوط: 7،682 متر مربع
مساحت کل طبقه: 12473㎡
مرحله طراحی: 2000.2-2003.6
مرحله ساخت: 2004.6-2010.3
تاریخ تکمیل:
پاورپوینت بررسی طراحی معماری موزه لانیان اثر کریس یائو در تایوان موزه لانیان توسط کریس یائو و گروه معماری artech در مجاورت بندر وشی در کشور تایوان طراحی و اجرا شده است. این بندر روزگاری بسیار پر رونق بوده و اکنون به یک مرداب زیبا و خیال انگیز تبدیل شده است. این موزه قرار است بازتاب دهنده‌ی تاریخ منحصر به فرد، هنر غنی و البته چشم‌اندازهای زیبای استان یولن (موقعیت قرار گیری پروژه) باشد.
پروژه‌ی موزه لانیان در ادامه‌ی مسیر احیا و بازسازی تاریخچه‌ی بندر وشی شکل گرفته است و در نظر دارد طبیعت زیبا و اکوسیستم غنی منطقه‌ی یولن را در قالب یک ساختار نمایشگاهی بیرونی در معرض نمایش بازدید کنندگان قرار دهد. حجم ساختمان و ساختار هندسی این موزه از صخره های منطقه الهام گرفته شده است که در سراسر ساحل قابل مشاهده‌اند و در واقع فضا های این نمایشگاه به گونه‌ای طراحی شده است که گویی به درون یک صخره قدم می‌گذارید. این صخره ها در محوطه و پیرامون موزه نیز دیده می‌شوند.
ساختار مینیمالیستی موزه لانیان در الحاق کردن حجم های مثلث شکل در زاویه های مختلف از عوارض زمین حوالی پروژه الگو برداری کرده است. بخش مستحکم ساختمان برای فضا های نمایشگاهی و  بخش شیشه‌ای و شفاف آن برای راهروهای اصلی و رستوران در نظر
در نمای بیرونی ساختمان موزه از سنگ گرانیت و پنل های کست آلومینیوم استفاده شده تا تصویری از صخره های محیط طبیعی را ارائه دهد و در عین حال بیانگر تغییرات فصلی و موسمی دشت لانگ یانگ باشد.
ساختار این پنل ها دارای بافت متفاوت است و در اندازه‌های گوناگون طراحی شده است و نشان گر نت‌ های یک موسیقی و ضرباهنگ آن است. موسیقی انتخاب شده برای موزه لانیان قطعه‌ی چهار فصل آنتونیو ویوالدی است.و.....

 


کلمات کلیدی مرتبط:
طراحی معماری ,موزه لانیان اثر ,کریس یائو در تایوان ,پاورپوینت بررسی , طراحی معماری موزه ,نمونه موردی موزه ,نمونه مشابه موزه , , ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی طراحی نماد صلح در بینال ونیز توسط Lorenzo Quinn
پاورپوینت بررسی طراحی معماری موزه تاریخ طبیعی شهر شانگهای
پاورپوینت بررسی طراحی پارک و نمایشگاه ساختمان مدل مینی سیتی
پاورپوینت بررسی طراحی معماری نمایشگاه بین المللی ساختمان ، گالری تجهیزات ساختمان Fürst-Pückler-Land
پاورپوینت بررسی طراحی معماری مرکز ملی رقص
پاورپوینت بررسی طراحی معماری موزه هیلورسوم
پاورپوینت بررسی طراحی معماری موزه Belvédère در فریسلند هلند
پاورپوینت بررسی طراحی معماری موزه حیات و محیط زیست York County، کارولینای جنوبی
پاورپوینت بررسی نقد وبررسی معماری موزه گوگونهایم نیویورک ، معمار :فرانک لوید رایت
پاورپوینت بررسی طراحی معماری مجموعه هنرهاي بصري كارپنتر، دانشگاه هاروارد
پاورپوینت بررسی طراحی معماری فرهنگسرای سینمایی دزفول
پاورپوینت بررسی طراحی معماری ورودی مرکز تجاری حبابگونه در شهر Eindhoven هلند
پاورپوینت بررسی طراحی معماری موزه و گالری Red Hill اثر MOA Architects + Formzero
پاورپوینت بررسی طراحی معماری گالری هنر ملی، واشنگتن، ایالات متحده آمریکا
پاورپوینت بررسی طراحی معماری کتابخانه و موزه ریاست جمهوری جان اف کندی ، بوستون، ایالات متحده آمریکا
پاورپوینت بررسی طراحی معماری تالار مشاهیر راک اند رول، کلیولند، ایالات متحده آمریکا
پاورپوینت بررسی طراحی و معماری موزه ی میهو، کیوتو، ژاپن اثر آی ام پی
پاورپوینت بررسی طراحی معماری موزه ­ی هنرهای اسلامی، دوحه، قطر اثر آی ام پی
پاورپوینت بررسی طراحی معماری موزه ­ی سوژو، سوژو، چین اثر آی ام پی
پاورپوینت بررسی طرح توسعه موزه هنر کیمبل اثر رنزو پیانو


:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
دانلود,بررسی پاورپوینت مراحل مختلف ساختن يك ساختمان,pptx

تاریخ ایجاد 29/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 55   قیمت: 9000 تومان     تعدادمشاهده  1  


دانلود,بررسی پاورپوینت مراحل مختلف ساختن يك ساختمان,pptx
 
 
بخشی از مطلب
) بازديد زمين :
قبل از شروع هر نوع عمليات ساختماني بايد زمين محل ساختمان بازديد شده و وضعيت و فاصله آن نسبت به خيابانها و جاده ها اطراف مورد بررسي قرار گيرد و همچنين پستي ويلندي زمين با توجه به نقشه ساختمان موردبازديد قرار گرفته در صورتيكه ساختمان بزرگ باشد پستي و بلندي و ساير عوارض زمين مي بايد بوسيله مهندسين نقشه بردار تعيين گردد و همچنين بايد محل چاه هاي فاضلآب  و چاه آبهاي قديمي و مسير قنات هاي قديمي كه ممكن است در هر زميني موجود باشد تعيين شده و محل آن نسبت به پي سازي مشخص گردد و در صورت لزوم مي بايد اين چاه با بتون و يا شفته پر شود و محل احداث ساختمان نسبت به زمين تعيين شده و نسبت به ريشه كني ( كندن ريشه هاي نباتي كه ممكن است در زمين روئيده باشد ) آن محل اقدام شود و خاكهاي اضافي به بيرون حمل گردد و بالاخره بايد شكل هندسي زمين و زواياي آن كاملا معلوم شده و با نقشه ساختمان مطابقت داده شود .
2) پياده كردن نقشه 
 پس از بازديد محل وريشه كني اولين قدم در ساختن يك ساختمان پياده كرده نقشه           مي باشد .منظور از پياده كردن نقشه يعني انتقال نقشه ساختمان از روي كاغذ برروي زمين بابعاد اصلي (يك به يك ). بطوريكه محل دقيق پي ها وستونها وديوارها و زيرزمين ها وعرض پي هاي روي زمين بخوبي مشخص باشد وهمزمان با ريشه كني وبازديد محل بايد قسمتهاي مختلف  نقشه ساختمان مخصوصا نقشه پي كني كاملا موردمطالعه قرار گرفته بطوريكه در هيچ قسمت نقطه ابهامي باقي نماند .وبعد اقدام به پياده كردن نقشه بشود . بايد سعي شود حتما در موقع پياده كردن نقشه از نقشه پي كني استفاده گردد . براي پياده كردن نقشه ساختمان هاي مهم معمولا از دوربين نقشه برداري استفاده مي شود . ولي براي پياده كردن نقشه ساختمان معمولي و كوچك از متر وريسمان بنائي كه به آن ريسمان كار هم مي گويند استفاده مي گردد .براي پياده كردن نقشه با متر وريسمان كار ابتدا بايد محل كلي ساختمان را روي زمين مشخص نموده وبعد با كشيدن ريسمان در يكي از امتدادهاي تعيين شده وريختن گچ يكي از خطوط اصلي ساختمان راتعيين مي نمائيم. 
وبعد خط ديگر ساختمان را معمولا عمود برخط ديگر مي باشد با استفاده از خاصيت قضيه فيثاغورث (درمثلث هاي قائم الزاويه مجذور وتر مساوي است با مجموع مجذورات دوضلع ديگر ) رسم مي نمائيم . معمولا در سطح بنائي استفاده از اين روش را 3و 4و 5 مي گويند . زيرا در اين طريق معمولا اضلاع مثلث 3متر و4متر و وتر مثلث 5 متراست . و براي مكانهاي كوچكتر ويا بزرگتر مي توان از مضربهاي اين اعداد استفاده نمود . مانند 30 و40 و50 سانتيمتر و يا 6متر و 8متر و10 متر. ممكن است به علت قناس بودن زمين دو خط كناري نقشه برهم عمود نباشد . در اين صورت يكي از خطوط مياني نقشه را كه حتما برخط اول عمود است انتخاب و رسم مي نمائيم . ممكن است براي عمود كردن خطوط از گونياي بنائي استفاده نمود . دراين صورت دقت كار كمتر مي باشد .در موقع پياده كردن نقشه براي جلوگيري از جمع شدن خطاها بهتر است اندازه ها را هميشه از يك نقطه اصلي كه آن را مبداء مي ناميم حساب نموده وروي زمين منتقل نمائيم . براي مثال اگر بخواهيم از نقطه A دو اندازه 3 متر و 4 متر را روي امتداد Ax تعيين نمائيم بهتر است ابتدا از نقطه A طول 3 متر جدا نموده تا نقطه B بدست آيد . آنگاه دوباره از نقطه A طول 7 متر را ( مجموع دو اندازه )جدا نمائيم تا نقطه C بدست آيد . براي ساير اندازه ها نيز هميشه بايد از نقطه A اندازه بگيريم .
 رپر : با توجه به اينكه هر نقطه از ساختمان نسبت به سطح زمين داراي ارتفاع معيني       مي باشد كه بايد در طول مدت اجرا در هر زمان قابل كنترل باشد  . براي جلوگيري ازاين موضوع يك قطعه بتني با ابعاد دلخواه ( مثلا 40 در 40 با ارتفاع 20 سانتيمتر ) در نقطه اي دورتر از محل ساختمان ميسازند بطوريكه در موقع گود برداري ويا پي كني با آن آسيب نرسد ودر طول مدت ساختمان تمام ارتفاعات را با آن مي سنجند باين قطعه بتني اصطلاحا رپر مي گويند در بعضي ساختمانهاي كوچكتر روي اولين قسمتي كه ساخته مي شود ( مانند اولين ستون ) علامتي مي گذارند وبقيه ارتفاعات را نسبت به آن مي سنجند.
3-گود برداري 
بعد ازپياده كردن نقشه وكنترل آن درصورت لزوم اقدام به گودبردار مي نمايند . گودبرداري براي آن قسمت ازساختمان انجام ميشود كه درطبقات پائين تراز كف طبيعي زمين ساخته ميشود ، مانند موتورخانه ها و انباره و پاركينگ ها وغيره . درموقع گودبردا ري چنانچه محل گودبرداري بزرگ نباشد ازوسائل عمومي مانند بيل و كلنگ و فرقون ( چر خ دستي ) استفاده مي گردد . براي اين كار تا عمق معيني كه عمل پرتاب خاك بابيل به بالا امكان پذير است (مثلا 2 متر ) عمل گودبرداري را ادامه ميدهند وبعد از آن پله اي ايجاد نموده و خاك حاصله ازعمق پائين تراز را روي پله ايجاد شده ريخته و از روي پله دوباره به خارج منتقل مي نمايند . 
تاريخ چه مصرف فولاد در بتن :
 مصرف فولاد در بتن حاصل يك كشف ناگهاني نيست بلكه نتيجه يك تكامل و پيشرفت است . در سال 1848 لمبوت با ساختن يك قايق بتني پارويي كه به وسيله شبكه هاي مربع مستطيل شكل ميله هاي آهني ، مسطح شده بود ، اولين سازه بتن مسلح را به وجود  آورد .
در سال 1873 مونيير يك منبع آب با ظرفيتي برابر 120 متر مكعب ساخت . در سال 1887 كنن وايس در كتاب سيستم مونيير تئوري بتن فولادي را بر اساس سر اصل بنا نهادند كه امروز نيز مورد استفاده قرار مي گيرد  
اين اصول بدين قرارند :
1- تمامي نيروي كششي در يك عضو بتن مسلح به وسيله فولاد تحمل مي شود .
2 - انتقال نيرو به فولاد به وسيله چسبندگي بين بتن و فولاد صورت مي گيرد . ( اصل عمل مشترك )
3 - تغييرات حجمي بتن و فولاد در اثر تغيير درجه حرارت ، با هم برابرند .( به طور تقريب )
علل مصرف فولاد و بتن : 
1-  فزايش نقش كششي در بتن 
2 - تركيب بتن و فولاد در بتن مسلح محاسن هر دو را در برداشته و فاقد عيبهاي آن دو است.
3 - افزايش دوام بتن 
4 - افزايش مقاومت برشي 
5 - افزايش مقاومت فشاري با استفاده از فولاد هاي جديد 
6 - پيوستگي كامل بين فولاد و بتن در مقابل ترك هاي كششي 
7 - ساخت بتوني با مقاومت بالا ( با استفاده از روش پيش تنيدگي ) در نتيجه كاهش خيز و ترك هاي كششي تعت اثر بارها وارده 
8 - امكان ساخت پوسته هاي مقاوم نازك بوسيله بتن مسلح 
ب ) تئوري هاي علمي و تكنيكهاي به كار رفته رشته ساختمان بتني در محل كار :
انواع فولادهاي مصرفي در بتون :
مقاومت فولادهاي مسلح كننده معمولي در بتون 100 برابر مقاومت كششي بتون و 10 برابر مقاومت فشاري بتون است . دو نوع فولاد براي ساختن ميله هاي مسلح كننده مورد استفاده قرار مي گيرد . يكي فولاد نرم و ديگري فولاد با تنش جاري شدن بالا .
اكثر ميلگردها از نورد گرم فولاد نرم ساخته مي شوند . مقاومت آنها در حدود 2400 – 1600 كيلو گرم بر سانتيمتر مربع است . فولاد آجدار با تنش جاري شدن بالا يا از نورد گرم فولاد كم آلياژ و يا به وسيله عمليات سرد روي فلز نرم ( پيچش و كشش ) به دست مي آيد . فولاد كم آلياژ را مي توان از روي شكل برجستگي هاي سطحي آن از فولاد نرم تشخيص داد در استاندارد بتون ايران براي سه نوع فولاد Al( ميلگرد ساده). AII ( ميلگرد آجدار).AIII              ( ميلگرد آجدار پيچيده ).
فولادي آلياژي كه براي سازه هاي بتون پيش تنيده به كار مي رود ، مقاومتي در حدود 1100-8000 كيلو گرم بر سانتيمتر مربع دارد . در سالهاي اخير كه كاربرد هاي بتون پيش تنيده گسترش يافته است براي مقاومت بالاتر در بتون پيش تنيده از كابلهاي فولادي آلياژي ( الياف به هم تابيده از فولاد آلياژي ) استفاده مي كنند كه مقاومت آنها بين 20000 –8000 كيلوگرم بر سانتيمتر مربع است .در سازه هاي بتوني حجيم كابلها به صورت دسته هاي 5 تايي ،7 تايي ، 13 تايي و 19 تايي مورد استفاده قرار مي گيرند . در حال حاضر در بتون ريزي هاي پس تنيده به علت وزن بالاي قطعات و وسعت دهانه تنها كابلها كار بر دارد .
فرمهاي رايج كاربرد ميلگرد در بتون :
ميلگرد راستا : براي افزايش مقاومت كششي بتون به كار برده مي شود .
خاموت : براي جلوگيري از بيرون زدگي آرماتورهاي طولي در اثر كمانش و تحمل نيرو هاي برشي و جلوگيري از گسترش ترك .
سنجاقك : براي تقويت مقاومت برشي خاموتها و اتصال كامل بين ميل گرد هاي طولي و خاموت 
خرك : براي قرار دادن دو شبكه متوالي افقي با فاصله معين در داخل قالب ( در بتن ريزي هاي كف و فنداسيون ).
ركابي : براي در امتداد نگاه داشتن آرماتورهاي طولي و يا عمودي در بتون ريزي ديوارها.
حفاظت در انبار كردن ميلگرد هاي فلزي: 
به علت جذب رطوبت محيط به وسيله ميلگرد هاي فلزي و اكسيد شدن فلز آهن و در نهايت كمتر شدن قطر موثر ميلگرد فولادي باعث كاهش مقاومت سازي بتوني مي شود لازم است كه ميلگرد هاي فولادي در محيط خشك و سر پوشيده و داراي كمترين رطوبت نگهداري شوند . قبل از مصرف لازم است از طريق برس زدن يا پاك كردن مكانيكي ، سطح فلز از زنگ پاك شود تا چسبندگي بتون و فولاد در حد مطلوب انجام گيرد .
زنگ گيري ميلگرد مي تواند به طريق سند پلاست( ماسه پاشي روي فلز ) نيز انجام شود .
انبار كردن ميلگرد ها بايد بر اساس قطر و اندازه آنها به صورت منظم و مجزا با شد. 
اين روش موجب تسريع در كار مي شود زيرا گروه برشكار و آرماتور بند به راحتي          مي تواند ميلگرد هاي مورد نياز را انتخاب كند .براي جلوگيري از نفوذ رطوبت زمين سعي مي كنند كه ميلگرد را در ارتفاع مناسبي از سطح زمين قرار دهند به نحوي كه با گل و روغن در تماس نباشد . بعلاوه تميزي محل انبار كردن باعث مي شود كه از زنگ زدگي ميلگرد ها جلوگيري بعمل آيد.
  حد اكثر قطر زنگ زدگي ميلگرد ها: 
زنگ زدگي سطحي خطري براي فولاد ندارد اما چنانچه زنگ به صورت پوسته در بيايد بايد پوسته زنگ را از روي ميلگرد پاك شود ( توسط برس سيمي يا  سندپلاست).با توجه به پيش بيني هايي كه در طراحي انجام مي شود حد اكثر ضخامت زنگ زدگي مجاز برابر  قطر فولاد اصلي است .
قالبهاي فلزي
اجزاء قالبهاي فلزي عبارت است از:
1)رويه قالب كه متشكل ازيك سري پانلهاي فلزي ازورق سياه بامهاريهاي سوراخدارازتسمه به فاصله ي 5 سانتيمتر از يكديگربراي استقرار گيره هاي پشت قالب است ودرابعادگوناگون توليد مي شوداين قالبها مي تواند به عرض50-10 سانتيمتر وارتفاع 330-100 سانتيمترساخته شود.براي سازه هاي استوانه اي قالبهاي رويه بصورت كماني ساخته      مي شود.
2)ناوداني هاكه تحمل كننده ي اصلي فشار جانبي وارد برقالب هستند.
3)كنج ها فرم اين قالبهاي فلزي به نحوي است كه امكان ايجادكنجهاي داخلي رابوجود         مي آورندودركنجهاي خارجي نيز باتغييرقالب كنج مورد استفاده واقع مي شود.
4)ميله هاي پشت بندرا بوسيله ي ناودانيهابه يكديگرمتصل مي سازند.   
 


کلمات کلیدی مرتبط:
مراحل مختلف ساختن يك ساختمان ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت مراحل مختلف ساختن يك ساختمان,pptx , ,بخشی از مطلب ,) بازديد زمين : ,قبل از شروع هر نوع عمليات ساختماني بايد زمين محل ساختمان بازديد شده و وضعيت و فاصله آن نسبت به خيابانها و جاده ها اطراف مورد بررسي قرار گيرد و همچنين پستي ويلندي زمين با توج,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت ترمیم و مقاوم سازی ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ساختمان با اسکلت فلزی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت آنالیز و طراحی اعضای خمشی پیش تنیده,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت عوامل موثر در سيستم هاي مقاوم در برابر بارهاي جانبي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تأسيسات حرارت و برودتی یک ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی سیستم تهویه مطبوع,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تأثیر الیاف پلی پروپیلن بر خصوصیات رفتاری بتن ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نانو کامپوزیت های پلی پروپیلن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی و محاسبات کانال,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت دالهاي بتني,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت انواع بتن های سبک (LWAC),pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت بتــن سبـك سـازه اي ,pptx
پاورپوینت بررسی روش های وصله میلگرد ها
دانلود,بررسی پاورپوینت روشهاي مقاوم سازي در ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مقايسه رفتار قاب فولادي با مهاربندي ضد كمانش و مهاربندي معمولي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت روسازي راه زيرسازي و روسازي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ساختمانهای بتنی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اجرای ساختمانهاي فلزي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت استاندارد بلوك‌هاي سيماني,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ستون فلزی ,pptx
 


:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
دانلود,بررسی پاورپوینت ساختمان با اسکلت فلزی ,pptx

تاریخ ایجاد 29/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 30   قیمت: 8500 تومان     تعدادمشاهده  1  


دانلود,بررسی پاورپوینت ساختمان با اسکلت فلزی ,pptx
 
بخشی از مطلب
 
 
پي:
در ساختمانهاي اسكلت فلزي از دو نوع پي استفاده مي شود كه عبارتند از : پي هاي نقطه اي و پي هاي نواري
پي هاي نقطه اي به اين دليل ساخته مي شوند كه ستونهاي فلزي روي انها قرار گيرند و بايد از استحكام كافي برخوردار باشند زيرا در ساختمانهاي اسكلت فلزي نيروها به وسيله تير ها به شاه تير ها از شاه تيرها به ستونها و از ستونها به وسيله پي هاي نقطه اي به زمين منتقل مي گردد.
پي هاي نواري نيز براي اتصال پي هاي نقطه اي به يكديگر و يكپارچگي ساختمان مي باشند . در شكل فوق قسمتهاي خاكبرداري شده كه درون آنها آرماتورهاي شناژ افقي قرار دارند و به پي نقطه اي ختم مي شوند پي نواري مي باشند .
دليل اينكه ما تمايل به يكپارچه بودن ساختمان داريم اين است كه ساختمان در مقابل نيروهاي جانبي و ناخواسته غير طبيعي و حتي نشست واكنش يكسان از خود نشان بدهد و اگر نيرو در ساختمان يكسان پخش شود هنگا م كندن پي ها و خاكبرداري با اينكه حداكثر سعي خود را مي كنيم كه سطح زيرين پي صاف و مسطح باشد اين كار به طور كامل انجام نمي گيرد . بنابراين براي حل اين مشكل كف فونداسيون را به وسيله بتن مگر  مي پوشانيم .
بتن مگر براي رگلاژ كف پي و ايجاد سطحي صاف براي بقا كردن ساختمان بر روي آن مي باشد .
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
آرماتورهاي پي:
همزمان با انجام مراحل بالا در كارگاه آرماتوربندي و بوسيله كارگر ماهر آرماتوربند ، آرماتورهاي شناژ و مش بافي هاي كف پي هاي نقطه اي آماده مي شود و بلافاصله بعداز خشك شدن بتن مگر در محل مورد نظر كار گذاشته مي شوند مانند شكل. آرماتورهاي بافته شده بايد مقداركمي كوچكتر از ابعاد پي باشند تا هنگام جايگذاري آنها براحتي در محل مورد نظر قرار گيرند .
نكته مهم در مورد بستن آرماتورها كه بايد حتماً رعايت شود اين است كه حتماً بايد انتهاي خاموتها كه به هم متصل مي شوند تحت زاويه غير 90 درجه قرار گيرند . همچنين در قسمتي كه آرماتورهاي شــناژ به پي هاي نقطه اي مي رسند مي توان آنها را كمي جلوتر ادامه داد و يا مي توان به طور كامل آنها را از روي نقطه اي عبور داد كه اين كار با توجه به نقشه هاي ساختمان و نظر مهندس محاسب انجام مي گيرد .
يك نكته ديگر كه بايد هنگام اجرا و بتن ريزي به آن دقت شود اين است كه زير آرماتورها يك تكه سنگ كوچك يا يك تكه بتن كوچك قرار داد تا هنگام بتن ريزي كاملاً كف آن پوشيده شود و آرماتورها كاملاً در ميان بتن محبوس شوند . معمولاً آرماتورهاي كف بايد 5 سانتيمتر بالاتر از پايين ترين سطح بتن و در صورت وجود آرماتورهاي بالا 5 سانتيمتر زير بالاترين سطح بتن قرار گيرند .در محاسبات آرماتورهاي پي هاي نقطه اي هنگامي كه روي يك پي بيش از يك ستون قرار گيرد و يا نيروي زيادي به آن وارد شود از يك شبكه مش بافي در پايين و يك شبكه مش بافي در بالا استفاده مي شود . براي مثال درآن قسمت كه در انبساط ساختمان قرار دارد ، دو ستون در كنار هم قرارميگيرند و نيروي زيادي به پي وارد مي شود .
 
انواع قالبها و قالب بندي:
قبل از بتن ريزي پي بايد قالبهاي بتن آماده شود تا بتن به شكل مورد نظر ما در بيايد .
قالبها انواع مختلف دارند كه عبارتند از :
1) قالبهاي چوبي
2)قالبهاي فلزي
3)قالبهاي اجري
قالبهاي نام برده شده هرسه يك كار را انجام ميدهند اما به دليل اينكه استفاده از هركدام هزينه هاي خاص خود را در بر دارد بنابراين استفاده از هر كدام در بعضي جاها مقرون به صرفه است چون اين موارد از بحث ما خارج است به طور اجمالي به آنها اشاره اي كوتاه و گذرا مي كنيم :
از قالبهاي چوبي هنگامي استفاده مي شود كه چند ساختمان به يك شكل كنار هم ساخته شوند و شكل پي هاي آنها يكي باشد ، تخته و چوب قالب بايد كاملاً خشك و مقاوم و در برابر رطوبت تغيير شكل ندهد . زيرا در صورت تغير شكل قالب بتن حاصل تغيير شكل خواهد داد و در نتيجه بتن حاصل مقاومت مورد نظر را نخواهد داشت .
قبل از بتن ريزي بايد داخل چوبها را به روغن يا نفت سياه آغشته كرد و دليل آن اين است كه هنگام باز كردن قالبها بتن خشك شده به چوبهاي قالب نچسبد و براحتي جدا شوند . همچنين هنگام روغن كاري بايد دقت كرد كه آرماتورهاي پي به روغن آغشته نشوند زيرا اين كار باعث عدم به وجود آمدن پيوند مناسب بين بتن و آرماتورها مي شود .
قالبهاي فلزي معمولاً در مواقعي استفاده مي شوند كه سطح بيروني بتن در معرض ديد باشد ، زيرا هنگام استفاده از قالبهاي بتني سطح بيروني بتن صاف و صيقلي باشد اما استفاده از اين نوع قالبها بجز مواقع ضروري به علت گران بودن مقرون به صرفه نيست. 
يكي ديگر از موارد استفاده از قالبهاي فلزي براي ساختن تيرهاي بتني در ساختمانهاي اسكلت بتني است .
نوع سوم قالبها ، قالبهاي آجري است . اين نوع قالبها ارزانترين ، در دسترسترين و به صرفه ترين نوع قالب مي باشند كه به علت فراواني آجر در بيشتر ساختمانها از قالبهاي آجري استفاده مي شود .
هنگام استفاده از قالبهاي آجري بايد حتماً قبل از بتن ريزي روي اجرهاي قالب را بوسيله پلاستيك پوشانيد تا هنگام بتن ريزي آب بتن را نكشد و بتن نسوزد .
 
 


کلمات کلیدی مرتبط:
ساختمان با اسکلت فلزی ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت ساختمان با اسکلت فلزی ,pptx ,بخشی از مطلب , , ,پي: ,در ساختمانهاي اسكلت فلزي از دو نوع پي استفاده مي شود كه عبارتند از : پي هاي نقطه اي و پي هاي نواري ,پي هاي نقطه اي به اين دليل ساخته مي شوند كه ستونهاي فلزي روي انها قرار گيرند و بايد از استحكام ك,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت ترمیم و مقاوم سازی ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت آنالیز و طراحی اعضای خمشی پیش تنیده,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت عوامل موثر در سيستم هاي مقاوم در برابر بارهاي جانبي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تأسيسات حرارت و برودتی یک ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی سیستم تهویه مطبوع,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تأثیر الیاف پلی پروپیلن بر خصوصیات رفتاری بتن ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نانو کامپوزیت های پلی پروپیلن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی و محاسبات کانال,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت دالهاي بتني,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت انواع بتن های سبک (LWAC),pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت بتــن سبـك سـازه اي ,pptx
پاورپوینت بررسی روش های وصله میلگرد ها
دانلود,بررسی پاورپوینت روشهاي مقاوم سازي در ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مقايسه رفتار قاب فولادي با مهاربندي ضد كمانش و مهاربندي معمولي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت روسازي راه زيرسازي و روسازي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ساختمانهای بتنی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اجرای ساختمانهاي فلزي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت استاندارد بلوك‌هاي سيماني,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ستون فلزی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت حريق در ساختمان,pptx
 


:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
دانلود,بررسی پاورپوینت ترمیم و مقاوم سازی ساختمان,pptx

تاریخ ایجاد 29/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 50   قیمت: 9000 تومان     تعدادمشاهده  1  


دانلود,بررسی پاورپوینت ترمیم و مقاوم سازی ساختمان,pptx
 
 
بخشی از مطلب
 
 
o    مدلسازی اتصال : 
o    با توجه به اینکه مقاطع مورد آزمایش در SAC و FEMA و سایر منابع موجود همگی مقاطع با ارتفاع زیاد برای تیر می باشند و در ایران از این مقاطع استفاده نمی شود ، بررسی تاثیر روش مقاومسازی مطرح شده در بالا بر روی پروفیلهای متداول در ایران ضروری به نظر می رسد . 
o    در نتیجه در اینجا به بررسی تاثیر ایجاد اتصال RBS در بال پایینی بر روی رفتار لرزه ای اتصال توسط نرم افزار ANSYS پرداخته شده است . برای مقطع تیر از پروفیل IPE330 و برای مقطع ستون از پروفیل IPB260 استفاده شده است . همچنین طراحی به گونه ای صورت گرفته که چشمه اتصال در حالت بالانس باشد و در نتیجه از دو ورق مضاعف به ضخامت 1cm استفاده شده است . 
o    (ظرفیت چشمه اتصال متناسب با ظرفیت پلاستیک تیر باشد) . همچنین از ورق پیوستگی نیز در مدلسازی استفاده شده است . دو مدل ، یکی دارای اتصال SMF می باشد و دیگری توسط برش در بال پایینی مقاومسازی شده است . هر دو مدل توسط اتصال مستقیم بال و دیگری توسط برش در بال پایینی مقاومسازی شده است . هر دو مدل توسطا تصال مستقیم بال تیر به ستون طراحی شده و مدل شده اند . همچنین در مدل سازی ورقهای منتقل کننده برش از جان تیر به ستون نیز مد نظر قرار گرفته است و طراحی شده است . [2].
o     
o    برای مدلسازی از المان صفحه ای SHELL43 استفاده شد که دارای چهار گره می باشد و هر گره دارای شش درجه آزادی می باشد (سه درجه آزادی انتقالی و سه درجه آزادی دورانی) و دارای خواص غیر خطی و تغییر شکل بزرگ می باشد . با توجه به این نکته که در این زیر سازه تمرکز تنش و کرنش در ناحیه اتصال و چشمه اتصال می باشد از مش بندی ریز تری در این نواحی استفاده شد . سپس مدلها تحت بارگذاری سیکلیک قرار گرفتند . نمودار بارگذاری در شکل (4ـ الف) مشاهده می شود . نحوه بارگذاری به گونه ای است که تغییر مکان به بالای زیر سازه صلیبی شکل وارد می شود . (شکل 4 ـ ب) برای مدل کردن جوشهای گوشه که متصل کننده ورق برشی به جان تیر می باشد از المان SHELL43 استفاده شده است بگونه ای که ضخامت ورق متصل کننده به اندازه ضخامت گلوی جوش می باشد که دارای تقریب قابل قبول می باشد . 
o    نحوه مدلسازی و مش بندی انجام شده در شکل (5) مشخص است 
o    .  
 
o    نتایج بدست آمده از تحلیل : 
o    همانگونه که در شکل (6) مشخص است ، منحنی لنگر ـ زاویه تغییر مکان جانبی داخلی (inter story drift angle) برای دو نمونه بدست آمده است . با توجه به این نمودار مشخص می شود که حداکثر لنگر وارده از طرف تیر در بر ستون در دو نمونه متفاوت می باشد . به گونه ای که برای اتصالم عمولی این میزان برابر با 21/15t.m می باشد . در صورتیکه این مقدار برای اتصال دارای برش در بال پایین برابر با 19/54t.m می باشد . با توجه به اینکه نکته که ظرفیت پلاستیک تیر برابر با 19/3t.m می باشد ، نسبت حداکثر لنگر وارده به ظرفیت مقطع برای اتصال smf و RBS بترتیب برابر با 1/1 و 01/1 می بشد .بعبارت دیگر افزودن اتصال RBS در بال پایینی باعث کاهش لنگر وارده به اتصال و در نتیجه کاهش نیروی برشی وارده به چشم هاتصال می شود . به گونه ای که نسبت لنگرها 92/0 می باشد . یعنی 08/0 کاهش در میزان لنگر وارده از ظرف تیر به ستون رخ داده است . همنین حداکثر تنش برشی در مدل مقاومسازی شده نسبت به مدل smf در چشمه اتصال و جان تیر به ترتیب 04/0 و 13/0 کاهش یافته است . (شکل شماره 8). همانگونه که در شکل (7) مشخص است . حداکثر تنش بدست آمده در مدل معمولی در تیر و در بر ستون می باشد . در صورتیکه این میزان برای تیر مقاومسازی شده در فاصله مشخص و از پیش تعیین شده می باشد و تاثیر برش بالا تیر بر روی نحوه گسترش مفصل پلاستیک بخوبی مشهود است .
o     
 
o    بحث و نتیجه گیری : 
o    با توجه به تجربیات زلزله های گذشته مقاومسازی اتصالات در قابهای خمشی که بدون توجه به نحوه تشکیل و گسترش مفصل پلاستیک طراحی و اجرا شده اند ضروری می باشد . اصولا مقاومسازی اتصالات معمولا با هدف انتقال مفصل پلاستیک به داخل تیر و به دو صورت امکان پذیر است . یکی افزودن اجزایی به اتصال تحت دیتیل خاص ، به گونه ای که باعث انتقال مفصل پلاستیک به یک ناحیه از پیش تعیین شده می شود . و دیگری بریدن بخشی از بال تیر که باعث کاهش ظرفیت تیر در آن ناحیه و هدایت مفصل پلاستیک به آن ناحیه می شود . 
o    با توجه به آزمایشات صورت پذیرفته در مقیاس واقعی مشخص شد که نحوه اتصال بال تیر به بال ستون و فلز جوش مورد استفاده می تواند دارای تاثیر بسیار زیادی در رفتار اتصال باشد و در صورتیکه طاقت فلز جوش تحت بارگذاری کم باشد (الکترود E70T-4) برش بال پایینی تیر و ایجاد اتصال RBS به تنهای نمی تواند باعث بهبود رفتار لرزه ای اتصال شود . درصورتیکه جوش مورد استفاده از نوع پر مقاومت (الکترود E71T-8) باشد ، آنگاه ایجاد برش در بال پایینی تیر می تواند باعث افزایش کارایی اتصال شود . 
o    همچنین مشخص شد که دال بتنی دارای تاثیر مثبتی دررفتار لرزه ای اتصال می باشد و باعث کاهش میزان کرنش در بال بالایی تیر می شود . و دال هیچگونه تاثیری بر روی روند گسترش مفصل پلاستیک و میزان کرنش در بال پایینی تیر ندارد . 
o    باتوجه به آنالیزهای صورت گرفته مشخص شد که این روند در پروفیلهای متداول در ایران نیز صادق می باشد و نحوه گسترش مفصل پلاستیک در مدلهای دارای اتصال RBS در بال پایین بسیار متفاوت با الت اتصال SMF می باشد . در اتصال مقاومسازی شده توسط برش بال تحتانی ، مفصل پلاستیک بخوبی بداخل تیر منتقل شده است و در نتیجه کرنش در جوش متصل کننده بال تیر به ستون کاهش یافته و خطر شکست ترد کمتر می شود . در اتصالات مقاومسازی نشده لنگر بیشتری به ناحیه اتصال و چشمه اتصال وارد می گردد . البته شایان ذکر است در مدلهای آنالیز شده طراحی اولیه با فرض رعایت وارد می گردد . البته شایان ذکر است در مدلهای آنالیز شده طراحی اولیه با فرض رعایت کامل ضوابط مربوط به تیر ضعیف ـ ستون قوی می باشد . همچنین مقاومت چشمه اتصال وارد می گردد . البته شایان ذکر است در مدلهای آنالیز شده طراحی اولیه با فرض رعایت کامل ضوابط مربوط به تیر ضعیف ـ ستون قوی می باشد . همچنین مقاومت چشمه اتصال در حالت تعادل با ظرفیت خمشی تیر می باشد . بدیهی است در صورت تغییر در مقاومت چشمه اتصال میزان چرخش پلاستیک تیر و همچنین شکل پذیری سیستم ئ تاثیر ایجاد اتصال RBS در رفتار لرزه ای اتصال تغییر می نماید . 
 


کلمات کلیدی مرتبط:
ترمیم و مقاوم سازی ساختمان ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت ترمیم و مقاوم سازی ساختمان,pptx , ,o مدلسازی اتصال : ,o با توجه به اینکه مقاطع مورد آزمایش در SAC و FEMA و سایر منابع موجود همگی مقاطع با ارتفاع زیاد برای تیر می باشند و در ایران از این مقاطع استفاده نمی شود ، بررسی تاثیر روش مقاومسازی مطرح ش,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت ساختمان با اسکلت فلزی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت آنالیز و طراحی اعضای خمشی پیش تنیده,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت عوامل موثر در سيستم هاي مقاوم در برابر بارهاي جانبي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تأسيسات حرارت و برودتی یک ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی سیستم تهویه مطبوع,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تأثیر الیاف پلی پروپیلن بر خصوصیات رفتاری بتن ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نانو کامپوزیت های پلی پروپیلن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی و محاسبات کانال,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت دالهاي بتني,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت انواع بتن های سبک (LWAC),pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت بتــن سبـك سـازه اي ,pptx
پاورپوینت بررسی روش های وصله میلگرد ها
دانلود,بررسی پاورپوینت روشهاي مقاوم سازي در ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مقايسه رفتار قاب فولادي با مهاربندي ضد كمانش و مهاربندي معمولي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت روسازي راه زيرسازي و روسازي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ساختمانهای بتنی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اجرای ساختمانهاي فلزي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت استاندارد بلوك‌هاي سيماني,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ستون فلزی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت حريق در ساختمان,pptx
 


:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
دانلود,بررسی پاورپوینت تأسيسات حرارت و برودتی یک ساختمان,pptx

تاریخ ایجاد 29/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 120   قیمت: 16000 تومان     تعدادمشاهده  2  


دانلود,بررسی پاورپوینت تأسيسات حرارت و برودتی یک ساختمان,pptx
 
بخشی از مطلب
 
محاسبة ميزان آب گرم مصرفي ساختمان و با حارتي آن : 
براي محاسبة بار حرارتي كه بابت تهية آب گرم مصرفي ساختمان به ديگ تحميل مي شود لازم است  ابتدا درجة حرارت و مقدار آبگرم مصرفي ساختمان تعيين مي گردد : 
الف ) دماي آبگرم مصرفي : 
دماي آبگرم مصرفي موجب مورد مصرف ان متفاوت است . مثلا دماي آبگرم براي مصارف معمولي مثل شير دستشويي يا ظرف شويي در ساختمانهاي مسكوني حدود   تا   در نظر گرفته مي شود . اين دما براي ماشيم هايي كه كار خصوصي انجام مي دهند بوجب نوع كار فوق مي كند ، دستگاههايي مانند ماشين ظرفشويي يا رخشويي با آبگرمي كه دماي بيشتري دارد كار مي كند در محاسبات بار حرارتي آبگرم مصرفي در ساختمان هاي معمولي ، اغلب دماي ورودي به آبگرم وروردي به آبگرمكن ( آب شهوم برابر   و دماي آبگرم خروجي   در نظر گرفته مي شود .
ب)مقدار آب گرم مصرفي و ضرفيت آبگرمكن :‌
براي تعيين ميزان آبگرم مصرفي در ساختمان هاي مختلف جداولي توسط انجمن هاي مهندسين تاسيسات در كتب راهنما ارائه گرديده است قبل از استفاده از جداول بهتر است با چند اصطلاح مهم در ارتباط با آنها آشنا شويم . 
1-    ضريب تقاضا – ميزان آبگرمي كه درجه اول براي مصارف مختلفي پيشنهاد مي گردد ، حداكثر مقداري است كه بر پايه استفاده متمر در تمام ساعت روز تعيين گردي ده است ولي بديهي است كه ميزان تقاضا براي آبگرم در تمام ساعات يكساننيست بلكه در ساعاتي از روز اين مقدار حداكثر و در ساعاتي ديگر حداقل و حتي صفر است . از طرفي تمام وسايل بهداشتي موجود در ساختمان در آن واحد بطور هم زمان مشغول به كار نمي باشد . لذا انجام محاسبات مربوط به آبگرم مصرفي اعم از اندازه گذاري و سدها ، حجم منبع و بار حرارتي آبگرم مصرفي بر مبناي حداكثر مصرف ، معقول به نظر نمي رسد . برابپي بردن به ميزان واقعي مصرف كه مي تواند اساس محاسبات قرر گيرد . در تقريب از جداول ضريبي بنام ضريب تقاضا ارائه گرديده است كه با ضرب كردن آن در ارقام ارائه شده براي حداكثر آبگرم مصرفي ، مقدار واقعي مصرف آبگرم ساختمان مورد نظر در ساعت بدست مي آيد . ظرفيت حرارتي آبگرمكن كه عبارت است از مقدري آبي كه در يك ساعت توسط آبگرمكن گرم مي شود ، حداقل برابرخواهد ب.د با مقدار واقعي مصرف آبگرم ساختماندر ساعت . 
2-    ضريب ذخيرة منبع – راي تعييم حجم منبع آبگرم مصرفي ، ضريبي تحت عنوان ضريب ذخيرة منبه در جداول ارائه شده است كه با ضرب كردن آن در مقدار واقعي مصرف آبگرم ، حجم منبع ابگرم به دست مي آيد . موضوع قابل توجه در مورد منابع آبگرم مصرفي ايست كه پس از مصرف 70 تا 75 درصد تراكم موجود در منبع ، بقية اب منبع سرد خواهد شد بنابر اين بايد حجم منبع آبگرم را حد اقل بين 25 تا 30 درصد بيش از ميان مصرف واقعي در نظر گرفت . عمدتا در صورتيكه تقاضا براي آبگرم يكنواخت نباشد به منبع ذخيره بزرگتري احتياج خواهد بود. در ساختمان هايي كه تقاضا براي آبگرم تقريبا يكنواخت باشد مي توان منبع دخيرة كوچكتر اختيار نمود در عوض ظرفيت حرارتي آبگرمكن را افزايسش داد . اما حتي المدور بايد منبع ذخيره را بزرگتر در نظر گرفت زيرا اين امر باعث كاهش بار حرارتي ديگ و كوچكترشان اندازه سطح حرارتي آبگرمكن خواهد شد 
 
 


کلمات کلیدی مرتبط:
تأسيسات حرارت و برودتی یک ساختمان ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت تأسيسات حرارت و برودتی یک ساختمان,pptx ,بخشی از مطلب , ,محاسبة ميزان آب گرم مصرفي ساختمان و با حارتي آن : ,براي محاسبة بار حرارتي كه بابت تهية آب گرم مصرفي ساختمان به ديگ تحميل مي شود لازم است ابتدا درجة حرارت و مقدار آبگرم مصرفي ساخت,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت آنالیز و طراحی اعضای خمشی پیش تنیده,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت عوامل موثر در سيستم هاي مقاوم در برابر بارهاي جانبي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی سیستم تهویه مطبوع,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تأثیر الیاف پلی پروپیلن بر خصوصیات رفتاری بتن ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نانو کامپوزیت های پلی پروپیلن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی و محاسبات کانال,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت دالهاي بتني,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت انواع بتن های سبک (LWAC),pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت بتــن سبـك سـازه اي ,pptx
پاورپوینت بررسی روش های وصله میلگرد ها
دانلود,بررسی پاورپوینت روشهاي مقاوم سازي در ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مقايسه رفتار قاب فولادي با مهاربندي ضد كمانش و مهاربندي معمولي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت روسازي راه زيرسازي و روسازي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ساختمانهای بتنی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اجرای ساختمانهاي فلزي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت استاندارد بلوك‌هاي سيماني,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ستون فلزی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت حريق در ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت شناخت انواع ساختمان و بنا,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معرفی رشته مهندسی عمران,pptx
 


:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
دانلود,بررسی پاورپوینت عوامل موثر در سيستم هاي مقاوم در برابر بارهاي جانبي,pptx

تاریخ ایجاد 29/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 80   قیمت: 10000 تومان     تعدادمشاهده  2  


دانلود,بررسی پاورپوینت عوامل موثر در سيستم هاي مقاوم در برابر بارهاي جانبي,pptx
 
بخشی از مطلب
 
 
1 دياگرام بار – تغيير مكان برشي ديوارهاي برشي فولادي
در صورتي كه يك پانل برشي فولادي به عنوان يك طبقه مجزا بصورت شكل 6-4 در نظر گرفته شود، براي دستيابي به دياگرام بار – تغيير مكان برشي آن با توجه به تئوري ارائه شده توسط نويسنده و همكار،‌ميتوان ورق فولادي و قاب را از يكديگر تفكيك نموده و دياگرام مذكور را براي هر كدام از آنها بدست آورد. سپس با جمع آثار آنها به دياگرام بار – تغيير مكان برشي پانل دست يافت.
6-1-1- دياگرام بار – تغيير مكان برشي ورق فولادي 
در صورتي كه فرض كنيم :
 
 
 
 
شكل 6-4 : پانل برشي فولادي به صورت يك طبقة مجزا
- رفتار ورق فولادي بصورت الاستيك و كاملا پلاستيك باشد.
- ستونها به اندازة كافي صلب باشند بطوري كه بتوان از تغيير شكل آنها در محاسبة تغيير شكل برشي ورق فولادي صرفنظر نمود و همچنين بتوان فرض نمود ميدان كششي تشكيل شده پس از كمانش ورق بصورت يكنواخت تمام سطح ورق را فراگيرد.
- ورق فولادي داراي اتصال ساده با قاب اطراف خود باشد.
- اختلاف بين مقدار ميان كششي در دو طبقه مجاور كوچك بوده بطوريكه ممان ايجاد شده در تيرهاي طبقات در اثر ميدان كششي ناچيز باشد.
- بتوان از اثر تنشهاي ناشي از خمش بر روي تنش هاي كمانشي ورق صرفنظرنمود. ميتوان ورق فولادي را قبل از كمانش و بعد از آن مورد بررسي قرار داده و دياگرام بارجانبي – تغيير مكان برشي آنرا بدست آورد. در شكل 6-5 دياگرام مذكور نشان داده شده است. همانطور كه در اين شكل مشاهده ميگردد نقطه C حد كمانش و نقطه D حد جاري شدن ورق فولادي را نشان ميدهند كه در مباحث بعد به روش محاسبة حدود ذكر شده پرداخته شده است.
 
 
 
 
شكل 6-5 دياگرام بار – تغيير مكان برشي ورق فولادي
قبل از كمانش
تا قبل از كمانش ورق فولادي وضعيت تنش ها در شكل 6-6 a- نشان داده شده است. در اين حالت تنش هاي مساوي كششي و فشاري اصلي در امتداد زاويه ْ45 و ْ135 تا زمان رسيدن آنها به تنش بحراني كمانش ورق تشكيل ميگردد. تنش برشي بحراني ورق فولادي با فرض تكيه گاه ساده از تئوري كلاسيك پايداري قابل محاسبه است.
(6-4)                                 
كه در آنt ضخامت ورق فولادي ، E ضريب ارتجاعي  و   ضريب پواسون  بوده و K از روابط زير بدست مي آيد.
(6-5)                             براي          
(6-6)                             براي          
در اين حالت نيروي برشي ورق فولادي هنگام كمانش آن برابر خواهد بود با 
(6-7)                                      
 
 
 
 
 
 
 
 
شكل 6-6 وضعيت تنش ها در ورق فولادي قبل و بعد از كمانش ورق
 
همچنين تغيير مكان برشي ورق فولادي هنگام كمانش آن از رابطه زير قابل محاسبه است.
(6-8)                                     
كه در آن   كرنش برشي  و همانطور كه در تئوري هاي كلاسيك صفحات آمده است مقدار آن برابر است با 
(6-9)                                         
G در رابطه فوق ضريب ارتجاعي برشي مي باشد.
(6-10)                                          
در شكل (6-5) بار و تغيير مكان برشي در نقطة C كه حد كمانش ورق فولادي را نشان ميدهد به ترتيب به كمك روابط (6-7) و (6-8) بدست مي آيد.
در صورت ضخيم بودن ورق فولادي بطوري كه تنش برشي بحراني   ، در آن از يك تنش برشي حد جاري شدن آن   ، تجاوز نمايد، در آنصورت،‌از نقطه نظر تئوريك ورق فولادي زماني جاري خواهد شد كه 
(6-11)                                     
به عبارت ديگر در اين شرايط ، نقطه C در شكل 6-5 به نقطه D منتقل خواهد گرديد.
در رابطة (6-11) ،   حد جاري شدن ورق فولادي در آزمايش تك محوري كششي بوده و مقدار تنش برشي حد جاري شدن ورق فولادي ،   براساس معيار جاري شدن فون ميزس  مي باشد.
پس از كمانش
در صورت نازك بودن ورق فولادي و كمانش آن قبل از جاري شدن، ورق پس از كمانش قادر به تحمل تنش هاي فشاري بيشتر نخواهد بود ولي همانطور كه در شكل 6-6 مشاهده ميگردد، تنش هاي كششي تا جاري شدن ورق فولادي ميتوانند افزايش يابند. بدين ترتيب پس از كمانش ورق با شكل گيري تدريجي ميدان كششي و گسترش آن در تمام سطح آن مكانيزم باربري جديدي ايجاد ميگردد كه در شكل 6-6b-  نشان داده شده است و آن را پس كمانش  مي‌نامند.
اگر زاوية ميدان كششي بوجود آمده   فرض شود، شكل 6-6- b ، تنش هاي داده شده در ورق فولادي هنگام جاري شدن در مختصات x-y بدون منظور نمودن تنش هاي بحراني هنگام كمانش برابر خواهد بود با 
(6-12)                                     
(6-13)                                     
(6-14)                                    
همانطور كه در شكل 6-6- c مشاهده مي گردد تنش هاي ورق فولادي در مختصات x-y پس از كمانش با منظور نمودن تنش هاي بحراني از روابط زير قابل محاسبه مي باشد.
(6-15)                                     
(6-16)                                     
(6-17)                             
در روابط فوق   ، تنش حد جاري شدن ميدان كششي بوجود آمده در ورق ميباشد.
براساس معيار جاري شدن فون ميزس، ورق فولادي زماني جاري مي گردد كه 
(6-18)                     
                                
با قراردادن مقادير از روابط (6-15) ، (6-16) و (6-17) در رابطة (6-18) و با توجه به اينكه 
(6-19)                                 
مي باشد، مي توان نوشت 
(6-20)                         
بدين ترتيب به كمك رابطة‌(6-20) ميتوان   را در زمان جاري شدن ورق فولادي محاسبه نمود. در اين حالت نيروي برشي ورق هنگام جاري شدن آن كه حد نهائي باربري آن ميباشد برابر خواهد بود با 
(6-21)                         
همچنين تغيير مكان برشي ورق فولادي هنگام جاري شدن كه تغيير مكان برشي حد الاستيك ناميده ميشود از رابطة زير قابل محاسبه است.
(6-22)                                 
در اين رابطه Uwcr ، تغيير مكان برشي ورق فولادي در هنگام كمانش ميباشد و از رابطه (6-8) قابل محاسبه است و Uwpb تغيير مكان برشي ناشي از تنش هاي ميدان كششي،   است كه در شكل 6-6-b نشان داده شده است و ميتوان آنرا با مساوي قراردادن كار انجام شده توسط نيروي برشي ناشي از تنش مذكور، با انرژي كرنشي   ورق فولادي محاسبه نمود.
(6-23)                     
در رابطة فوق F0 به صورت عمومي زير قابل بيان مي باشد.
 
(6-24)                             
در صورتي كه مقادير   را از روابط (6-12) و (6-13) و (6-14) در رابطة (6-24) قرار دهيم و با توجه به اين نكته كه 
(6-25)                                 
مي باشد ميتوان نوشت 
 
(6-26 )                       
با ساده نمودن رابطة‌ (6-26) حاصل بصورت زير خواهد بود.
 
(6-27)                                         
با قراردادن رابطة (6-27) در رابطة (6-23) ميتوان نوشت.
(6-28)                               
و يا 
(6-29)                             
و يا 
(6-30)                                     
با قراردادن مقادير Uwcr از رابطة (6-8) و Uwpb از رابطة (6-30) در رابطة (6-22) تغيير مكان برشي ورق فولادي هنگام جاري شدن و يا بعبارت ديگر تغيير مكان حد الاستيك آن بدست مي آيد.
(6-31)                                  
كه در آن مقدار   از رابطة (6-20) و   از رابطة (6-4) قابل محاسبه مي باشند.
با محاسبة بار و تغيير مكان برشي ورق فولادي هنگام جاري شدن آن به ترتيب از روابط (6-21) و (6-31) ، نقطه D در شكل 6-5 بدست مي آيد كه بدين ترتيب دياگرام بار – تغيير مكان برشي ورق فولادي تعريف ميگردد.
با داشتن مختصات نقاط C و D در شكل 6-5 معادلة خطوط OC و CD به سادگي قابل محاسبه مي باشند. معادله خط OC بصورت رابطة زير خواهد بود.
(6-32)                        قبل از كمانش ورق    
همچنين معادله خط CD بصورت زير مي باشد.
(6-33)        پس از كمانش ورق      
براي سادگي مي توان به جاي خط OC و CD خط OD (خط چين) را در شكل 6-5 جايگزين نمود. بررسي و محاسبات نشان ميدهد اثر اين جايگزيني عملاً بسيار ناچيز و قابل گذشت مي باشد ضمن آنكه رابطة بين بار – تغيير مكان برشي ورق فولادي را تا حد زيادي ساده مي نمايد. بدين ترتيب رابطة مذكور و يا به عبارت ديگر معادله خط OD در شكل 
6-5 بصورت زير خواهد بود.
 
 
 


کلمات کلیدی مرتبط:
عوامل موثر در سيستم هاي مقاوم در برابر بارهاي جانبي ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت عوامل موثر در سيستم هاي مقاوم در برابر بارهاي جانبي,pptx ,بخشی از مطلب , , ,1 دياگرام بار – تغيير مكان برشي ديوارهاي برشي فولادي ,در صورتي كه يك پانل برشي فولادي به عنوان يك طبقه مجزا بصورت شكل 6-4 در نظر گرفته شود، بر,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت آنالیز و طراحی اعضای خمشی پیش تنیده,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تأسيسات حرارت و برودتی یک ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی سیستم تهویه مطبوع,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تأثیر الیاف پلی پروپیلن بر خصوصیات رفتاری بتن ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نانو کامپوزیت های پلی پروپیلن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی و محاسبات کانال,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت دالهاي بتني,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت انواع بتن های سبک (LWAC),pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت بتــن سبـك سـازه اي ,pptx
پاورپوینت بررسی روش های وصله میلگرد ها
دانلود,بررسی پاورپوینت روشهاي مقاوم سازي در ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مقايسه رفتار قاب فولادي با مهاربندي ضد كمانش و مهاربندي معمولي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت روسازي راه زيرسازي و روسازي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ساختمانهای بتنی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اجرای ساختمانهاي فلزي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت استاندارد بلوك‌هاي سيماني,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ستون فلزی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت حريق در ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت شناخت انواع ساختمان و بنا,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معرفی رشته مهندسی عمران,pptx
 


:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
دانلود,بررسی پاورپوینت آنالیز و طراحی اعضای خمشی پیش تنیده,pptx

تاریخ ایجاد 29/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 80   قیمت: 11000 تومان     تعدادمشاهده  1  


دانلود,بررسی پاورپوینت آنالیز و طراحی اعضای خمشی پیش تنیده,pptx
 
 
بخشی از مطلب
 
شيوه‌هاي مختلف پيش تنيدگي 
اعضاي پيش تنيده مي‌توانند به يکي از دو شيوه زير ايجاد شوند: 
1- شيوه پيش کشيدگي (Pretensiong system) 
2- شيوه پس کشيدگي (Post-tensioning System) 
اعضاي پس کشيده مي‌توانند بصورت يکپارچه توليد شده و يا بصورت قطعه‌اي بتن ريزي شوند. ساخته شدن يک عضو پيش کشيده (به اختصار) شامل مراحل زير است: 
1- ابتدا قالب عضو آماده شده و تاندون‌هاي پيش تنيدگي در طول قالب، در مسير طراحي شده قرار مي‌گيرند، پس از آن تاندون‌ها تا حد مورد نياز تحت کشش واقع مي‌شوند, (نيروي اعمالي از طرف جک‌ها به تاندون‌ها را نيروي جک زند 1 ناميده و آنرا با Pj نمايش مي‌دهيم). 
2- تاندون‌هاي کشيده شده در مرحله قبل از هر دو سو در دو تکيه‌گاه ثابت مهار مي‌شوند. 
3- بتن‌ريزي عضو انجام شده و پس از آن مرحله عمل آوردن بتن 2 صورت مي‌پذيرد. 
4- پس از رسيدن مقاومت بتن به حد مورد نياز و بوجود آمدن چسبندگي و اتصال کافي بين تاندون‌ها و بتن ريخته شده, گيره‌ها آزاد مي‌گردد و نيروي موجود در فولادهاي تحت کشش, به بتن انتقال داده مي‌شود، (مقاومت فشاري بتن در مرحلة انتقال نيروي پيش تنيدگي را با   نمايش مي‌دهيم). 
در اين شيوه بمنظور جلوگيري از آسيب ديدن قالب‌ها, معمولاً قبل از مرحله چهارم قالب‌ها باز شده‌اند. با رسيدن مقاومت عضو   به   مي‌توان آن را براي تحمل بارهاي مورد نظر به محل نهائي برده و نصب نمود. 
با توجه به توضيحات فوق قابل پيش بيني است که شکل دادن به تاندون‌ها در اين شيوه دشورا خواهد بود، بنابراين تاندون‌هاي پيش کشيدگي اغلب داراي مسيرهاي ساده‌تري مي‌باشند. در شکل (4-1) مسيرهاي متداول‌ تاندون‌ها براي اين شيوه آمده است. در اين شکل ها مرکز ثقل مجموعة تاندون‌ها با C.G.S نمايش داده شده است. 
 
 
 
 
 
 
 
قطعات پيش کشيده از نوع پيش ساخته بوده و در کارخانه‌هاي بصورت انبوه توليد مي‌شوند. مسئله حمل و نقل اين اعضا ايجاب مي‌کند که داراي حداکثر طول مشخصي باشند, استفاده از قطعات پيش کشيده با حداکثر طولي در حدود 35 متر متداول مي‌باشد ساخته شدن يک عضو پس کشيده (به اختصار) شامل مراحل زير است: 
1- ابتدا در داخل قالب عضو، فولادهاي معمولي جاي داده مي‌شوند. پس از آن غلاف‌هاي 1 توخالي در مسيرهاي پيش بيني شده براي تاندون‌ها قرار گرفته و به آرماتورهاي معمولي مهار مي‌شوند تا در هنگام بتن ريزي جابجا نگردند. اين غلاف‌ها پس از سخت شدن بتن فضاي کافي جهت عبور تاندون‌ها, در مسيرهاي مورد نظر را تأمين مي‌کنند. 
2- بتن ريزي عضو انجام شده و پس از آن مرحلة عمل آوردن بتن صورت مي‌پذيرد. 
3- پس از رسيدن مقاومت بتن به حد مورد نياز   فولادهاي پيش تنيدگي موجود در درون غلاف‌ها کشيده شده و نيروي بوجود آمده در آنها توسط گيره‌هاي مخصوص مهار مي‌گردد. اين گيره‌ها نيروي اعمالي را به صفحات مهاري انتقال داده آنها نيز نيرو را در سطح بتن توزيع مي‌نمايند. 
4- براي آنکه اتصال کامل‌تري بين بتن و تاندون‌هاي پيش تنيدگي ايجاد گردد, معمولاً در اين مرحله دو غاب سيمان 2 تحت فشار زياد به درون غلاف‌ها تزريق مي‌شود. 
با رسيدن مقاومت عضو از   به   مي‌توان آن را براي تحمل بارهاي مورد نظر بکار برد. اعضاي پس کشيده مي‌توانند در کارخانه‌ها بصورت پيش ساخته توليد شده و يا در محل کار بصورت درجا بتن ريزي شوند. با توجه به شکل پذيري غلاف‌ها, در اين شيوه امکان استفاده از مسيرهاي متنوع‌تري براي فولادهاي پيش تنيدگي وجود دارد. با توجه به آنکه بارهاي خارجي غالباً داراي دياگرام لنگر سهمي شکل‌اند, در اين شيوه معمولا مسير تاندون‌ها بصورت سهمي انتخاب مي‌گردد. شکل (4-2). 
 
 
 
 
 
 
با توجه به روش توليد اعضاي پيش کشيده، اين اعضا تنها براي دهانه‌هاي ساده قابل استفاده خواهند بود. در صورت تمايل به اتصال بين اعضاي پيش کشيده و يکسره کردن دهانه‌هاي مجاور، بايد از شيوة پس کشيدگي کمک گرفت. در شکل (4-3) نمونه‌اي از اشتراک اين دو شيوه براي ايجاد دهانه‌هائي يکسره نمايش داده شده است. همانگونه که در شکل مشاهده مي‌گردد شاهتيرهاي پيش ساخته پيش کشيده در محل تکيه‌گاه‌ها با کمک تاندون‌هاي پس کشيدگي اتصال داده شده‌اند و مي‌توانند در اين نقاط لنگر منفي را نيز تحمل نمايند. 
 
از نظر سابقه تاريخي پس کشيدگي بر پيش کشيدگي تقدم دارد, براي مثال بشر از قرن‌ها پيش آموخت که با تحت فشار قرار دادن محيط بشکه‌هاي چوبي توسط سيم‌ها يا تسمه‌هاي فلزي آنها را پس کشيده نموده و ظرفيت تحمل تنش در آنها را افزايش دهد. اما در صنعت پلسازي پس کشيدگي داراي قدمت کمتري مي‌باشد. پل‌هاي دهانه بلند که در سي سال اخير طراحي و اجرا شده‌اند همگي از نوع پس کشيده بوده‌اند. استفاده از عرشه‌هاي صندوقه‌اي قطعه‌اي پس کشيده, امکان پوشش دادن دهانه‌هائي تا حدود 250 متر را فراهم نموده است. قطعات صندوقه‌اي با طولي در حدود 5/2 تا 5/5 متر توليد شده و پس از ان به عضو ماقبل پس کشيده مي‌گردند و بدين ترتيب مي‌توانند دهانه‌هاي بلندي را پوشش دهند. روش‌هاي مختلف اجراي اين گونه پل‌ها در بخش (9) آمده است. در شکل (4-4 الف) يک پل صندوقه‌اي قطعه‌اي نمايش دادهد شده است. يکي از متداول‌ترين روش‌هاي اجراي اين پل ها روش طره‌اي مي‌باشد، در شکل‌هاي (4-4 ب) و (4-4 پ) مسيرهاي تاندون‌هاي مختلف عرشه نمايش داده شده است. 
 


کلمات کلیدی مرتبط:
آنالیز و طراحی اعضای خمشی پیش تنیده ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت آنالیز و طراحی اعضای خمشی پیش تنیده,pptx , ,بخشی از مطلب , ,شيوه‌هاي مختلف پيش تنيدگي ,اعضاي پيش تنيده مي‌توانند به يکي از دو شيوه زير ايجاد شوند: ,1- شيوه پيش کشيدگي (Pretensiong system) ,2- شيوه پس کشيدگي (Post-tensioning System,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت عوامل موثر در سيستم هاي مقاوم در برابر بارهاي جانبي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تأسيسات حرارت و برودتی یک ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی سیستم تهویه مطبوع,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تأثیر الیاف پلی پروپیلن بر خصوصیات رفتاری بتن ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نانو کامپوزیت های پلی پروپیلن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی و محاسبات کانال,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت دالهاي بتني,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت انواع بتن های سبک (LWAC),pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت بتــن سبـك سـازه اي ,pptx
پاورپوینت بررسی روش های وصله میلگرد ها
دانلود,بررسی پاورپوینت روشهاي مقاوم سازي در ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مقايسه رفتار قاب فولادي با مهاربندي ضد كمانش و مهاربندي معمولي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت روسازي راه زيرسازي و روسازي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ساختمانهای بتنی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اجرای ساختمانهاي فلزي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت استاندارد بلوك‌هاي سيماني,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ستون فلزی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت حريق در ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت شناخت انواع ساختمان و بنا,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معرفی رشته مهندسی عمران,pptx
 


:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
پاورپوینت بررسی روابط اجتماعي در مجتمع هاي آپارتماني

تاریخ ایجاد 29/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 28 اسلاید   قیمت: 8500 تومان     تعدادمشاهده  2  


بخشی از مطلب
سنتها و آداب و رسوم نوع سليقه ها حس زيبايي شناسي، فرهنگ در انتخاب محل سكونت دخالت دارند در بعضي موارد ممكن است بنابر شرايط مختلف و از جمله عوامل اقتصادي مجبور به سرانه هاي محدودي باشد ولي اگر اثبات نامانوس رواني در ساختمانهاي كوچك تنگ و تاريك بدون فضاي باز و بدون آرامش و آسايش كه انتخاب سرانه هاي كم در بوجود آمدن آنها مؤثرند در نظر گرفته شود اين نتيجه عايد مي شود كه سرانه هاي معقول تا چه اندازه مي تواند در سلامت و بهداشت فكري و روحي افراد جامعه مؤثر واقع شود ساختن آپارتمانهاي مرتفع كه امروزه از نظر جامعه شناسي و روانشناسي و ارتباط با جسم انسان تقريبا رد شده است خود نتيجه افزايش تقاضاي بيش از حد جمعيت سرانه ها و ضوابط تراكم ساختماني جستجو كرد اگر چه از نظر اقتصادي و محدوديت فضا مي باشد كه عامل آن را مي توان در محدوديت  توسعه عمومي شهر و مساله عددي مسكن را حل مي كند ولي روابط اجتماعي ساكنان آپارتمانها و برخورد آنها در رابطه با عوامل مشترك اقتصادي ساختمان، سر و صدا مرزهاي خصوصي و مشترك بين فضاها و از نظر كيفي مسائل ديگري را مطرح مي سازند روابط اجتماعي در بين ساكنين آپارتمانها در زاهدان نسبتا خوب بوده ولي مانند روابط همسايگي در خانه هاي مسكوني معمولي نيست و روز به روز كمتر مي شود همچنين اكثر افراد شاغل روابط اجتماعي كمتري با همسايگان خود دارند .
بررسي ويژگيهاي كالبدي مجتمع هاي آپارتماني
با توجه به بررسيهاي انجام شده در مورد مجتمع آپارتماني زاهدان از لحاظ كالبدي نتايج زير به دست آمده است
تعداد طبقات مجتمع هاي آپارتماني را مي توان با منطقه بندي ارتفاعي مترادف دانست واهداف منطقه بندي ارتفاعي كنترل ارتفاع ساختمانها با دو عامل زير مورد ملاحظه قرار مي دهد .
1- حجم يا مجموعه هاي مكعبي ساختمانها
2- عرض خيابان و فضاهاي باز از نقطه نظر روشنايي و تهويه
در واقع در منطقه بندي ارتفاعي عواملي مانند زمين، ارتفاع و تعداد واحدهاي مسكوني كنترل مي شوند در اين منطقه بندي ساختمان‌هاي بلند مرتبه به علت محدوديتهاي نور و هوا موجب كاهش ارزش واحدهاي مسكوني مجاور مي گردند. از سوي ديگر تراكم ترافيكي را موجب مي شود يكي از مواردي كه براي كنترل ارتفاع ساختمانها مرسوم است اين كه ارتفاع ساختمانها بر مبناي پهناي خيابان مجاور تنظيم شود معمولا 45 و 5/63 درجه قوانين سطوح هوايي بايد در نظر گرفته شود . مزاياي منطقه بندي ارتفاعي را به شرح زير مي توان برشمرد .
1- منطقه بندي ارتفاعي توسعه نواحي تجاري، مركزي شهرها را كنترل مي كند بنابراين اين نوع منطقه بندي در حل مسائل و مشكلاتي همانند تمركز سنگين و ترافيك كمك مي نمايد .
2- در منطقه بندي ارتفاعي اگر ساختمانها با ارتفاع يكسان روي خيابانهاي مهم يا جاده ها احداث شوند زيبايي خاصي به وجود مي آيد.
3- منطقه بندي ارتفاعي از انحصار نور زياد و تهويه به وسيله بعضي از ساختمانها جلوگيري مي كند .
4- منطقه بندي ارتفاعي اجازه نمي دهد ارزش زمين فقط در نواحي مناسب مشخص بالا برود .
5- منطقه بندي ارتفاعي عقب نشيني ساختمانها را از طرف خيابان كنترل مي كند.
6- منطقه بندي ارتفاعي مانع ايجاد ساختمانهاي مرتفع در مجاورت ساختمانهاي كوتاه مي شود .
با وجود اين مزايا امروزه در طراحي مجتمعهاي آپارتماني اين عوامل انجام نمي شود در شهر زاهدان با توجه به بررسهاي انجام گرفته بيش از 85% مجتمع هاي آپارتماني چهار طبقه هستند و 15% مجتمع هاي آپارتماني شهر زاهدان سه طبقه مي باشند .
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
روابط اجتماعي در مجتمع هاي آپارتماني ,پاورپوینت بررسی ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی طرح معماری2 تحلیل و بررسی معماری و طراحی داخلی دو نمونه ویلا داخلی و خارجی
پاورپوینت بررسی ضوابط طراحي مجتمع مسكوني
پاورپوینت بررسی طرح معماری ویلای وراندا Verandah در هند
پاورپوینت بررسی معماری خانه فیوژن در استرالیا اثر Dankor Architecture
پاورپوینت بررسی معماری خانه چند عملکردی کبوتر در لواسان
پاورپوینت بررسی خانه طارمی در ژاپن اثر معمار و همکاران Tomohiro Hata
پاورپوینت بررسی مجتمع مسکونی BAA6 در بابدا، لبنان اثر 109 Architectes
پاورپوینت بررسی خانه پوشیده در بالای صخره شیب دار در مارکو دو کانواز ، پرتغال
پاورپوینت بررسی معماری پایدار مجموعه‌ی اداری مسکونی تجاری قلب سبز در سنگاپور
پاورپوینت بررسی معماری خانه مسکونی مدرن اثر استودیو معماری ۲۷
پاورپوینت بررسی معماری ویلای مینیمال کاتوسابا در برزیل اثر گروه معماری MAPA
پاورپوینت بررسی فضای باز مسکونی ، نمونه موردی خیابان نوچنگ در پکن
پاورپوینت بررسی معماری خانه مسکونی باریت ، نمونه موفق ایرانی
پاورپوینت بررسی معماری ویلای آخر هفته ناتل نمونه موفق ایرانی
پاورپوینت بررسی معماری برج بلوز پوینت ، نمونه موفق برج خارجی
پاورپوینت بررسی معماری خانه پروا در نور مازندران ، نمونه موفق ایرانی
پاورپوینت بررسی معماری ساختمان مسکونی ACT Residence ، اثر تیم طراحی معماری CF Arquitetura ، برزیل
پاورپوینت بررسی معماری خانه باغ – کلمبیا اثر گروه معماری CONNATURAL ، نمونه موفق خارجی
پاورپوینت بررسی معماری مرکز خرید و مجتمع تجاری چند منظوره Kulturbau، نمونه موفق خارجی
پاورپوینت بررسی معماری ساختمان نقلی چند عملکردی HVB
 


:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
پاورپوینت بررسی شرایط اقلیمی جغرافیایی شهر زاهدان

تاریخ ایجاد 28/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 45 اسلاید   قیمت: 8800 تومان     تعدادمشاهده  2  


پاورپوینت بررسی شرایط اقلیمی جغرافیایی شهر زاهدان

بخشی از مطلب
شرایط اقلیمی از دو زاویه قابل بررسی است:
الف:ماکروکلیمای
ب:میکروکلیمایی
در قسمت الف به موقعیت منطقه وپدیده های وابسته به شرایط عمومی گردش جوی می پردازیم ودر قسمت ب ویژگیهای منطقه در رابطه عوامل محیطی مخصوص مناطق خشک مورد توجه قرار می گیرد 1-6-1-3-عوامل ماکروکلیمایی
هوای منطقه زاهدان تحت تاثیر دو جریان شمالی وجنوبی قرار دارد .جریانهای شمالی متاثر از ماکروکلیمای مدیترانه ای است که زمستانهای آن سرد وبارانی وتابستانها گرم وخشک است.(خسروی؛ص69).این منطقه تحت تاثیر فعالیتهای جبهه زایی در منطقه مدیترانه واقع می شود وبا توجه به آنکه عامل اصلی تشکیل وهدایت سیکلونهای منطقه معتدله موجهای تشکیل شده در بادهای غربی است (خسروی ؛ص70،به نقل از علیخانی ؛1366)واین جریانات در ارتفاعات غرب کشور رطوبت خود را ازدست می دهند ،در شرق کمتر باران آوری دارند .در فصول گرم سال توده های هوای حاره ومونسونهای هند منطقه را تحت تاثیر قرار می دهند .ریزبارانهای تابستانی در بخشهایی از بلوچستان که کمتر به زاهدان می رسند تحت تاثیر آب وهوای اقلیم موسمی مونسونها می باشند .
2-6-1-3-عوامل میکروکلیمایی
این عوامل شامل شدت تعرق ؛مجاورت با کویرهای لوت وسیستان ،بادهای 120 روزه وگرمای تابستان چاله زاهدان می باشد.این مجموعه سبب می شود تا آب وهوای زاهدان در تابستان گرم وخشک با حرارت ماکزیمم41درجه ورطوبت نسبی 17درصد ودر زمستان به متوسط 8درجه سانتیگراد دما برسد .(معتمد،ص24).
حوضه زاهدان بر اساس روش ایوانف در گروه 6یعنی مناطق صحرایی وکویری جای می گیرد این وضعیت با سایر روشهای تعیین اقلیم جوی چون روش دومارتون ،روش کوبی تقریبا"یکسان تعریف شده اند اما در روش آمبرژه اقلیم حوضه زاهدان جز مناطق خشک سرد قرار می گیرد تعیین شاخص ماهیانه خشکی حوضه زاهدان به روش اوینج نشان می دهد که از اردیبهشت تا آبان ماه شرایط بیابانی شدید ودر ماه ژانویه حالت نیمه مرطوب وجود دارد .بررسیها ومطالعات اقلیمی تورنت وایت زاهدان نشان می دهد این حوضه جزءاقلیم های خشک ملایم با تغییرات رطوبتی زیاد که تابستان خشک ترین فصل است وبالاترین میزان تبخیر وتعرق سالانه را در برداشته ،قرار می گیرد .(نگاه کنید به :خسروی؛ص79-73).
7-1-3-بادهای منطقه
باد یکی از عناصر قابل توجه اقلیمی حوضه زاهدان است.وزش باد موجب تعدیل حرارت در تابستان ،جابجایی ابرها،فرسایش ناهمواریها وجابجایی خاک وماسه ها شده همچنین موجب تشدید تعرق وافزایش خشکی می گردد .جهت بادهای زاهدان شمالی وشمال شرقی که تحت تاثیر بادهای 120 روزه است ودیگر بادهای جنوب غربی که متاثر از بادهای موسمی جنوب لوت می باشد .بادهای شمالی منشا باران نمی باشند (خسروی؛ص130)وبادهای شمال غربی که به شمال شرق ایران می رسد دارای بارندگی هستند.
مطالعات وآمارهای موجود نشان می دهد که منطقه زاهدان در معرض وزش بادها با جهات مختلف وبا سرعتهای مختلف است.معمولا"آرامترین ماههای سال آبان واوایل آذر است .پربادترین ماههای سال نیمه فروردین تا نیمه اردیبهشت است.شدیدترین باد منطقه سرعتی برابر با 6/26نات (حدود 53کیلومتر در ساعت)داشته وباد شمال بیشترین مدت را دارد.
بادهای شمال وشمال شرقی که بخصوص در گرمترین ساعات روز(ظهر)غلبه دارند در ماههای مهر و آبان وبخصوص ماههای فروردین واردیبهشت ماسه های شمالی وگردوغبار را به طرف زاهدان سوق می دهند وبر طبق شواهد موجود پر غبار ترین فصل سال همین دو ماهه فروردین واردیبهشت است.که در آن وزش بادهای شمالی وشمال شرقی در ساعات گرم روز غلبه دارد.(معتمد؛33-32).*
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
شرایط اقلیمی جغرافیایی شهر زاهدان , ,پاورپوینت بررسی ,شرایط اقلیمی از دو زاویه ,الف:ماکروکلیمای ,ب:میکروکلیمایی,
مقالات مرتبط در این دسته
معماری همگام با طبیعت ، پاورپوینت بررسی و تحلیل
پاورپوینت بررسی اقلیم‏ شناسی ایران ، شرایط و مصالح سنتی بناهای ایران
پاورپوینت بررسی معماری اقلیم گرم و مرطوب ایران
دانلود بررسی پاورپوینت معماری همساز با اقلیم
پاورپوینت بررسی معماری اقلیمی در نواحی کوهستانی و مرتفع فلات ایران
پاورپوینت بررسی معماری بازارها و ابنیه تجاری قدیمی در ایران
پاورپوینت بررسی راهکارها و روشهای علمی نوین اقلیمی برای مقابله با تغییرات اقلیمی در معماری
پاورپوینت بررسی معماری اقلیمی در شهر کاشان
پاورپوینت معماري سبز ، صرفه جويي و بهينه سازی مصرف انرژی وکاربرد انرژي های پايدار
پاورپوینت بررسی توسعه پایدار اقتصادی در معماری
مطالعات جامع بررسی توسعه پایدار اقتصادی در معماری
دانلود,بررسی اقلیم آذربایجان غربی ارومیه,word
پاورپوینت بررسي عوامل اقليمي تاثیر گذار بر معماری ابنيه ، طراحي اقليمي
بررسی اقلیمی جمعیتی تاریخی فرهنگی شهرستان زهک در سیستان و بلوچستان
بررسی اقلیمی جمعیتی تاریخی فرهنگی شهرستان زهک در سیستان و بلوچستان
پاورپوینت معماری و اقلیم
پاورپوینت اقلیم شناسی
پاورپوینت بررسی اقلیم و معماری در اقلیم سرد و کوهستانی
پاورپوینت بررسی دیوار بارا Barra system
دانلود,پاورپوینت اقلیم سرد و زمستانی,pptx
 


:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
پاورپوینت بررسی نقد وبررسی معماری موزه گوگونهایم نیویورک ، معمار :فرانک لوید رایت

تاریخ ایجاد 28/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 32 اسلاید   قیمت: 7500 تومان   حجم فایل: 5120 kb  تعدادمشاهده  5  


پاورپوینت بررسی نقد وبررسی معماری موزه گوگونهایم نیویورک ، معمار :فرانک لوید رایت



پلان موقعیت
فهرست نقشه های اولیه
نقشه های معماری موزه گوگونهایم
سازه
نورطبیعی
کلیت
ارتباط پلان با نما یا مقطع:
سیرکولاسیون و فضای مورد نیاز:
عناصر تکراری به مجرد:
هندسه
تعادل و تقارن:
الحاقی وحذفی:
سلسله مراتب:
طرح  اصلی
ابعاد انسانی


کلمات کلیدی مرتبط:
نقد وبررسی معماری ,موزه گوگونهایم نیویورک ، معمار :فرانک لوید رایت ,پاورپوینت بررسی ,پلان موقعیت ,فهرست نقشه های اولیه ,نقشه های معماری موزه گوگونهایم ,سازه ,نورطبیعی ,کلیت ,ارتباط پلان با نما یا مقطع: ,سیرکولاسیون و فضای مورد نیاز: ,عناصر تکراری به مجرد: ,هندسه ,تعادل و تقارن: ,الحاقی وحذفی: ,س,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی طراحی معماری موزه حیات و محیط زیست York County، کارولینای جنوبی
پاورپوینت بررسی طراحی معماری مجموعه هنرهاي بصري كارپنتر، دانشگاه هاروارد
پاورپوینت بررسی طراحی معماری فرهنگسرای سینمایی دزفول
پاورپوینت بررسی طراحی معماری ورودی مرکز تجاری حبابگونه در شهر Eindhoven هلند
پاورپوینت بررسی طراحی معماری موزه و گالری Red Hill اثر MOA Architects + Formzero
پاورپوینت بررسی طراحی معماری گالری هنر ملی، واشنگتن، ایالات متحده آمریکا
پاورپوینت بررسی طراحی معماری کتابخانه و موزه ریاست جمهوری جان اف کندی ، بوستون، ایالات متحده آمریکا
پاورپوینت بررسی طراحی معماری تالار مشاهیر راک اند رول، کلیولند، ایالات متحده آمریکا
پاورپوینت بررسی طراحی و معماری موزه ی میهو، کیوتو، ژاپن اثر آی ام پی
پاورپوینت بررسی طراحی معماری موزه ­ی هنرهای اسلامی، دوحه، قطر اثر آی ام پی
پاورپوینت بررسی طراحی معماری موزه ­ی سوژو، سوژو، چین اثر آی ام پی
پاورپوینت بررسی طرح توسعه موزه هنر کیمبل اثر رنزو پیانو
پاورپوینت بررسی طراحی معماری مرکز فرهنگی MECA مکا اثر گروه معماری BIG
پاورپوینت بررسی طراحی معماری پاویون المپیک زمستانی کمپانی Hyundai
پاورپوینت بررسی طراحی معماری خانه مقدم
پاورپوینت بررسی طراحی معماری موزه کودکان DuPage (DCM
پاورپوینت بررسی معرفی نمونه های داخلی و خارجی
پاورپوینت بررسی طراحی معماری موزه رسانه در هلند
پاورپوینت بررسی طراحی داخلی نمایشگاه ام تک EMTEK اثر ZONES DESIGN
پاورپوینت بررسی طراحی معماری مرکز فرهنگی هنری Menil در هیوستون


:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی سیستم تهویه مطبوع,pptx

تاریخ ایجاد 28/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 45   قیمت: 9000 تومان     تعدادمشاهده  1  


دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی سیستم تهویه مطبوع,pptx

بخشی از مطلب


طراحی هواساز
برای انتخاب دستگاه هواساز نیاز به اطلاعات زیر می باشد :
1- بارهای سرمایی و گرمایی کلی ساختمان (اگر برای ساختمان بیش از یک هواساز استفاده می شود باید سهم هر هواساز از بارهای سرمایی و گرمایی کلی مشخص شود(
2- حجم هوایی که در واحد زمان از هواساز عبور می کند
3- افت فشار استاتیکی طولانی ترین مسیر کانال یا هد استاتیکی فن
با اطلاعات فوق و مراجعه به کاتالوگ کارخانه سازنده مدل دستگاه و سپس سایر مشخصات دستگاه مانند : نوع فیلترها ، ظرفیت حرارتی کویل پیش گرم کن و اینکه با بخار آب یا آب داغ گرم می شود ، ظرفیت حرارتی کویل گرم کننده و اینکه با بخار یا آب داغ گرم می شود ، ظرفیت رطوبت زن (اگر از نوع بخاری است پوند در ساعت بخار و نیز فشار بخار که اغلب 15 پاوند بر اینچ مربع است) ، قدرت موتور بادزن و غیره تعیین می شوند .
همانگونه که اصطلاح بکار برده شده نشان می دهد، اجزاء اصلی که اساس واحد فن کویل را تشکیل می دهند، عبارتند از یک فن که تولید جریان هوا می کند و یک کویل آب سرد کننده یا انبساط مستقیم که هوا را سرد و رطوبت زدایی می نماید. معمولا متعلقاتی چون کویل گرمایش، رطوبت زن و بخش فیلتر نیز در اختیار قرار می گیرند تا در صورت لزوم اهداف باقیمانده تهویه مطبوع را برآورده سازند .اجزا مورد نیاز ممکن است در درون محفظه پیش ساخته ای که بشکل کابینت می باشد نصب گردند.
چون چنین تجهیزاتی برای اتصال به یک دستگاه غیر قابل انتقال طرح و ساخته شده اند، نمی توان  آنها را جزو تجهیزات فن کویل به حساب آورد. در عین حال بدلیل تشابه بین کاربرد تجهیزات کویل اسپری با تجهیزات فن – کویل این تجهیزات در این بخش مورد بحث قرار گرفته اند .
تفاوت کاربرد و طرح این تجهیزات به همان شکلی که در واقعیت وجود دارد ذکر خواهد شد .
تفاوت فیزیکی واحدهای فن کویل یک منطقه و چند منطقه در محل نصب فن نسبت به کویل سرمایش است . در واحد یک منطقه ای فن در پایین دست کویل سرمایش نصب می گردد ، بنابراین غالبا این واحد را واحد مکشی می نامند . یک واحد چند منطقه ای را می توان واحد دهشی نامید ، زیرا فن در بالا دست کویل قرار دارد . استفاده از فنی که مجهز به پخش کننده باشد، در تبدیل فشار سرعت به فشار استاتیکی کمک کرده و افت انرژی را نیز به حداقل می رساند .
واحدهای فن کویل با هر دو نوع پره خم به جلو و خم به عقب تولید می شوند. فن هایی که دارای پره های خم به جلو هستند، برای چنین مصارفی مناسبند، زیرا اینگونه فن ها نسبت به سایر انواع فن در سرعتهای پایین تری کار می کنند. ساختمان چرخ اینگونه فن ها سبک تر، کم حجم تر و ارزانتر از پره های خم به عقب می باشد. چون سرعت این فن ها کم است ، می توان از محورهای طولانی تر استفاده کرد .
کاربرد تجهیزات تهویه مطبوع متاثر از مشخصه های بار سرمایش فضای مورد نظر و میزان کنترل لازم برای درجه حرارت و رطوبت آن است .
واحد یک منطقه ای بطور موثرتری بارهای فضایی که دارای مشخصه های نسبتا ثابت یا بارهایی با تغییرات یکنواخت است را جبرانمی کند . مثال ایده آل چنین فضایی یک اتاق بزرگ است . در عین حال استفاده از این سیستم برای کاربردهای چند اطاقه نیز عملی است ، مشروط بر اینکه تغییرات بار د رتمام اطاقها مشابه بوده و به یک نسبت باشد . اگر لازم باشد میتوان با قرار دادن کنترل به طریق گرمایش مجدد یا کنترل حجم هوا در کانالهای انشعابی سیستم منطقه ای بوجود آ ورد .
در کاربرد چند اتاقه که مولفه هایی بار تابعی از زمان بوده و بطور مستقل از یکدیگر تغییر می کنند، دستگاه چند منطقه ای که دارای یک فن باشد، قادر است کنترل خاص هر منطقه را انجام دهد . برای اینگونه بارها استفاده از واحد چند منطقه ای ارزانتر از واحد یک منطقه ای که در کانالهایش از کویلهای گرمایش مجدد استفاده شده باشد، خواهد بود.
چون واحد چند منطقه ای این امکان را می دهد که در هنگام بار جزئی هوای تازه از اطراف کویل سرمایش بای پس شود . از این واحد بویژه در مواردی که نسبت حرارت احتیاج به کنترل رطوبت باشد، می توان یک کویل پیش سرمایش را در کانالی که حداقل هوای تازه را تامین می کند قرار داد.
واحد استاندارد فن کویل فقط کنترل محدود درجه حرارت را عملی می کند . کنترل مقدار رطوبت را می توان با افزودن یک واحد رطوبت زن ، همانند واحدهای اسپری آب شهر ، که بصورت آماده نصب عرضه می شوند، انجام داد. در عین حال اگر در کاربردی نیاز باشد که رطوبت دقیق تر کنترل شود،استفاده از واحدهای کویل اسپری یا واحد فن کویل اسپری مناسب تر خواهد بود.
از تجهیزات کویل اسپری می توان در تابستان برای سرمایش و رطوبت زدایی ، در زمستان برای رطوبت زنی و در فصول معتدله برای سرمایش تبخیری استفاده کرد.
ترجیح داده می شود که این تجهیزات در کاربردهایی که بایستی رطوبت نیز کنترل گردد از قبیل فرآیندهای صنعتی، بیمارستان ، موزه ها و کتابخانه بکار برده شود. می توان تجهیزات کویل اسپری را به گرمکن آب اسپری تجهیز کرد تا امکان سرمایش و گرمایش را همزمان با رطوبت زنی بوجود  آورد .
 


کلمات کلیدی مرتبط:
طراحی سیستم تهویه مطبوع ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی سیستم تهویه مطبوع,pptx ,بخشی از مطلب , , ,طراحی هواساز ,برای انتخاب دستگاه هواساز نیاز به اطلاعات زیر می باشد : ,1- بارهای سرمایی و گرمایی کلی ساختمان (اگر برای ساختمان بیش از یک هواساز استفاده می شود باید سهم هر هواساز از بارهای سرمایی و ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت تأثیر الیاف پلی پروپیلن بر خصوصیات رفتاری بتن ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نانو کامپوزیت های پلی پروپیلن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی و محاسبات کانال,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت دالهاي بتني,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت انواع بتن های سبک (LWAC),pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت بتــن سبـك سـازه اي ,pptx
پاورپوینت بررسی روش های وصله میلگرد ها
دانلود,بررسی پاورپوینت روشهاي مقاوم سازي در ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مقايسه رفتار قاب فولادي با مهاربندي ضد كمانش و مهاربندي معمولي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت روسازي راه زيرسازي و روسازي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ساختمانهای بتنی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اجرای ساختمانهاي فلزي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت استاندارد بلوك‌هاي سيماني,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ستون فلزی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت حريق در ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت شناخت انواع ساختمان و بنا,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معرفی رشته مهندسی عمران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت پایداری سدهای خاکی در برابر زلزله,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت سازه های بتن آرمه,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اجرای ساختمان,pptx
 


:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
دانلود,بررسی پاورپوینت تأثیر الیاف پلی پروپیلن بر خصوصیات رفتاری بتن ,pptx

تاریخ ایجاد 28/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 60   قیمت: 12000 تومان     تعدادمشاهده  1  


دانلود,بررسی پاورپوینت تأثیر الیاف پلی پروپیلن بر خصوصیات رفتاری بتن ,pptx

بخشی از مطلب

تاثیر الیاف پلی پروپیلن در بتن
     وجود الیاف در ماتریس سیمانی  شکننده، سبب کاهش عرض ترک خوردگی و افزایش مقاومتهای خمشی و کششی می شود و در نتیجه  طاقت شکست   افزایش  می یابد. آگاهی از ویژگیهای الیاف اهمیت زیادی در طراحی دارد. عوامل مهم در انتخاب الیاف عبارتند از : مقاومت کششی، بالا بودن نسبت ضریب ارتجاعی ماتریس که انتقال تنش از ماتریس را ممکن می سازد.    جدا شدن الیاف و ایجاد  ترکهای سطحی و گسترش ترکها ، در طول فرآیندهای جابجائی، ساخت ، عمل آوری، افزایش سن  و ... بوجود می آید و بر روی ویژگیهای مقاومت ترکیب، اثر می گذارد.  کاهش مقاومتی که  بدلیل تشکیل ترکها روی می دهد  به ابعاد ترکهای ایجاد شده بستگی دارد. تا کنون  توجه کمی به اثر ترک در خواص ترکیب الیاف – سیمان شده است.
     با افزایش طول الیاف، مقاومت کششی  آنها کاهش می یابد. همچنین  مقاومت متوسط  الیاف در حالت منفرد  و در ترکیب با بتن از مقاومت توده الیاف موجود در بتن،  بیشتر می باشد. بعبارتی هرچه توده الیاف را بتوان  بیشتر بطور منفرد و مجزا از  هم در حجم بتن پخش و جاسازی  نمود راندمان عمل بتن الیافی ارتقاء خواهد یافت.



     انتقال تنش در ترکیب بتن الیافی
       مدلهای تئوری  موجود برای  مخلوط  سیمانی تقویت شده با الیاف مجزا ازهم  که در یک ردیف قرار گرفته  و بطور یکنواخت در ماتریس توزیع شده، پیشنهاد  شده اند.  در این مدلها معمولا رفتار ماتریس و الیاف تا زمان شکست، ارتجاعی فرض می شود.  همچنین سطح تماس  الیاف- ماتریس بصورت یکنواخت ، پیوسته و بدون تخلخل در نظر گرفته می شود. 
 
 
   توزیع تنش نشان داده شده در شکل  برای پیش بینی  رفتار مقاومتی اکثر سیستمها  مناسب است، هر چند که نظریه های پیچیده تری در مورد توزیع  تنش طولی در سطح تماس مشترک ماتریس- الیاف پیشنهاد شده است. توزیع تنش نشان داده شده در شکل برای پیش بینی رفتار مقاومتی اکثر سیستمها مناسب است. همانطوریکه در شکل نشان داده شده است، خروج یا لغزیدن الیاف، موقعی اتفاق می افتد که طول الیاف از طول بحرانی کوتاه تر باشد. در شرایط تعادل رابطه زیر صادق است:
 
d  :  قطر الیاف
   :  مقاومت کششی الیاف
   :  تنش برشی در فصل مشترک الیاف و ماتریس
       اصول پیش بینی ویژگیهای ترکیبات سیمانی، بر اساس قوانین اختلاط  دوفازی صورت می گیرد. برای ترکیبات حاوی الیاف ناپیوسته،  معادله ضریب ارتجاعی (Ec   ) و مقاومتهای کششی  یا خمشی ترکیبی معمولا  مطابق معادله زیر می باشد.
 
 
 در این روابط    و     به ترتیب نسبتهای حجمی ، و      و     ضرایب ارتجاعی و    و    مقاومتهای کششی الیاف و ماتریس می باشند.


   در صورت استفاده از الیاف نسبتا کوتاه،   نشان دهنده میانگین تنش  هنگام گسیختگی ترکیب است ، که گسیختگی ناشی از بیرون کشیده شدن الیاف از ماتریس را مشخص  می سازد. ضریب وزنی  ترکیب  یعنی    به منظور دخالت دادن عواملی نظیر طول الیاف ، جهت قرارگیری الیاف، عیوب و برهم کنش الیاف باهم  می باشد.
 این موضوع نیز قابل ذکر است که ترکیبات سیمانی دارای تخلخل ومنافذی هستند که قطر آن چند آنگستروم است و  وجود چنین منافذی  نه تنها بر روی ویژگی های مواد تشکیل دهنده ماتریس (1= ) تاثیر میگذارد، بلکه خواص ذاتی سطح مشترک ماتریس – الیاف را نیز متاثر خواهد ساخت. تخلخل  در سطح مشترک ماتریس- الیاف باعث کاهش تماس جامد-جامد بین ماتریس و الیاف می شود.
   شکست  ترکیب بتن و الیاف نظیر شکست ماتریس و الیاف بر اثر کشش، خارج شدن الیاف موقعی پیش می آید که طول الیاف از طول بحرانی اشاره شده در قسمت فوق کمتر باشد.  افزایش در نسبت ظاهری ( طول به قطر معادل) و حجم نسبی الیاف ،  معمولا باعث افزایش مقاومت خمشی و کششی    می شود.
      برای الیاف ناپیوسته تنش در تمامی طول الیاف ثابت نبوده و در معادلات قوانین اختلاط  از میانگین تنش استفاده می شود. توزیع تنش نشان داده شده در شکل زیر ، میانگین تنش     در الیاف با فاصله  Lc /2  از هر دو انتهای الیاف است ( و   عدد ثابتی است). در محلی  که تنش بوجود آمده در انتهایی الیاف . به صورت خطی تغییر کند   است . در بیشتر ترکیبات، الیاف به طور موازی در مسیر تنش اعمال شده در یک ردیف قرار نگرفته و کاملا در افزایش خصوصیات ترکیب موثر نیستند. از طرفی الیافی که عمود بر جهت تنش اعمال شده قرار گیرند در افزایش مقاومت ترکیب بی تاثیر یا کم تاثیرند.
  چنان چه الیاف به صورت مطلوب یعنی در یک ردیف و موازی مسیر تنش اعمال شده قرار گیرند ضریب بازده تقریبا برابر یک است. با بررسی اثر جهت قرار گرفتن الیاف بر روی سختی و مقاومت برای قرار گیری کاملا اتفاقی سه بعدی   =   و برای قرار گیری اتفاقی در دو جهت  =  به دست آمده است.
در ترکیبات حاوی الیاف ناپیوسته انتهای الیاف سبب ایجاد تمرکز تنش می گردد. صرف نظر از ناپیوستگی، تنش کششی الیاف باید به الیاف مجاور نیز انتقال یابد. این پدیده تاثیر متقابل الیاف بر الیاف نامیده می شود.
رفتار تنش - کرنش ترکیب های مسلح به الیاف که دارای ماتریس های شکننده هستند توسط پژوهشگران بررسی شده است. در شکل زیر  نموداری از منحنی تنش – کرنش برای ترکیبات سیمانی  مسلح به الیاف نشان داده است. این منحنی دارای  سه ناحیه است. در ناحیه 1،  قواعد اختلاط حاکم بوده و ماتریس و الیاف رفتار کشسانی دارند. با افزایش بار و ایجاد ترک خوردگی نیرو به الیاف منتقل می شود، و در نواحی دور از سطح ترک، نیرو از طریق الیاف به ماتریس منتقل می شود.  در صورتیکه  مقدار  نیرو در ماتریس  از یک حدی فراتر رود ترکهای جدیدی تشکیل می شود.  در ناحیه 2  با توجه به انتقال نیرو از ماتریس به الیاف و بالعکس ، کرنش و جذب انرژی بطور قابل توجهی وجود خواهد داشت و موجب ایجاد ترکهای چند جهته ریزی می شود. در ناحیه 3  امکان انتقال نیرو از طریق الیاف به ماتریس وجود ندارد و بار اضافی تنها توسط الیاف تحمل می گردد. قابل ذکر است که مقاومت الیاف  و یا مقاومت پیوستگی کنترل کننده گسیختگی نهائی بوده و در نتیجه تعیین کننده شیب منحنی در ناحیه 3 است. در صورتی که الیاف مقاومت لازم برای تحمل  بار را داشته باشد، مطابق کل شیب منحنی در ناحیه 3 مثبت بوده  و در غیر اینصورت  شیب منحنی منفی است.
 


کلمات کلیدی مرتبط:
تأثیر الیاف پلی پروپیلن بر خصوصیات رفتاری بتن ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت تأثیر الیاف پلی پروپیلن بر خصوصیات رفتاری بتن ,pptx ,بخشی از مطلب , ,تاثیر الیاف پلی پروپیلن در بتن , وجود الیاف در ماتریس سیمانی شکننده، سبب کاهش عرض ترک خوردگی و افزایش مقاومتهای خمشی و کششی می شود و در نتیجه طاقت ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت نانو کامپوزیت های پلی پروپیلن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی و محاسبات کانال,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت دالهاي بتني,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت انواع بتن های سبک (LWAC),pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت بتــن سبـك سـازه اي ,pptx
پاورپوینت بررسی روش های وصله میلگرد ها
دانلود,بررسی پاورپوینت روشهاي مقاوم سازي در ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مقايسه رفتار قاب فولادي با مهاربندي ضد كمانش و مهاربندي معمولي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت روسازي راه زيرسازي و روسازي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ساختمانهای بتنی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اجرای ساختمانهاي فلزي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت استاندارد بلوك‌هاي سيماني,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ستون فلزی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت حريق در ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت شناخت انواع ساختمان و بنا,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معرفی رشته مهندسی عمران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت پایداری سدهای خاکی در برابر زلزله,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت سازه های بتن آرمه,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اجرای ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت آبشستگي,pptx
 


:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
دانلود,بررسی پاورپوینت نانو کامپوزیت های پلی پروپیلن,pptx

تاریخ ایجاد 28/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 100   قیمت: 20000 تومان     تعدادمشاهده  1  


دانلود,بررسی پاورپوینت نانو کامپوزیت های پلی پروپیلن,pptx

بخشی از مطلب

پلی پروپيلن (PP)
   PP يک ترموپلاست است که از  پليمريزاسيون پروپيلن بدست می آيد و قابل بازيافت است. پلي پروپيلن (PP) اولين بار در اوايل دهه 1950 در مقياس آزمايشگاهی توليد شد و سپس در اواخر اين دهه به توليد تجاري رسيد. از ابتدا برآورد مي شد هزينه توليد پلي پروپيلن (PP) از پلی اتيلن (PE) کمتر است. پلی پروپيلن (PP) در سه فرم Isotactic , Syndiotacti , Atactic توليد می شود که به صورت عمده به فرم Isotactic و با افزودن مقدار کمی از ديگر مونومرها بيشتر پلی اتيلن است.

ويژگی ها :
مقاومت در برابر کشش ، چگالی کم ، بی رنگی ، سختی ، مقاومت در برابر اسيد و باز و حلال ها ، از جمله ويژگی های پلی پروپيلن (PP) محسوب مي شود. هزينه کم توليد آن در مقايسه با ديگر ترموپلاستيک ها جايگاه ويژه ای برای پلی پروپيلن (PP) در صنعت ايجاد کرده است.



نانو كامپوزيت ها:
مواد نانوکامپوزیتی به آن دسته از موادی اطلاق می‌شود که فاز تقویت‌کننده آن دارای ابعادی در مقیاس یک تا صد نانومتر باشد که شامل نانوکامپوزیت‌های پلیمرـ سرامیک، پلیمرـفلز، سرامیک ـفلز و سرامیک ـ سرامیک هستند. تقویت‌کننده نانومتری به‌دلیل داشتن ابعاد بسیار کوچک و سطح بسیار بالا در مقایسه با تقویت‌کننده‌های معمولی در سطح بارگذاری کمتر باعث بهبود خواص مورد نظر شده و جایگزین خوبی برای کامپوزیت‌های معمولی هستند؛ چراکه کارآیی بهتر و وزن کمتری ‌دارند. محصولات تهیه‌شده از نانوکامپوزیت‌های پلیمری قابلیت استفاده در صنایع شیمیایی، خودروسازی، ساختمان، نظامی، پزشکی، لوازم خانگی، ورزشی، کشاورزی و الکترونیکی را داشته و استفاده از آن‌ها در این صنایع، کاهش مصرف سوخت و انرژی، افزایش مقاومت و ایمنی در برابر زلزله و آتش‌سوزی، افزایش عمر سازه‌ها، کاهش خسارات ناشی از زمان نگهداری مواد غذایی و محصولات کشاورزی‌،‌ کاهش خسارات ناشی از خوردگی و به‌طور خلاصه، استفاده بهینه از منابع موجود را می‌تواند به‌همراه داشته‌باشد.
 
با توجه به حجم گسترده استفاده از کامپوزیت‌های معمولی در داخل کشور و با عنایت به حجم بالای تولید پلیمرها در سال‌های آتی از‌سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی و لزوم افزایش کاربری این پلیمرها‌، تولید نانوکامپوزیت‌های پلیمری یکی از مناسب‌ترین راه‌های پاسخ‌گویی به نیاز بازار و بهبود خواص و گسترش دامنه کاربرد پلیمرهای داخلی است. در‌حال‌حاضر، میزان مصرف کل آمیزه‌های پلیمری در داخل کشور حدود صد و پنجاه هزار تن در سال است که بخشی از آن، از طریق واردات از کشورهایی مثل هلند‌،‌ ایتالیا‌، تایوان‌، سوئد، آلمان و بخش دیگر به‌وسیله تولیدکنندگان داخلی تامین می‌شود. این آمیزه‌ها عمدتا در صنایع خودرو‌، لوازم خانگی و اداری‌، لاستیک‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به خواص برتر نانوکامپوزیت‌های پلیمری در مقایسه با آمیزه‌های معمولی پلیمری و با عنایت به روند نزولی قیمت جهانی نانوذرات و در نتیجه امکان رقابت این محصولات از نظر قیمت‌،‌ انتظار می‌رود با تولید نانوکامپوزیت‌ها در داخل کشور می‌توان آن‌ها را جایگزین بخش عمده‌ای از آمیزه‌های معمولی پلیمری کرد.

در کامپوزیت ها ما  با فناوری‌هایی مواجه هستیم كه بر روی عناصر پایه اولیه موجود در فناوری نانو، یك فرآیند اضافی انجام داده و در حقیقت عناصر پایه نسل دوم را به وجود می‌آورند. همانند مخلوط و ترکیب نانوذرات با مواد دیگركه منجر به تولید نانوكامپوزیت‌های نانوذره‌ای می‌شود.

کامپوزیت کردن نانوساختارها

به مجموعه روش‌های وارد نمودن نانوساختارها به مواد توده‌ای عادی (همچون پلیمرها) گفته می‌شود که می‌توانند سبب بهبود خواص مواد توده‌ای شوند. در این بخش از درخت فناوری نانو، جهت توضیح بیشتر انواع نانوکامپوزیت‌ها، یک سطح مجازی مابین سطوح سوم و چهارم درخت اضافه شده است که بیانگر نوع نانوکامپوزیت‌ها مربوطه است.

  نانوکامپوزیت‌های نانوذره‌ای

مهمترین کامپوزیت‌های نانوذره‌ای،  سبک‌ترین آنها، یعنی نانوکامپوزیت‌های پلیمری هستند. هنگامی كه نانوذرات خاك‌رس (سیلیكات) به عنوان پركننده در پلاستیك‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، با پراكنده‌سازی تنش‌ها استحكام فوق‌العاده‌ای را به وجود می‌آورند، ‌آب‌رفتگی و تاب برداشتگی (در كامپوزیت‌هایی كه ضریب انبساط حرارتی كمتری دارند) كاهش می‌یابد، مقاومت در برابر آتش و مواد شیمیایی افزایش می‌یابد، بازیافت این مواد آسانتر می‌شود و نفوذپذیری گازها در آنها كاهش می‌یابد. پركننده‌های خاك‌رس با مقدار پركننده كمتری نسبت به پركننده‌های معمولی، موجب افزایش استحكام می‌شوند. کامپوزیت‌های نانوذرات فلزی و سرامیکی برای مصارف ویژه و محدود مناسب می‌باشند.

      نانوکامپوزیت‌های نانولوله‌ای
در صورتی که قیمت نانولوله‌ها پایین آید و موانع اختلاط آنها رفع شود، کامپوزیت‌های نانولوله‌ای موجب رسانایی و استحکام فوق‌العاده‌ای در پلیمرها می‌شوند و کاربردهای حیرت‌انگیزی همچون آسانسورفضایی برای آن قابل تصور است.
  نانوکامپوزیت‌های نانوالیافی
از الیاف با ابعاد نانومقیاس برای تولید نانوكامپوزیت‌های پلیمری بهره گرفته شده است.
 


کلمات کلیدی مرتبط:
نانو کامپوزیت های پلی پروپیلن ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت نانو کامپوزیت های پلی پروپیلن,pptx ,بخشی از مطلب , ,پلی پروپيلن (PP) , PP يک ترموپلاست است که از پليمريزاسيون پروپيلن بدست می آيد و قابل بازيافت است. پلي پروپيلن (PP) اولين بار در اوايل دهه 1950 در مقياس آزمايشگاهی توليد شد و سپس در او,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی و محاسبات کانال,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت دالهاي بتني,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت انواع بتن های سبک (LWAC),pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت بتــن سبـك سـازه اي ,pptx
پاورپوینت بررسی روش های وصله میلگرد ها
دانلود,بررسی پاورپوینت روشهاي مقاوم سازي در ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مقايسه رفتار قاب فولادي با مهاربندي ضد كمانش و مهاربندي معمولي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت روسازي راه زيرسازي و روسازي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ساختمانهای بتنی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اجرای ساختمانهاي فلزي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت استاندارد بلوك‌هاي سيماني,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ستون فلزی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت حريق در ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت شناخت انواع ساختمان و بنا,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معرفی رشته مهندسی عمران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت پایداری سدهای خاکی در برابر زلزله,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت سازه های بتن آرمه,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اجرای ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت آبشستگي,pptx
دانلود,تاریخچه تونل سازی و انواع آن,pptx
 


:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
دانلود,بررسی پاورپوینت دالهاي بتني,pptx

تاریخ ایجاد 28/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 80   قیمت: 12000 تومان     تعدادمشاهده  1  


دانلود,بررسی پاورپوینت دالهاي بتني,pptx


بخشی از مطلب

دالهاي بتني :
دال در حقيقت متداول ترين پوشش بتني ، دال بتني مي باشد .
انواع دال هاي بتني عبارتند از :
الف: دال يكطرفه
ب: دال دو طرفه
ج: دال تخت
د: دال تخت قارچي
ه: دال مشبك
پ: دال هاي تيرچه و بلوك
مي باشد كه مورد بحث ، دال هاي تيرچه بلوك و اصول و عوامل و چگونگي بكارگيري مصالح و همچنين روش اجراي اين نوع سقف مي باشد .
سقف تيرچه بلوك :
سقف هاي تيرچه و بلوك ، سقفي است بتوني كه در ضخامت هاي 30-25 سانتي متري بكار مي رود ، سقفهاي تيرچه بلوك مزيتهايي نسبت به سقف هاي طاق ضربي و همچنين دال ببتن ديگر دارد و آن سبكتر بودن وزن سقف  است كه به واسطه قرار دادن بلوك هايي به ابعاد 40*25 سانتي متر در بين تيرچه ها كه به عنوان تيرهاي بتني عمل مي كنند مي باشد .
در حقيقت سقف تيرچه و بلوك سبك تر و تقريباً مي توان گفت كه عايق صوتي مناسبي در ساختمان مي باشد.
پس از اجراي سقف مي توان بلوك ها را از سقف خارج كرد زيرا بلوك ها در سقف تيرچه و بلوك نقش پركننده نداشته و در سازه و ايستايي سقف نقش مهمي ندارد.
تيرچه ها در سقف تيرچه و بلوك حكم تيرهاي كوچك بتني را دارند كه با ريختن بتن در آنها تبديل به تيرهاي بتني شده كه در جهت عرض كمتر روي ديوار و تيرهاي اصلي قرار داده مي شوند و موجب انتقال كمتر فشار به تيرهاي اصلي ساختمان مي شوند .بطور كلي سقف تيرچه و بلوك از بتن ، و بلوك سقفي تشكيل شده است كه به كمك ابزار و وسايل در روي سقف اجرا و قرار داده مي شود كه در ادامه به ذكر نوع مصالح و نحوه استفاده و كاركرد آنها اشاره مي شود.


تيرچه :
تيرچه هاي بتني از تعدادي ميل گرد كه تعداد و قطر ميل گردها به صورت ساده و آجردار ا ست بستگي به طول دهنه و ميزان بار وارده به شقف دارد.تيرچه هاي بتني در حقيقت اصلي ترزين اجزاء سقف هاي تيرچه و بلوك هستند .
تيرچه از سه نوع ميل گرد كه 3-2 عدد در پايين تيرچه براي جلوگيري از نيروهاي خمشي و ميل گردهاي مارپيچ كه 8-6   هستند براي جلوگيري و مقاومت در برابر نيروهاي برشي و پيچشي و ميل گردهاي بالا كه براي مقاومت در براب رنيروهاي است اجرا مي شود.
ميل گردهاي بالا از ميل گردهاي آجردار 12 تا 8 ميلي متر مي باشند.
با ريختن بتن روي سقف و پر شدن فاصله بين بلوك ها كه تير چه هاي با عرض 10-12 سانتي متر وجود دارد در حقيقت تيرهاي كوچك بتني ايجاد مي شوند كه در دهنه هاي تا 5/7 متر اجرا مي شود . در صورتي كه عرض دهنه ها بيشتر باشد يا اينكه مقدار بار ناشي به سقف زياد باشد مي توان از تيرچه هاي دوبل استفاده نمود.
براي تقويت خود تيرچه ها مي توان :
1-    مقدار درجه يا فرم آرماتور را بالا برد
2-     براي تقويت هر كدام از نيورهاي برشي – فشار و خمشي
در هر كدام ميل گرد مربوطه را تقويت يا فاصله آنها را كمتر نمود.

     روش تهيه تيرچه
همانطور كه توضيح داده شد ، تيرچه تشكيل شده است از ميل گرد كه هركدام براي مقاومت در برابر نيروهاي خالي طراحي شده است كه با كاهش يا افزايش قطر ميل گرد و همچنين فاصله بين آنها مي توان تيرچه را ضعيف تر يا قوي تر نمود.
براي آماده كردن تيرچه ابتدا نياز به بريدن ميل گردها بهئ اندازه زهاي تعيين شده كه نسبت موارد كاربرد تيرچه و همچنين طول تيرچه دارد . بعد از اينكه قطعات آرماتور به اندازه هاي مشخص بوسيلة قيچي مخصوص در كارگاه بريده و آنماده شد آنها را در كارگاه به يكديگر جوش مي دهند.
در اين مرحله اسكلت تيرچه بوجود مي آيد در اين مرحله ميل گردهاي تحتاني خرپا با تيرچه را در پايين با شماره و قطر مشخص كه با توجه به دستور مهندس سازه و نقشه موجود مي باشد آماده مي سازند و در جهت پايين قرار مي دهند ، ارتفاع تيرچه بسته به ضخامت سقف مي باشد ، در صورتي كه سقف به ضخامت 25 سانتي متر باشد تيرچه با ارتفاع 20 سانتي متر و در صورتي كه سقف به ضخامت 30 سانتي متر باشد تيرچه به ارتفاع 25 سانتي متر درست مي شود. دليل اين امر آن است كه در سقف تيرچه و بلوك فاصله اي به اندازه 5 سانتي متر روي سقف باقي مي ماند كه اين فاصله براي اجراي عمليات بتن ريزي مورد استفاده مي باشد .
پس از قرار دادن ميل گرد هاي تخت تاني كه با شماره هاي 16-8 مي باشند با ارتفاع ياد شده ميل گردهاي مارپيچ را كه حكمن حانوت در تيرچه را دارند در روي ميز كار با فاصله مناسب كه حدود 18-16 سانتي متر هستند به ميل گرد بالا جوش مي دهند . ميل گردهاي كف را بوسيله يك يا چند ميلگرد عرض جوش مي دهيم تا موقع بتن ريزي از هم جدا نشوند .
در كارگاه تيرچه هاي مربوط به هر دهنه را با عرض هاي مناسب  مقدار لازم درست مي كنند . و سپس در محلي براي آماده سازي جهت قالب بندي تيرچه آماده نگه مي دارنتد .


 


کلمات کلیدی مرتبط:
دالهاي بتني ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت دالهاي بتني,pptx , ,بخشی از مطلب , ,دالهاي بتني : ,دال در حقيقت متداول ترين پوشش بتني ، دال بتني مي باشد . ,انواع دال هاي بتني عبارتند از : ,الف: دال يكطرفه ,ب: دال دو طرفه ,ج: دال تخت ,د: دال تخت قارچي ,ه: دال مشبك ,پ: دال هاي تيرچه و بلوك ,مي باشد ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی و محاسبات کانال,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت انواع بتن های سبک (LWAC),pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت بتــن سبـك سـازه اي ,pptx
پاورپوینت بررسی روش های وصله میلگرد ها
دانلود,بررسی پاورپوینت روشهاي مقاوم سازي در ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مقايسه رفتار قاب فولادي با مهاربندي ضد كمانش و مهاربندي معمولي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت روسازي راه زيرسازي و روسازي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ساختمانهای بتنی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اجرای ساختمانهاي فلزي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت استاندارد بلوك‌هاي سيماني,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ستون فلزی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت حريق در ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت شناخت انواع ساختمان و بنا,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معرفی رشته مهندسی عمران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت پایداری سدهای خاکی در برابر زلزله,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت سازه های بتن آرمه,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اجرای ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت آبشستگي,pptx
دانلود,تاریخچه تونل سازی و انواع آن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت توليد گاز سنتز بطريق (SMR) ,pptx
 


:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی و محاسبات کانال,pptx

تاریخ ایجاد 28/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 80   قیمت: 12000 تومان     تعدادمشاهده  1  


دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی و محاسبات کانال,pptx

بخشی از مطلب

در حالت کلی مراحل اجرای کانال عبارتند از:
•    عمليات خاكبرداري
•    عمليات خاكريزي 
•    عمليات آماده سازي بستر یا ترمینگ براي بتن ريزي لاینینگ.
•    عمليات آماده سازي بستر براي بتن ريزي ابنیه فنی (کالورت و پل و آمیل و سرریز جانبی و آبگیر )
•    آرماتورگذاری و قالب بندی  ابنیه فنی
•    نصب ژئوممبرین روی بتن مگر کانال
•    شابلون گذاری لاینینگ
•    بتن ریزی لاینینگ و ابنیه فنی
•    عمل آوری بتن لاینینگ و ابنیه فنی
•    طراحی و ساخت انواع قالب و شابلون و نردبان های دسترسی
•    نگهداری و تعمیر ماشین آلات
•    طراحی نقشه های کارگاهی و لیستوفر های اجرائی




ابنیه های فنی کانال
1.    کالورت
کالورت سازه ای است که آبهای حاصل از آبراهه هائي كه با مسير كانال اصلي بر خورد دارند را از زیر کانال عبور می دهد . کالورت با توجه به حوزه آبريز كوچك و حداكثر آبدهي بر آورد وساخته می شود.
در زیرعکس نمونه هایی از سازه کالورت آورده شده است.
2.    پل
سازه ای است که برای دسترسی عابر و وسایل نقلیه از سمتی به سمت دیگر کانال ساخته می شود در زیر نمونه ای از سازه در حال اجرای پل نشان داده شده است .
3.    آبگیر
سازه ای است که روی کانال اصلی برای آبگیری کانال های درجه یک ، دو و غیره از کانال اصلی با ابعاد مختلف، طراحی و ساخته می شود.
4.    سر ریز جانبی
سازه ای است که روی کانال اصلی برای تخلیه آب در مواقع اضطراری که خطر سر ریز آب از روی برم کانال وجود دارد، طراحی و ساخته می شود .

5.    سوپر پاساژ
سازه ای است که روی کانال اصلی برای عبور دادن آب های حاصل از آبراهه هائی که با مسیر کانال اصلی برخورد دارند ، طراحی و ساخته می شود .
6.    آمیل
سازه ای است که روی کانال اصلی برای تغییر مقطع کانال و تنظیم دبی آب در بالا دست، طراحی و ساخته می شود .








عمليات خاكبرداري 
دکاپاژ کردن مسير: با توجه به اینکه خاکهای سطحی بصورت خاک نباتی محتوی خاکهای پوسیده و علفهای هرز و ریشه گیاهان بوده و فاقد مقاومت لازم می باشد از محل بستر کانال جمع آوری و خارج از مسير کانال در محل خاکهای نامناسب دپو می گردد.
يكي از مهمترين كار هاي اجرايي عمليات خاكبرداري مي باشد كه در پرژهاي كانال از اهميت بسياري بر خوردار است.
بطور كلي عمليات خاكبرداري شامل استخراج ٬بارگيري٬حمل ٬ريختن مصالح استخراج شده در محلهاي مناسب، دپو كردن و پخش وكوبيدن در محلهايي كه بعنوان خاكريز تلقي ميگردد مي باشد.
رقوم و شيب خاكبرداريها 
كليه خاكبرداريها تا رقوم وبا شيبهائي كه  در نقشه¬هاي اجرائي نشان داده شده ويا در مواردي كه به صورت دستورالعمل از طرف مهندس مشاور صادر ميشود. بر طبق آن انجام مي گيرد. شيبزني بايد بگونه اي صورت گيرد كه ظاهر متبي را ارائه نمايد. شيب بندي و تراز لازم معموﻷ بوسيله تيغه گريدر، اسكريپر، بيل مكانيكي  ويا بلدوزر ويا كارگر ماهر با بيل دستي بايد انجام گيرد .


حمل مصالح حاصل از خاكبرداري
از آنجا كه خاكهاي برداشته شده از مسير براي خاكريزي مورد استفاده قرار مي گيرد چنانچه مصالح حاصل از خاكبرداري ها براي خاكريزي مناسب باشد آنها را در محلي كه در محدوده طرح ٬ دپو نموده و بعدا" از آنها در خاكريزي اسنفاده مي شود.
چنانچه نوع مصالح نوع مصالح براي استفاده در خاكريز ها مناسب نباشد آنها را در محلهاي مناسب مي ريزند . نحوه ريختن و پخش اين خاكريزها بطريقي صورت ميگيرد كه عمل زهكش به خوبي انجام و از جمع شدن آبها ي ناشي از باران در محدوده آنها جلوگيري شود
خاكبرداري مسير كانال        
خاكبرداري مسير كانال به طريقي انجام مي گيرد كه حتي المقدور تخليه زه آبها و آبهاي ناشي از باران و ذوب برف به داخل مسيلها امكان پذير باشد. چنانچه مصالح پي زير پوشش كانالهاي نا مناسب بوده و پيمانكار ملزم به اضافه خاكبرداري پيش از آنچه كه در نقشها نشان مي دهد باشد بايد اين اضافه خاكبرداري با مصالح مناسب پر و كوبيده شود .
حداكثر قطر درشترين دانه سنگ نبايد از 7 سانتيمتر تجاوز نمايد .
پس از اتمام خاكبرداري ها و آماده شدن بستر بتن ريزي براي پوشش كانال و ساير ابنيه هاي  بتني ،نمونه هاي اخذ و بر روي آنها آزمايش هاي دانه بندي، هيدرومتري، حد رواني، حد خميري، حد انقباض، هيدرومتري مضاعف، سولفات و گچ انجام مي شود. با توجه به نتايج به دست آمده، نوع سيمان و ساير تمهيدات اجرايي  صورت مي گيرد .
در عكس پیوست شده خاكبرداري مسيركانال بصورت آشكار مشخص ميباشد :  
پي كني ابنيه فني تا رسيدن به زمين سفت و مناسب ادامه مي يابد بطوريكه پي ابنيه روي زمين محكم قرار گيرد . چنانچه عمق حفاري تا رسيدن به زمين سفت بيشتر از آنچه كه روي نقشه هاي اجراي نشان داده شده است باشد٬ بايستي خاكبرداري اضافي بامصالح مناسب پر وكوبيده شود .

پايداري شيبها
در عمليات خاكبرداري جهت پايدار نمودن كناره هاي كانال در محل هاي سست ، با ايجاد ديوارحايل، مهار كردن بلوك هاي خاكي يا سنگي، وبا قرار دادن شبكه توري و گانابت و يا با ملايم نمودن شيب، مانع ريختن سنگ و ساير موارد ،مورد استفاده مي شود . تا باعث مستحدثات و تاخير در اجراي پروژه نشود .
براي تثبيت كناره ها از دستگاه بيل مكانيكي استفاده مي شود در عكس پیوست مشخص مي باشد.



عمليات خاكريزي و متراكم كردن
عمليات خاكريزي يكي از مهمترين و حساسترين عمليات در پروژه هاي آبي مي باشد بهمين جهت بايد دقت بسياري داشته با شند .
خاكريزي طبق مشخصات فني ، مشخصات عمومي ،نقشه هاي اجراي و توصيه هاي مهندس مشاور نشبت به تهيه ، حمل، ريختن ، پخش ، و حمل خاكبرداري ها ،صورت مي گيرد در صورت عدم تكافوي حجم مورد نياز از محل خاكبرداريها وعدم تناسب مشخصات مواد حاصله از خاكبرداري با مواد مصرفي در خاكريزيها ، از قرضه ها بهره برداري مي گردد .

 


کلمات کلیدی مرتبط:
طراحی و محاسبات کانال ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی و محاسبات کانال,pptx ,بخشی از مطلب , ,در حالت کلی مراحل اجرای کانال عبارتند از: ,• عمليات خاكبرداري ,• عمليات خاكريزي ,• عمليات آماده سازي بستر یا ترمینگ براي بتن ريزي لاینینگ. ,• عمليات آماده سازي بستر براي بتن ريزي ابنیه فنی (کالورت و پ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت دالهاي بتني,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت انواع بتن های سبک (LWAC),pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت بتــن سبـك سـازه اي ,pptx
پاورپوینت بررسی روش های وصله میلگرد ها
دانلود,بررسی پاورپوینت روشهاي مقاوم سازي در ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مقايسه رفتار قاب فولادي با مهاربندي ضد كمانش و مهاربندي معمولي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت روسازي راه زيرسازي و روسازي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ساختمانهای بتنی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اجرای ساختمانهاي فلزي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت استاندارد بلوك‌هاي سيماني,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ستون فلزی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت حريق در ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت شناخت انواع ساختمان و بنا,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معرفی رشته مهندسی عمران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت پایداری سدهای خاکی در برابر زلزله,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت سازه های بتن آرمه,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اجرای ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت آبشستگي,pptx
دانلود,تاریخچه تونل سازی و انواع آن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت توليد گاز سنتز بطريق (SMR) ,pptx
 


:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
دانلود,بررسی پاورپوینت بتــن سبـك سـازه اي ,pptx

تاریخ ایجاد 27/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 40   قیمت: 9000 تومان     تعدادمشاهده  3  


دانلود,بررسی پاورپوینت بتــن سبـك سـازه اي ,pptx

بخشی از مطلب

         كاربرد بتن سبكدانهLWAC)  ) را مي توان از 3000 سال قبل از ميلاد مشاهده كرد. هنگامي كه در طول تمدن، شهر هاي معروفي  مانند Mohenjo-Daro  وHarrappa  ساخته شدند . بتن سبكدانه براي اولين بار در اروپا هنگامي استفاده شد كه رو مي ها در حدود 2000 سال پيش ، پانتئون ،كانالهاي آب و
كلو سئوم را در روم ساختند . نكته قابل توجه اين است كه  پو ميس هنوز هم به عنوان يك سنگدانه در ساخت بتن سازه اي در كشور هايي چون آلمان ،ايتاليا ، ايسلند و ژاپن استفاده مي شود . در برخي از كشور ها مثل مالزي ،براي ساخت بتن ، ازسبكدانه پوكه نخل روغن استفاده مي شود.
 اولين سبكدانه ها، سبكدانه هاي طبيعي با منشاء غالباً آتشفشاني مانند پوميس( Pumice) ، اسكوريا
scoria) )، توف tuff) )و نظاير آن بودند كه در بعضي سازه هاي قديمي مورد استفاده قرار گرفته اند. اساساً بتن سبکدانه (LWAC ) ، نوآوري جديدي در فناوري بتن نیست. بلكه بتن سبک از روزگاران امپراطوری روم تاکنون شناخته شده است و برج ها، سالن¬های بزرگ، معابد ،كليساهاي بزرگ (شكل2-1) ،آمفي تئاتر هاي بزرگ(شكل 2-2) و اهرام در مكزيك  با سبک¬دانه¬ها ساخته شده است.نمونه اي از آنها در زير آورده شده است[4].

 
شكل 2-1-كليسا ي بزرگ ايا صوفيه ساخته شده به دستور امپراتور ژوستينين،
در قرن چهارم ميلادي در استانبول تركيه

 
شكل 2-2-آمفي تئاتر بزرگ روم،كلوسئوم، ساخته شده بين سالهاي 70و82ميلادي

  معبد Pantheon در سال 27 قبل از ميلاد مسيح به اتمام رسيده است . در اين سازه بتن از نظر وزن مخصوص از پايين تا بالاي گنبد تغيير مي كند . مهندسان رومي اعتماد بنفس كافي داشته اند تا گنبدي با قطر 43.3 متر بسازند كه تا بيش از 2000  سال بي رقيب باقي مانده است[2].
در عصر جديد به مرور زمان ، به دليل مزاياي بتن سبكدانه و به ويژه خاصيت چگالي كم آن و عايق بودن در برابر حرارت ، تقاضا براي استفاده از آن افزايش يافت. بطوريكه در سالهاي اخير بتن سبكدانه به يكي از مهمترين مصالح سازه اي در ساخت و سازهاي فرا ساحلي  تبديل شده است . با افزايش تقاضا براي استفاده از بتن سبكدانه و عدم دسترسي به سنگدانه هاي طبيعي ، فناوري توليد سبكدانه هاي مصنوعي ظهور كرد و منجر به گسترش سبكدانه هاي مصنوعي شد ،كه ا زمصالح خام طبيعي مثل رس ، اسليت ، شيل و نظاير آن واز محصولات جانبي صنايع چون خاكستر بادي ، خاكستر هاي رو باره اي و نظاير آن توليد مي شوند[1].
توسعه سبکدانه¬ بیشتر بر اساس مواد خام در دسترس محلی بوده است. بنابراین در آلمان و نروژ تنوع وسیعی از انواع سبک-دانه¬ها بر اساس رس منبسط شده (Liapor and Leca) توسعه یافته است. در هلند از سوی دیگر، تکنولوژی تولید سبک¬دانه بر اساس Fly ash توسعه یافته است. در ایسلند، کاربرد سنگ سخت یک روش معمولی است که تکنولوژی توسعه یافته بر اساس پامیس می¬باشد. در كانادا و روسيه از رو باره  آهنگدازي سبكدانه هاي با كيفت بسيار خوب  بدست آورده اند،آمریکایی¬ها در جنگ جهانی دوم حدود 104 کشتی با بتن سبک در محدوده 3 تا 14000 تن ساختند.
يكي از اين كشتي ها ،كشتي بتني ساخته شده از دانه هاي رس منبسط شده  معروف سلما(Selma ) در جنگ جهاني اول مي باشد كه پس از گذشت حدود 60 سال هنوز در حال بهر برداري قرار دارد[5].
 عملیات حفاری نفت، مجال استفاده از بتن سبک برای سکوها را فراهم نموده است. در طی دوره سال¬های 73 – 1960 حدود 15 پل دهانه بزرگ با استفاده از بتن سبک Leca بر روی رودخانه-ها در هلند ساخته شد.
تلاش بیشتری بر روی توسعه تولید Fly ash متمرکز شد که نتیجه آن تولید Ardelite و Lytag گردید. کاربرد آن در بتن از جهت طرح اختلاط، اجرا، خواص مکانیکی و رفتار سازه¬ای به خوبی در یک تحقیق ملی مورد کاوش قرار گرفت.
تحقیق گسترده و توسعه سبک¬دانه (LWA) و بتن سبک (LWAC) به خوبی اروپا، در ژاپن و آمریکای شمالی انجام گرفت. در آمریکا، تحقیق بر روی بتن سبک سازه¬های دریایی شمال تحت عنوان the state of the Art تشریح شد، که در چارچوب ACI ولی با نتایج و توصیه¬های ارزشمند نسبت به کاربرد بتن دانه سبک برای اهداف دیگر نیز انتشار یافت.بطوريكه ناو گان آمريكا دريافت كه براي استفاده از بتن سبك در سازه كشتي ، وزن مخصوص بتن نبايد از 1760كيلو گرم بر متر مكعب بيشتر و مقاومت فشاري آن نيز بايد تقريباً برابر با 28 مگا پاسكال باشد.با استفاده از سنگدانه هاي رسي منبسط شده در كوره هاي گردان بتن با مقاومت 34 مگا پاسكال و وزن مخصوص 1760 كيلو گرم بر متر مكعب بدست آمد[5].
 انجمن سیمان انگلیس (the British Cement Association) گزارش جامع درباره بتن سبک سازه¬ای تهیه کرده است. یکی از شفاف¬ترین نتایج مطالعات، تفاوت در کاربرد و پذیرش عمومی سبک¬دانه از کشوری به کشور دیگر بوده است[31].

2-3- سبكدانه ها(LWA ) :
2-3-1- تعریف :
      سنگ¬دانه¬های با وزن کمتر از  1120 عموماً به عنوان سبک¬دانه در نظر گرفته می¬شود[1].
جهت مقایسه، بیشتر سنگ¬دانه¬های معمولی نظیر ماسه و شن، وزنی در حدود   1520 تا 1860 دارند. سبک¬دانه¬ها به دلیل تخلخل زیاد، دارای وزن مخصوص ظاهری کم می¬باشد. طبقه-بندی سبک¬دانه¬ها بر مبنای منابع، روشهای تولید و کاربرد نهایی آنها می¬باشد.

2-3-2- طبقه¬بندی سبک¬ دانه¬ها از نظر روش توليد :
1-    سبكدانه هايي كه به صورت طبيعي وجود دارند و تنها با انجام دادن عمليات مكانيكي ، مانند شكستن ، دانه بندي و نظائر آن براي استفاده آماده مي شوند.
2-    سبكدانه هايي كه با عمليات حرارتي برروي مصالح طبيعي يا محصو لات جانبي صنايع و يا مصالح زائد و نظائر آن به دست مي آيند.
مصالح طبيعي كه در ساخت سبكدانه هاي دسته دوم استفاده مي شوند، عبارتند از :
 پرليت، ورميكوليت،رس،شيل،اسليت وغيره...از طرف ديگر محصولات فرعي صنعتي كه براي ساخت سبكدانه ها استفاده مي شوند شامل خاكستر بادي گندوله شده (PFA) ،روباره كوره آهنگدازي (BFS) ،ضايعات صنعتي ، لجن و نظاير آن است



 


کلمات کلیدی مرتبط:
بتــن سبـك سـازه اي ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت بتــن سبـك سـازه اي ,pptx ,بخشی از مطلب , , كاربرد بتن سبكدانهLWAC) ) را مي توان از 3000 سال قبل از ميلاد مشاهده كرد. هنگامي كه در طول تمدن، شهر هاي معروفي مانند Mohenjo-Daro وHarrappa ساخته شدند . بتن سبكدانه براي اولين بار در اروپا هنگ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی و محاسبات کانال,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت دالهاي بتني,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت انواع بتن های سبک (LWAC),pptx
پاورپوینت بررسی روش های وصله میلگرد ها
دانلود,بررسی پاورپوینت روشهاي مقاوم سازي در ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مقايسه رفتار قاب فولادي با مهاربندي ضد كمانش و مهاربندي معمولي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت روسازي راه زيرسازي و روسازي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ساختمانهای بتنی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اجرای ساختمانهاي فلزي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت استاندارد بلوك‌هاي سيماني,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ستون فلزی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت حريق در ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت شناخت انواع ساختمان و بنا,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معرفی رشته مهندسی عمران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت پایداری سدهای خاکی در برابر زلزله,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت سازه های بتن آرمه,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اجرای ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت آبشستگي,pptx
دانلود,تاریخچه تونل سازی و انواع آن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت توليد گاز سنتز بطريق (SMR) ,pptx
 


:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
دانلود,بررسی پاورپوینت انواع بتن های سبک (LWAC),pptx

تاریخ ایجاد 27/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 30   قیمت: 8000 تومان     تعدادمشاهده  3  


دانلود,بررسی پاورپوینت انواع بتن های سبک (LWAC),pptx


بخشی از مطلب

- بتن گازی :
بتن گازی که به اختصار AAC  نامیده می¬شود. نوع خاصی از بتن سبک متخلخل است که با ایجاد حبابهای گاز در دو غاب مخلوط سیمان، آهک و پودر سیلیس و عمل¬آوری بتن حاصل در اتوکلاو تولید می¬گردد.از خواص عمده بتن گازی، وزن مخصوص کم، مقاومت مناسب، عایق¬بندی حرارتی و مقاومت در برابر آتش قابل ذکر است. باتوجه به این خصوصیات از کاربردهای عمده بتن گازی تولید بلوک¬های سبک ساختمانی، ساخت دیوارهای جداکننده و باربر می¬باشد. همچنین قطعات مسلح بتن گازی برای کاربردهای نیمه سازه¬ای مانند پانلهای سقف و دیوار مورد استفاده قرار می¬گیرند.
انگیزه تولید اینگونه بتن¬ها دستیابی به ماده¬ای با خواص چوب نظیر سبکی، عایق¬بندی حرارتی و قابلیت برش و شکل دادن و در عوض بدون معایب چوب مانند قابلیت اشتعال و فسادپذیری آن بود و در دهه 1920 در کشور سوئد شروع به تولید گردید.
امروزه محصولاتی که تحت نامهای تجاری ثبت شده نظیر Durox, Siporex, ytong, unipol, تولید و عرضه می¬شوند همگی بتن گازی می-باشند که در نسبت¬های اجزاء ومراحل پیش و پس فرایند تفاوتهایی با یکدیگر دارند.جرم حجمی خشک اینگونه بتن¬ها در محدوده  400 تا  800 است.
 حداقل مقاومت قابل قبول طبق توصیه نامه BRE 343 کشور انگلستان MPa 8/2 است. آیین¬نامه DIN آلمان با توجه به مورد مصرف رده¬های مختلف مقاومتی، مقاومت فشاری را از 2 تا MPa 8 تعیین نموده است[11].

2-9-2- بتن کفی :
در تعریف بتن گازی گفته شد که به بتن هوادار اتوکلاو شده، بتن گازی اطلاق می¬شود. نسبت حبابهای هوا در بتن کفی بطور طبیعی در حدود 20 تا 65 درصد است. این در حالی است که شاخص مقدار هوا برای بتن هوادار معمولی باید 3 تا 6 درصد باشد [12].
بتن کفی شامل مخلوطی از سنگدانه¬های ریز، چسباننده سیمانی و آب است. اضافه کردن سنگدانه¬های درشت اختیاری است و به دانسیته مورد نظر بستگی دارد. جزء نهایی، یک عامل شیمیایی کفزاست که هوای دمیده شده مورد نظر را تولید می¬کند. غلظت کف، عامل اساسی در کیفیت بتن کفی تولید شده است و وضعیت ایده¬آل کف، زمانی است که غلظت آن شبیه کف صابون غلیظ باشد. تنها خاصیتی که در ارتباط با بتن کفی بسیار مهم است، دانسیته محصول است. محدوده تغییرات دانسیته بتن کفی با توجه به کاربرد آن بین 300 تا 1700 کیلوگرم بر مترمکعب نوسان دارد. دانسیته¬های توصیه ¬شده برای کاربردهای مختلف در جدول 2-1 آمده است.
جدول 2-1- دانسیته بتن کفی برای کاربردهای مختلف
 


کلمات کلیدی مرتبط:
انواع بتن های سبک (LWAC) ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت انواع بتن های سبک (LWAC),pptx , ,بخشی از مطلب , ,- بتن گازی : ,بتن گازی که به اختصار AAC نامیده می¬شود. نوع خاصی از بتن سبک متخلخل است که با ایجاد حبابهای گاز در دو غاب مخلوط سیمان، آهک و پودر سیلیس و عمل¬آوری بتن حاصل در اتوکلاو تولید می¬گر,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی و محاسبات کانال,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت دالهاي بتني,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت بتــن سبـك سـازه اي ,pptx
پاورپوینت بررسی روش های وصله میلگرد ها
دانلود,بررسی پاورپوینت روشهاي مقاوم سازي در ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مقايسه رفتار قاب فولادي با مهاربندي ضد كمانش و مهاربندي معمولي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت روسازي راه زيرسازي و روسازي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ساختمانهای بتنی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اجرای ساختمانهاي فلزي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت استاندارد بلوك‌هاي سيماني,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ستون فلزی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت حريق در ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت شناخت انواع ساختمان و بنا,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معرفی رشته مهندسی عمران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت پایداری سدهای خاکی در برابر زلزله,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت سازه های بتن آرمه,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اجرای ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت آبشستگي,pptx
دانلود,تاریخچه تونل سازی و انواع آن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت توليد گاز سنتز بطريق (SMR) ,pptx
 


:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
پاورپوینت بررسی معماری برج و آسمان خراش مسکونی چند منظوره مسکو

تاریخ ایجاد 27/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 24 اسلاید   قیمت: 7500 تومان     تعدادمشاهده  4  


پاورپوینت بررسی معماری برج و آسمان خراش مسکونی چند منظوره مسکو

فهرست مطالب
مقدمه
ساخت آسمان خراشی
سازه‌ی بلند ۱۰۹ طبقه‌
Sergey Skuratov
نمای این آسمان خراش مسکونی
بلندترین بنای ساخته شده روسیه
دیاگرام ارتباطی
پلان آسمان خراش مسکونی چند منظوره مسکو
واحد آسمان خراش مسکونی چند منظوره مسکو
تصاویر داخلی آسمان خراش مسکونی
تصاویر خارجی آسمان خراش مسکونی
منابع 


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری برج ,آسمان خراش مسکونی چند منظوره مسکو ,پاورپوینت بررسی ,ساخت آسمان خراشی ,سازه‌ی بلند ۱۰۹ طبقه‌ ,Sergey Skuratov ,نمای این آسمان خراش مسکونی ,بلندترین بنای ساخته شده روسیه ,دیاگرام ارتباطی ,پلان آسمان خراش مسکونی چند منظوره مسکو ,واحد آسمان خراش مسکونی چند منظوره مسکو ,تصاویر داخلی آسمان خ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری برج های دوقلوی تجاری اداری DUO در سنگاپور
پاورپوینت بررسی معماری برج 16 طبقه مسکونی پیکسل توسط استودیوی آرتور کاساس
پاورپوینت بررسی برجهای دوقلوی ال فارو در بوینس آیرس آرژانتین
پاورپوینت بررسی برجهای دوقلوی آیسان
پاورپوینت بررسی معماری برج چرخان دبی
پاورپوینت بررسی معماری هتل برج مخابراتی بیاوکه Baiyoke II
پاورپوینت بررسی معماری برج بانک بین الملل چینBOC ، Bank of China Tower
پاورپوینت بررسی معماری برج اداری جی‌پی مورگان چیس
پاورپوینت بررسی معماری برج‌های شعله باکو
پاورپوینت بررسی معماری برج اداری روزنامه تایمز نیویورک
پاورپوینت بررسی برج مسکونی SoHo، 565 رنزو پیانو
پاورپوینت بررسی برج بانک جهانی چین/Bank of China Tower
پاورپوینت بررسی برج مسکونی سفید مادرید اسپانیا
پاورپوینت بررسی معماری برج ایت Eight نیویورک اثر فرانک گهری
پاورپوینت بررسی معماری برج اککنینتی تولوز، فرانسه ، اثر کالاتراوا
پاورپوینت بررسی معماری برج ترانزامریکا پیرامید در شهر سان فرانسیسکو، کالیفرنیا
پاورپوینت بررسی طرح معماری برج 1201 خیابان سوم در شهر سیاتل، واشینگتن
پاورپوینت بررسی طرح معماری برج ایدو مورف IDEO Morph 38 با دیواره های سبز
پاورپوینت بررسی طرح معماری آسمان خراش آیکون IQON اثر گروه معماری بیگ
پاورپوینت بررسی طرح معماری موسسه پرادا توری اثر شرکت معماری اُ . اِم . اِی


:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
پاورپوینت بررسی و تحلیل سبک معماری پهلوی

تاریخ ایجاد 27/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 30 اسلاید   قیمت: 7500 تومان   حجم فایل: 27 kb  تعدادمشاهده  3  


پاورپوینت بررسی و تحلیل سبک معماری پهلوی

فهرست مطالب
مقدمه
کاخ مرمر مجموعه سعدآباد
ساختمان بانک میدان سپه (میدان توپخانه سابق) در  دوره پهلوی
عمارت شهربانی
سبک معماری پهلوی
معماری به دليل انتصاب غرب گرايان
ساختمان موزه ایران باستان
عرضه و تكميل سبكهای مختلف معماری اروپا
دوره ی پهلوی
حوزه تخصصي معماري بناهاي دوره بيست ساله
تأثيرات نظامي گرايانه بر ساختمانها و ابنيه
یگانه و متفاوت بودن بناهاي اين دوره
سرعت در ساخت
مهم ترين عامل، تأثيرات رواني
بناهای اداری، شكل خاصی از معماری
بهره گیری از برخی مواد و مصالح ساختمانی
ساختمان سینگر
روند طی شده در معماری دوره پهلوی اول
حركت معماری دوره پهلوی
ویژگی های سبک ملی:
گرايش ديگری که در سبك معماری
برخی از بناهای مربوط به دوره پهلوی
آرامگاه فردوسی ،
باشگاه افسران وزارت جنگ
کاخ مرمر به دستور رضا شاه پهلوی
ساختمان‌های اطراف فلک الافلک
کاخ شهربانی (تهران)
 


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری ,بررسی و تحلیل , سبک معماری پهلوی ,کاخ مرمر مجموعه سعدآباد ,ساختمان بانک میدان سپه ,(میدان توپخانه سابق ,در  دوره پهلوی ,عمارت شهربانی ,سبک معماری پهلوی ,معماری به دليل ,انتصاب غرب گرايان ,ساختمان موزه ایران باستان ,عرضه و تكميل سبكهای مختلف معماری اروپا ,دوره ی پهلوی ,حوزه تخصصي معماري ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی مدرن ، مدرنیته و پست مدرنيسم در معماری
پاورپوینت بررسی معماری ساسانیان
پاورپوینت بررسی معماری دیجیتال ، سایبرنتیک
پاورپوینت بررسی معماری دوره های تاریخی قرا قویونلو ، آق قویونلو و زیاریان
پاورپوینت بررسی میراث معماری مدرن
پاورپوینت بررسی سبک معماری نئومدرن
پاورپوینت بررسی مکتب و شیوه معماری شیکاگو
پاورپوینت بررسی سبک معماری شیوه پارسی
دانلود,پاورپوینت بررسی سبک اکسپرسیونیسم در معماری,pptx
پاورپوینت بررسی سبک معماری روم باستان
پاورپوینت بررسی معماری نئومدرن
سبک پست مدرن ایران ، پاورپوینت بررسی و تحلیل ویژگی های معماری پست مدرن ایران
پاورپوینت بررسی حرکت فوتوریسم
پاورپوینت بررسی تاثیر معماری غرب بر معماری دوره پهلوی
پاورپوینت بررسی سبک معماری پایدار ، انسان ، طبیعت، معماری
پاورپوینت بررسی سبک معماری بیونیک bionic، انسان ، طبیعت، معماری
پاورپوینت بررسی سبک معماری بیونیک ، انسان ، طبیعت، معماری
پاورپوینت بررسی سبک معماری دوران قاجار
پاورپوینت بررسی نظریه های مهم معماری (Architectural theory)
دانلود پاورپوینت تحلیل شاخص های پایدار زیبایی شناسی در معماری پست مدرن و ارزیابی آن با سبک مدرن


:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
پاورپوینت بررسی معماري اثر تاریخی کلیسیوم

تاریخ ایجاد 26/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 37 اسلاید   قیمت: 3700 تومان   حجم فایل: 2525 kb  تعدادمشاهده  3  


پاورپوینت بررسی معماري اثر تاریخی کلیسیوم

مقدمه
چه کسی کلوسیوم را تاسیس کرد و به چه علت ؟
ساختمان کلسیوم
بوسیله تیتوس
معماری ومهندسی کلسیوم روم:
لبه بیرونی طاق‌های متوالی
معماری ومهندسی کلسیوم روم
طراحی کلزیوم
کولوسئوم سالن آمفي تئاتر
ورود و خروج تماشگران
جایگاه هاو ترتیب صندلی ها
همچنین
چرا کلسیوم ساخته شد
کلوسئوم در قرون وسطي
نمايش گلادياتورها
 


کلمات کلیدی مرتبط:
معماري ,اثر تاریخی کلیسیوم ,پاورپوینت بررسی ,چه کسی کلوسیوم ,ساختمان کلسیوم ,بوسیله تیتوس ,معماری ومهندسی کلسیوم روم: ,لبه بیرونی طاق‌های متوالی ,معماری ومهندسی کلسیوم روم ,طراحی کلزیوم ,کولوسئوم سالن آمفي تئاتر ,ورود و خروج تماشگران ,جایگاه هاو ترتیب صندلی ها ,همچنین ,چرا کلسیوم ساخته شد ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماري دستکند و مجموعه های دستکند در نقاط مختلف ایران
پاورپوینت بررسی معماری کبوترخانه ها
پاورپوینت بررسی آسبادهای نشتیفان
پاورپوینت بررسی بنای ساختمان قدیمی رادیو تلویزیون ارومیه
پاورپوینت بررسی بنای یادبود واشنگتن ، ابلیسک واشنگتن
پاورپوینت بررسی بناهای تاریخی شهر یزد
پاورپوینت بررسی کالبدی گنبد و نقش آن در معماری
پاورپوینت بررسی معماری قنات وکاریز
پاورپوینت بررسی گنبد در معماری ایران و جهان
پاورپوینت بررسی آهن و شيشه،در معماری پهلوی
پاورپوینت بررسی ايوان تخت مرمر و خلوت کريمخاني در مجموعه گلستان
پاورپوینت بررسی يخچال هاي کوير
پاورپوینت بررسی تاریخچه و مشخصات بنای کولوسئوم
پاورپوینت بررسی الگوهای کتیبه و نقوش هندسی در معماري سنتی ایران
پاورپوینت بررسی رختشویخانه سنتی زنجان بهمراه تصاویر+پلان


:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
دانلود,بررسی پاورپوینت روشهاي مقاوم سازي در ساختمان,pptx

تاریخ ایجاد 26/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 90   قیمت: 15000 تومان     تعدادمشاهده  1  


دانلود,بررسی پاورپوینت روشهاي مقاوم سازي در ساختمان,pptx
 
بخشی از مطلب 
 
مقاوم سازي سازه‌هاي بتني 
محدوده کاربرد
ضوابط اين فصل هم براي اجزاء بتني ساختمان موجود و هم براي اجزاء بتني تقويت شده يا اضافه شده به سيستم ساختماني موجود مي‌باشد. 
مشخصات مصالح
براي ارزيابي ظرفيت اعضاء و اتصالات بتني موجود، حداقل به اطلاعات زير نياز مي‌باشد:
1- مقاومت فشاري مشخصه و ضريب ارتجاعي بتن.
2- تنش تسليم و مقاومت نهائي آرماتورهاي معمولي يا پيش تنيده و قطعات فلزي بکار رفته در اتصالات. 
مشخصات کرانه پائين مصالح 
مشخصات تعيين شده براي مصالح در دفترچه محاسبات و نقشه‌هاي اجرائي را مي‌توان بعنوان مشخصات کرانه پائين مصالح در نظر گرفت يا بر مبناي "مقدار متوسط منهاي يک انحراف معيار" تعيين گردد.
 
مشخصات مورد انتظارمصالح
از ضرب نمودن مشخصات کرانه پائين مصالح در مقادير جدول زير بدست مي‌آيد، يا مي‌توان آنرا آنرا بر اساس متوسط گيري از نتايج آزمايش‌ها بدست آورد.
 
جدول: ضريب تبديل مشخصات کرانه پائين به مشخصات مورد انتظار مصالح
مشخصات مصالح    ضريب
مقاومت فشاري مشخصه بتن    50/1
تنش کششي و تسليم ميلگرد    25/1
تنش تسليم ديگر مصالح فولادي جهت اتصال قطعات (مانند ميل مهار)    50/1
مشخصات اجزاء
جهت مطالعه سازه بايد اطلاعات زير براي اعضاء و اتصالات سازه مشخص گردد. 
1- ابعاد مقطع اعضاء و پيکربندي کلي ساختمان
2- مشخصات اتصالات
3- هر گونه تغيير داده شده در اعضاء يا پيکربندي کلي ساختمان
4- وضعيت فعلي اعضاء و اتصالات و در صورت وجود خرابي و آسيب، برآورد شدت و گستره آسيب موجود. 
5- وجود هر گونه شرايطي، ماند شرايط محيطي گزندوار، که بتواند بر عملکرد ساختمان تاثير بگذارد. 
حداقل تعداد آزمايشها
حداقل تعداد آزمايشها به نوع برنامه تعيين مشخصات مصالح بستگي دارد. در برنامه تعيين مشخصات مصالح مي‌توان حداقل تعداد آزمايشها را با استفاده از برنامه متعارف و يا جامع در زير تعيين نمود. 
آزمايش‌هاي متعارف
حداقل تعداد آزمايش‌هاي لازم براي تعيين مشخصات بتن و ميلگرد براي اطلاعات در سطح متعارف بشرح زير خواهد بود:
1- براي تعيين مقاومت طراحي بتن، حداقل دو مغزه بايد از هر نوع عضو گرفته شود. حداقل تعداد مغزه در کل ساختمان در اين حالت 6 نمونه مي‌باشد. 
2- در صورتيکه مقاومت مشخصه ميلگردهاي فولادي طبق مدارک معتبر، معلوم باشد مي‌توان از مشخصات مربوطه استفاده و نيازي به انجام آزمايش نخواهد بود. در غير اينصورت حداقل دو نمونه بايد از آرماتورهاي بکار رفته آزمايش شوند. 
آزمايش‌هاي جامع
براي برنامه جامع آزمايش ها، انجام حداقل سه آزمايش براي تعيين هر مشخصه لازم است، و چنانچه ضريب تغييرات (C.O.V) از 14 درصد بيشتر باشد، (يا اينکه در مورد بتن، نتايج مقاومت بيش از 35 کيلوگرم بر سانتي متر مربع کمتر از مقاومت مشخصه بتن باشد) آزمايش‌هاي اضافي لازم است تا علل آن شناسايي گردد. 
مصالح بتني
از هر يک از اعضاء بتني (ستون، تير، ديوار برشي، ديافراگم و غيره) ، حداقل 3 مغزه آزمايش فشاري گردد. نمونه بايد بصورت تصادفي و از اعضاء موثر در رفتار سازه صورت گيرد. و هر گاه رده بتن در ساختمان متفاوت باشد از هر رده بايد 3 مغزه آزمايش شود. 
تعيين حداقل تعداد آزمايش‌ها با در نظر گرفتن ضوابط زير خواهد بود. 
حالت اول ـ مقاومت طراحي و نتايج آزمايش‌هاي اعضاء بتني موجود هستند. 
حداقل 3 آزمايش براي هر طبقه بازاء هر 200 مترمکعب بتن يا 700 مترمربع از سطح سازه (هر کدام که آزمايش بيشتري ايجاب نمايد) انجام شود. در صورت مطابقت نتايج، تعداد آزمايش را به  مي توان کاهش داد ولي در هر حال تعداد حداقل 6 آزمايش براي يک ساختمان بايد انجام گيرد.
حالت دوم ـ مقاومت طراحي مشخص ولي نتايج آزمايش‌هاي اعضاء بتني موجود نمي باشند. 
حداقل 3 آزمايش براي هر طبقه بازاء هر 200 مترمکعب بتن يا 700 مترمربع از سطح سازه (هر کدام که آزمايش بيشتري ايجاب نمايد) انجام شود. 
حالت سوم ـ مقاومت طراحي نامشخص و نتايج آزمايش‌هاي اعضاء بتني نيز موجود نمي باشند. 
حداقل 6 آزمايش براي هر طبقه بازاء هر 200 مترمکعب بتن يا 700 مترمربع از سطح سازه (هر کدام که آزمايش بيشتري ايجاب نمايد) انجام شود. اگر نتايج حاکي از وجود بتنهاي با رده‌هاي مختلف باشد، تعداد آزمايش‌ها براي تعيين مشخصات هر رده افزايش خواهد يافت. 
در مورد تيرها و دالها مي‌توان تعداد مغزه‌ها را به نصف تقليل داد، بنحويکه در مقابل کاهش هر يک مغزه حداقل 5 آزمايش غيرمخرب صورت گيرد. 
آرماتورها و قطعات اتصال دهنده 
حالت اول ـ مشخصات مورد نياز آرماتورها و مدارک فني داده شده اند. 
حداقل 3 نمونه بطور تصادفي از هر نوع عضو سازه‌اي (ستونها، دالها، ديوارها، تيرها و غيره) برداشته شده و آزمايش گردند. 
حالت دوم ـ مشخصات مورد نياز آرماتورها موجود نباشد. 
حداقل 3 نمونه بطور تصادفي در ازاء هر سه طبقه از ساختمان برداشته شده و آزمايش گردند. در صورت يکسان نبودن مشخصات و جنس آرماتورهاي بکار رفته، تعداد نمونه گيري به 6 نمونه در ازاء هر سه طبقه براي هر نوع عضو سازه‌اي افزايش مي‌يابد. 
نمونه‌هاي برداشته شده بايد با قطعات جديد با طول وصله کافي و اتصال مناسب جايگزين شوند، مگر آنکه تحليل نشان دهد نيازي به جايگزيني نخواهد بود. 
 
ارزيابي وضعيت موجود ساختمان
ارزيابي وضعيت موجود با روش ارزيابي عيني و يا روش ارزيابي جامع صورت مي‌گيرد، در ارزيابي وضعيت موجود ساختمان در مواردي ممکن است نياز به انجام آزمايشهاي اضافي بنا به تشخيص مهندس نيز باشد. 
ارزيابي عيني وضعيت موجود ساختمان
ارزيابي عيني براي اعضاء و اتصالات اصلي تکرار شونده ساختمان انجام مي‌گردد و شامل ارزيابي هندسه و پيکربندي ساختمان بلحاظ ابعاد و اندازه‌ها و مشخص نمودن موارد ضعف و آسيب و وجود تغيير شکلهاي دائمي و مقايسه آن با اطلاعات و مدارک فني مي‌باشد.
ارزيابي مي‌تواند با پوشش برداري معماري، برداشت موضعي مصالح پوششي يا ايجاد حفره در مانع انجام شود. در هر طبقه 20 درصد اعضاء، اجزاء و اتصالات سيستم‌هاي مقاوم جانبي بايد ارزيابي عيني گردند و اگر نتايج کار تفاوت قابل ملاحظه‌اي داشته باشند، تعداد نمونه‌هاي مورد ارزيابي به 40 درصد افزايش يابد. 
نمونه‌هاي برداشته شده بايد با قطعات جديد با طول وصله کافي و اتصال مناسب جايگزين شوند، مگر آنکه تحليل نشان دهد نيازي به جايگزيني نخواهد بود. 
 
 
ارزيابي جامع وضعيت موجود ساختمان
در ارزيابي جامع علاوه بر اطلاعات حاصله از روش ارزيابي عيني، نحوه آرماتورگذاري اعضاء نيز مطالعه مي‌شوند. براي اين منظور مي‌توان از آزمايش غيرمخرب (مثل دستگاه ردياب آرماتور) يا آزمايش مخرب (مثلاً برداشتن مقدار محدودي از بتن رويه) استفاده نمود. 
براي ارزيابي اتصالات اصلي ساختمان بايد حالات زير مورد توجه قرار گيرد. 
حالت اول ـ نقشه‌هاي اجرائي با جزئيات کافي موجود است. 
از هر نوع اتصال اصلي (تير به ستون مياني، تير به ستون کناري، ستون به پي، تير به ديافراگم) با برداشتن بتن رويه، يک نمونه بررسي شود و هر گاه تفاوتي با نقشه‌ها ديده شود، حداقل 5 درصد اتصالات از آن نوع بررسي شوند تا ميزان تفاوت کاملاً مشخص گردد. 
حالت دوم ـ نقشه‌هاي جزئيات اتصالات موجود نباشد. 
از هر نوع اتصال اصلي حداقل 3 نمونه بررسي، در صورت اختلاف تعداد اتصال بيشتري بايد ارزيابي شوند تا اطلاعات دقيق حاصل گردد. 
روشهاي تقويت سازه 
روشهاي اصلاحي زير بعنوان راهنماي شيوه‌هاي تقويت خواهد بود که مي‌تواند با در نظر گرفتن ضوابط خاص طراحي و اجرا مورد استفاده قرار گيرد. 
 
 


کلمات کلیدی مرتبط:
روشهاي مقاوم سازي در ساختمان ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت روشهاي مقاوم سازي در ساختمان,pptx ,بخشی از مطلب , ,مقاوم سازي سازه‌هاي بتني ,محدوده کاربرد ,ضوابط اين فصل هم براي اجزاء بتني ساختمان موجود و هم براي اجزاء بتني تقويت شده يا اضافه شده به سيستم ساختماني موجود مي‌باشد. ,مشخصات مصالح ,براي ار,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت مقايسه رفتار قاب فولادي با مهاربندي ضد كمانش و مهاربندي معمولي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت روسازي راه زيرسازي و روسازي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ساختمانهای بتنی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اجرای ساختمانهاي فلزي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت استاندارد بلوك‌هاي سيماني,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ستون فلزی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت حريق در ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت شناخت انواع ساختمان و بنا,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معرفی رشته مهندسی عمران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت پایداری سدهای خاکی در برابر زلزله,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت سازه های بتن آرمه,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اجرای ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت آبشستگي,pptx
دانلود,تاریخچه تونل سازی و انواع آن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت توليد گاز سنتز بطريق (SMR) ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت روشهاي توليد گاز سنتز,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت وضعيت گاز طبيعي در ايران و جهان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت شناخت اجزای تشکیل دهنده بتن و خود بتن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نانو تکنولوژی وتاثیر آن در عمران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اصول و مباني گودبرداري و سازه هاي نگهبان,pptx
 


:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
پاورپوینت بررسی ضوابط طراحي مجتمع مسكوني

تاریخ ایجاد 26/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 40 اسلاید   قیمت: 8500 تومان     تعدادمشاهده  1  


پاورپوینت بررسی ضوابط  طراحي مجتمع  مسكوني 

مجموعه هاي  مسكوني  استيجاري  از چند جهت  از جمله  نحوه  بهره برداري  ، دوره  سكونت ،  متوسط زير بنا و ... داراي ويژگيهاي  خاص بوده كه كه باعث  متمايز  شدن آنها از  مجموعه هاي  مسكوني  غير  استيجاري  مي گردد  .لذا بايد تلاش  شود ضمن  توجه  به كليه  اصول  و قواعد طراحي  به اين ويژگيهاي  خاص نيز  پرداخته  شود . 
در اين مجموعه ها ، چون فضاهاي  داخلي  هر واحد  ، محدود   و حداقل  مي باشدوفضاهاي عمومي  بايد نيازهاي رفتاري  و رواني ساكنين آن را برآورده سازند. بايد توجه  داشته باشيم كه ساكنين  چنين  مجموعه عالي  در زندگي   محوطه هاي عمومي  ، صرف فعاليتها و رفتارهاي  اجتماعي  و فردي  خواهند نمود ،فعاليتهايي كه فضاي محدود واحد مسكوني پاسخگوي آن نمي باشد .بدين معني نقش و جايگاه   اين فضاها در اينگونه  مجموعه  بسيار با اهميت و باارزش مي گردد . اين فضاها بايد بگونه اي باشند كه ضمن ايجاد آرامش  در فرد زمينه ساز رفتارهاي  هنجار ،  و بازدارنده بايد رفتارهاي  ناهنجار  باشد . با اين نگرش كلي  و با مد نظر قرار دادن اصولي  چون  :
-    توجه  به منزلت انسان و تامين محيطي متناسب  با شان  فرد و خانواده
-    هماهنگي  كالبدي  مجموعه با محيط طبيعي و مصنوع 
-    توجه به تنظيم شرايط  مناسب  محيطي  از طريق  پرداختن به عوامل اقليمي و عوامل آلوده  كننده 
-    عدالت  نسبي  در بهره گيري  از مواهب طبيعي در كل مجموعه .
-    نگرش  به معماري  خودي  و پرهيز از مدلها و سبكهاي بيگانه
-    پرهيز از يكنواختي و بي هويتي
و شاخصهايي از اين دست ، تلاش  شده است تا اين ضوابط ايجاد و سطح  كيفي قابل قبولي را در مجتمع  هاي مسكوني  استيجاري  در پي داشته باشد انشاا...
1-    فضاهاي  مورد نياز
1-1 لازم است فضاهاي مختلف مجتمع هاي استيجاري  در محل  به گونه اي  جانمايي گردند ، كه مديريت مجتمع به سهولت صورت  پذيرد  و هزينه هاي  نگهداري  آن به حداقل برسد .
1-2- به منظور امكان اداره مناسب مجتمع هاي مسكوني  لازم است مكاني براي مديريت وخدمات مجموعه درنظرگرفته شود.حداقل فضاي اختصاص يافته براي اين منظور در مجتمع  هاي داراي كمتر از 200 واحد مسكوني 60 متر مربع و بيشتر از آن  100  متر مربع  مي باشد . موقعيت  اين مكان بايد حتي الامكان  در مركز مجتمع  و يانزديك  ورودي  اصلي آن باشد .
1-3- لازم است سالن چند منظوره اي جهت مطالعه  و انجام تكاليف  مدرسه  بچه ها  كلاسهاي جنبي  آموزشي ،  مراسم  و اجتماعات لازم ( جشن ، ميهماني ، عزاداري  و ...) و ساير فعاليت هاي عمومي پيش بيني گردد .  حداقل مساحت اين فضا براي مجتمع هاي كمتر  از 200 واحد مسكوني 12متري مربعي مي باشند. و درصورت افزايش تعدادد  واحدهاي  مسكوني بالا هر واحد اضافه  5/. متر مربع به فضاي فوق افزوده مي شود . موقعيت استقرار اين فضادر مجموعه به گونه اي باشد كه ضمن دسترسي  مناسب براي ساكنين ، مستقل بوده ودرمواقع  برگزاري  مراسم  مزاحمتي  را براي بلوكهاي  همجوار ايجادننمايد .اين بنا مي تواند هم جواري با مكان  مديريت  مجموعه باشد .
1-4- پيش بيني  توقفگاه (پاركينگ )  براي واحدهاي مسكوني بر اساس ضوابط رايج  الزامي است و در صورت توافق با شهرداري تامين آن براي حداقل 30./.  واحدهاي مسكوني كافي خواهد بود . پاركينگ ها حتي الامكان  به صورت متمركز و درفضاي باز طراحي  گردند .
1-5 به ازا هر 70 تا 100 واحد مسكوني  ايجاد يك فضاي تجمع عمومي ( واحد همسايگي ) در مجموعه در نظر گرفته شود و براي كل مجموعه  ( تا 500 واحد )  يك فضاي باز مركزي  پيش بيني شود . در صورت  گسترده تر شدن مجموعه ، طراحي فضاهاي عمومي در مقياس مناسب الزامي است. در طراحي اينگونه  فضاهاي باز عمومي سلسله  مراتب فضايي  رعايت گردد .داراي ديد ، منظر ، چشم انداز ، سايه و ... مناسب بوده واز جانبه  و مطلوبيت لازم براي وقوع تجمع هاي همسايگي  برخوردار باشند .
1-6- ايجاد حداقل يك فضا براي بازي  بچه ها با وسعت مناسب ( متناسب  با تعداد واحدهاي مسكوني ) ضروري است .موقعيت  استقرار اين فضا بايد به گونه اي باشد كه از ايمني كافي برخوردار بوده و نيز امكان نظارت والدين بر روي آن وجود داشته باشد .
1-7-از ايجاد فضاهاي خلوت و دنج  حتي المقدور خودداري گردد و سعي شود نظارت اجتماعي ازطريق ساكنين درتمامي مناطق و فضاهاي  عمومي مجتمع وجود داشته باشد .
ورودي به مجموعه بايد قابل كنترل بوده و در صورتيكه  فاصله  دورترين  دسترسي  پياده به ورودي كمتر از 250 متر باشد ، تنها از يك ورودي استفاده گردد . همچنين  پيش بيني يك ورودي اضطراري  به منظور  استفاده ازآن جهت رفت و آمد ساكنين ماشين هاي امداد رساني  در مواقع  اضطراري  و نيز  هنگام  بسته بودن ورودي اصلي ضروري است .
در طراحي مجموعه و معابر آن استقلال  مسيرهاي پياده و سواره از يكديگر الزامي  است .
فضاي بازي كودكان  در محلي  امن و دور از مسيرهاي سواره طراحي گردد .
3- اقليم
3-1 تابش  آفتاب و اتلاف حرارت
3-1-1 طراحي  مجموعه و نحوه قرار گيري  بلوكها با در نظر  گرفتن ضوابط خاص اقليم محل آن صورت پذيرد .
    در مناطق گرمسير حاشيه هاي  بنا كه در معرض عوامل مضر جوي قرار دارند با گياهان  هميشه سبز پوشانده شود .
3-1-5حداكثر وحداقل سطوح خارجي ساختمان با توجه به شرايط محيطي تعيين و در طرح بلوكها لحاظ  گردد .  (در مناطق گرم و سرد حداقل سطوح خارجي و در مناطق معتدل و مرطوب حداكثر سطح  خارجي با روزنه هاي مناسب پيش بيني شود . )
  3-1-6 استفاده از عناصر و اجزا سايه انداز و ياپنجره هاي تو نشسته نسبت به بنا در اقليم هايي الزامي است .ضابطه فوق به منظور كاهش تابش  آفتاب به بدنه هاي  ساختمان  و ايجاد حداكثر سايه  در داخل بنا در ايام گرم سال مي باشد .
3-1-7 تعداد طبقات هر بلوك حداقل 2 و حداكثر طبقه باشد.
3-1-8 احداث هر گونه پيش آمدگي به منظور سايبان آزاد است مشروط بر اينكه ارتفاع  زير آن از 5/3 متر كمتر نباشد .
3-2- باران باد و جريان هوا
3-2-1  ساختمان بايد در برابر باران محافظت  شود و با توجه به اقليم ، نوع  بام و ميزان پيش آمدگي  آن مشخص و تعيين گردد . سيستم مناسب  جهت  دفع آب باران  و جمع آوري  آبهاي سطحي  پيش بيني گردد .
3-2-2 استفاده از پيلوت در گروههاي اقليمي (يزد ) و (كاشان ) (دزفول )  ممنوع و براي گروههاي  اقليمي  (بندر عباس )  و (گنبد كاووس ) در صورت  وجود  توجيه  اقتصادي مجازاست .
3-2-3- توصيه مي گردد به منظور جريان يافتن هوا از ميان احجام ساختماني ، در گروههاي اقليمي  (رست ) و (گنبد گاوس  و ( بندر عباس ) بلوكها از چهارطرف و در گروههاي اقليمي (رشت ) و (گنبد گاووس ) جداره هاي  ساختمان  حداقل از سه سمت باز  باشند .
3-2-4  در گروه  اقليمي ( بندر عباس )  ديواره هاي  محوطه مشبك  باشند تا جريان هوا در داخل مجموعه ميسر گردد .
3-2-5  در گروه  اقليمي  (بندر عباس ) تامين جريان هواي شمالي – جنوبي براي بلوكها الزامي است .
3-2-6 در گروههاي  اقليمي  (رشت ) و (گنبد كاووس ) به منظور ايجاد كوران هوا در فضاهاي داخل ساختمان ، نقشه بلوكها به صورت خطي و در امتداد شرقي – غربي  طراحي گردند .
3-2-7 به منظور استفاده از باد مناسب و پرهيز از بادهاي مزاحم بايد بر اساس گروه اقليمي منطقه و باد غالب محل اقدام و راه حل مناسب ارائه  شود .
3-2-8 نماهاي رو به باد مزاحم به گونه اي در برابر باد محافظت شود .
3-2-9 فرم كالبدي  مناسبي  به منظور كاهش تاثير با پيش بيني شود و ساختمان  در جهت بادهاي مطلوب استقرار يابد و از بادهاي سرد و باران آور در گروههاي  اقليمي  1-1 (آبعلي ) ، 2-2(زنجان ) و 2-3- (رشت ) احتراز گردد . .
4- اشراف
4-1 اشراف بلوكها نسبت به يكديگر ، ميدان ديد ناظر  به داخل بناهاي مسكوني سايت و سطوح قابل رويت بناها از پنجره هاي بلوكهاي مقابل بايد به حداقل ممكن برسد .
4-2- به حداقل رساندن اشراف بدون حذف ديد و منظر مناسب واحدهاي مسكوني الزامي است و نبايستي به هيچ وجه امكان استفاده از تابش و نور طبيعي از واحدها سلب گردد .
4-3-  اشراف واحدها به محوطه بعنوان اشراف  تلقي  نمي گردد ولي اشراف ازمحوطه  به واحدها ممنوع است و بايد بدون از بين رفتن نور و تهويه امكان ديد از محوطه به درون واحدها منتفي گردد .
4-4 كمترين ارتفاع كف پنجره از سطح معبر 170 سانتي متر مي باشد .
4-5 مسير عبور پياده از كنار بلوكها با فاصله مناسب طراحي گردد و از ايجاد معبر پياده در جلوي پنجره  واحدهاي مسكوني پرهيز شود .
4-6 نحوه استقرار بلوكها نسبت به يكديگر ، با رعايت مسائل اقليمي به گونه اي باشد كه زاويه ديد از دو بلوك مقابل يكديگر به طور مستقيم نباشد .
4-7 حل اشراف بلوكهاي بايستي به گونه اي صورت پذيرد كه فضاهاي بين بلوكها از پرسپكتيو و نمايي كورو دلگير برخوردار نگردند .
4-9- از ايجاد شكستگي هاي غير لازم در نما به بهانه حذف اشراف پرهيز گردد .
4-10 فاصله بلوكهاي مقابل يكديگر نبايد كمتر از 20 متر و در صورتيكه با زوايه بيشتر از 30 نسبت به هم مستقر باشند نبايد كمتر از 16 متر باشد .
 5- سيماي شهري
5-1- درسطوح خارجي بلوك ها هم بصورت منفرد و هم در تركيب با يكديگر ، لازم است ضمن پرهيز از هر گونه شلوغي و هيجان زائد از ايجاد سطوح  و جداره هاي ساده و يكنواخت نيز جلوگيري شود و در كل  مجموعه از تركيب حجمي مناسب و متنوعي برخوردار باشد .
5-2- با استفاده از تركيب مناسب مصالح نما و يا بكارگيري رنگهاي متعادل و معمول سيمائي مطلوب و هماهنگ با اطراف و موقعيت محلي و جغرافيائي براي مجتمع طراحي گردد .
5-3- استفاده مناسب و حداكثر از ديد و منظر موجود در اطراف مجموعه الزامي است .
5-4 از تكرار زياد يك مدول يا ريتم در نما حتي درصورت تناسب و زيبايي آن به صورت منفرد ، خودداري گردد . سعي شود حداقل ، در طول هر 50 متر نما ، مدول و يا ريتم تكراران تغيير نمايد .
5-5  خط آسمان مجموعه نبايد در طول بيش از 50 متر بدون شكستگي در ارتفاع ادامه يابد .سعي شود با استفاده  از تغيير در ارتفاع ساختمانها و ساير تمهيدات از ايجاد خط آسمان يكنواخت پرهيز گردد .
5-6 به منظور طرح فضاهايي زيبا و دلنشين  و كارآمد لازم است به تركيب سطوح پر و خالي پرداخته شود .
5-7 لازم است تو رفتگي ها و بيرون زدگيهاي نماي خارجي و تركيب بلوكها به گونه اي باشد كه ضمن رعايت مسائل اقليمي مجموعه اي زيبا ، همگن ، متعادل و دلنشين را در پرسپكتيوهاي مختلف شهري پديد آورد 
5-9- پيش بيني نصب هر گونه كانال كولر ، كولر بخاري  و نظاير آن بر نماي ساختمان بدون داشتن پوشش مناسب خارجي ممنوع است .
7- انطباق با شكل و فرم بستر
7-1 طرح مجموعه بايد منطبق پرتو پوگرافي بستر بوده و از نظر هزينه هاي تسطيح و خاكبرداري و ويژگيهاي مورد انتظار ، كاملا اقتصادي ترين طرح باشد .
7-2- لازم است شكل مجموعه و جانمايي بلوكها با ابعاد زمين كاملا هماهنگي داشته باشد و بعد سوم مجموعه را شلوغ و مغشوش جلوه ندهد .
7-3 دسترسي هاي داخل مجموعه با توجه به شكل و فرم بستر صورت پذيرد به گونه اي كه دسترسي  به تمام بلوكها تقريبا يكسان و مناسب تعريف گردد . 
7-4  بافت  مجموعه  نبايد در تعارض  و تقابل  با بافت  پيرامون خود باشد و مي بايست ضمن انطباق با آن ويژگيهاي مناسب شهري بافت پيرامون  را تقويت نمايد .
7-5 جمع آوري و دفع آبهاي سطحي در انطباق  كامل با ويژگيهاي  زمين و از طريق شبكه جمع آوري آبهاي سطحي مورد توجه قرار گيرد و در نحوه طراحي و استفاده  از مصالح  كف سازي و ... تلاش شود تا هزينه ها به حداقل ممكن  رسيده  و نگهداري  آن نيز سهل و آسان  باشد .
7-6 عوارض  زمين و محدوديتها و حريم هاي احتمالي آن بايد در طرح ديده  شود و راه حل اساسي و قابل اجرا براي آن پيشنهاد گردد و تلاش شود تا استفاده مثبت و مناسبي از اين عوارض صورت پذيرد .
7-7 توجه به جنس خاك هنگام جانمايي  فضاها و كاربريها الزامي است .
8 ويژگيهاي فرهنگي
8-1- توجه به ويژگيهاي فرهنگي محل و تداوم و حفظ آن در مجتمع هاي .  
8-3  سيماي خارجي  مجموعه  بايد به ويژگيهاي  فرهنگي منطقه همسو بوده و در اين راستا داراي رشد و پويايي  باشد
و.......


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری ,ضوابط طراحي مجتمع مسكوني ,پاورپوینت بررسی ,مجموعه هاي مسكوني ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی طرح معماری ویلای وراندا Verandah در هند
پاورپوینت بررسی معماری خانه فیوژن در استرالیا اثر Dankor Architecture
پاورپوینت بررسی معماری خانه چند عملکردی کبوتر در لواسان
پاورپوینت بررسی خانه طارمی در ژاپن اثر معمار و همکاران Tomohiro Hata
پاورپوینت بررسی مجتمع مسکونی BAA6 در بابدا، لبنان اثر 109 Architectes
پاورپوینت بررسی خانه پوشیده در بالای صخره شیب دار در مارکو دو کانواز ، پرتغال
پاورپوینت بررسی معماری پایدار مجموعه‌ی اداری مسکونی تجاری قلب سبز در سنگاپور
پاورپوینت بررسی معماری خانه مسکونی مدرن اثر استودیو معماری ۲۷
پاورپوینت بررسی معماری ویلای مینیمال کاتوسابا در برزیل اثر گروه معماری MAPA
پاورپوینت بررسی فضای باز مسکونی ، نمونه موردی خیابان نوچنگ در پکن
پاورپوینت بررسی معماری خانه مسکونی باریت ، نمونه موفق ایرانی
پاورپوینت بررسی معماری ویلای آخر هفته ناتل نمونه موفق ایرانی
پاورپوینت بررسی معماری برج بلوز پوینت ، نمونه موفق برج خارجی
پاورپوینت بررسی معماری خانه پروا در نور مازندران ، نمونه موفق ایرانی
پاورپوینت بررسی معماری ساختمان مسکونی ACT Residence ، اثر تیم طراحی معماری CF Arquitetura ، برزیل
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل ساختمان پورتلند مایکل گریوز
پاورپوینت بررسی معماری خانه باغ – کلمبیا اثر گروه معماری CONNATURAL ، نمونه موفق خارجی
پاورپوینت بررسی معماری مرکز خرید و مجتمع تجاری چند منظوره Kulturbau، نمونه موفق خارجی
پاورپوینت بررسی معماری ساختمان نقلی چند عملکردی HVB
پاورپوینت بررسی معماری مجتمع مسکونی-تجاری-اداری تورنتو کانادا اثر گروه معماری بیگ


:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
پاورپوینت بررسی معماری محراب در مسجد

تاریخ ایجاد 25/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 38 اسلاید   قیمت: 3500 تومان     تعدادمشاهده  4  


محراب (عربی: محراب miḥrāb ، pl. محاريب maḥārīb) طاقچه ای نیم دایره ای است که در دیواره مسجدی قرار دارد که نشان دهنده قبله است؛ یعنی جهت کعبه در مکه و از این رو مسیری که مسلمانان هنگام نماز باید با آن روبرو شوند. بدین ترتیب دیواری که یک محراب در آن ظاهر می شود "دیوار قبله" است.
 
محراب را نباید با مینبار اشتباه گرفت ، که همان سکوی مطرح شده است که یک امام (رهبر نماز) از آن جماعت سخن می گوید. محراب در سمت چپ منبر واقع شده است. و....
 
فهرست مطالب
 
مهرابه
 
مهرابه در آیین میترائیسم
 
مهراب‌های مسیحی
 
انواع مهرابه
 
معماری مهرابه‌ها
 
مهرابه‌های بازمانده
 
محراب از نظر لغوی
 
محراب در قرآن و تفاسیر
 
تاریخچه محراب
 
سیر تاریخی محراب
 
محراب در زمان پیامبر
 
محراب در عهد خلفای راشدین
 
محراب در عهد امویان
 
محراب در عهد عباسیان
 
تحول محراب در عهد فاطمیان
 
محراب در عهد سلاجقه
 
محراب در عهد تیموریان
 
معماری محراب


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری ,محراب در مسجد ,پاورپوینت بررسی ,مهرابه , ,مهرابه در آیین میترائیسم , ,مهراب‌های مسیحی , ,انواع مهرابه , ,معماری مهرابه‌ها , ,مهرابه‌های بازمانده , ,محراب از نظر لغوی , ,محراب در قرآن و تفاسیر , ,تاریخچه محراب , ,سیر تاریخی محراب , ,محراب در زمان پیامبر , ,محراب در عهد خلفای راشدین , ,محراب,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی طرح کلیسای یادبود لوس، تایچانگ، تایوان اثر آی ام پی
پاورپوینت بررسی طرح مسجد و مرکز فرهنگی مدرن Punchbowl در سیدنی استرالیا
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل کلیسا سنت پیتر توسط لوکوربوزیه
دانلود بررسی مساجد ایران
دانلود بررسی فایل پاورپوینت آتشکده
دانلود بررسی معماری مسجد جامع قرطبه و سامرا و قیروان
دانلود بررسی پاورپوینت کلیسای سنت استپانوس دستا
دانلود بررسی دانلود پاورپوینت آشنایی با مسجد جامع اردستان اصفهان + پلان مسجد + تصاویر فضاهای مسجد
پاورپوینت بررسی طرح معماری کلیسای جوبیلی
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل و بررسی تکیه ( حسینیه ) نیاوران تهران
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل و بررسی تکیه ( حسینیه ) نیاوران تهران
دانلود بررسی هویت معماری اسلامی
دانلود بررسی پاورپوینت مسجد جامع نیریز
دانلود بررسی پاورپوینت مسجد جامع اردستان
دانلود بررسی پاورپوینت مسجدجامع ساوه
دانلود بررسی پاورپوینت مدرسه خان شیراز
دانلود بررسی پاورپوینت مسجد شیخ صفی الدین اردبیلی و فیلمش
پاورپوینت بررسی معماری مساجد در ایران
پاورپوینت بررسی هویت کالبدی درمعماری مساجد ایرانی
پاورپوینت بررسی تاثیر رنگ و نور در فضا سازي و معماری مساجد


:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
دانلود,بررسی پاورپوینت مقايسه رفتار قاب فولادي با مهاربندي ضد كمانش و مهاربندي معمولي,pptx

تاریخ ایجاد 26/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 90   قیمت: 15000 تومان     تعدادمشاهده  1  


دانلود,بررسی پاورپوینت مقايسه رفتار قاب فولادي با مهاربندي ضد كمانش و مهاربندي معمولي,pptx
 
 
بخشی از مطلب 
 
روش اجزاء محدود یا روش المان‌های محدود (Finite Element Method) که به اختصار FEM نامیده می‌شود، روشی عددی برای حل تقریبی معادلات دیفرانسیل جزئی و نیز حل انتگرال ها می باشد. اساس کار این روش با حذف کامل معادلات دیفرانسیل یا ساده سازی آنها به معادلات دیفرانسیل معمولی، که با روشهای عددی مثل اویلر حل می‌شوند، می‌باشد. در حل معادلات دیفرانسیل جزئی مسئله مهم این است که به معادله ساده‌ای که از نظر عددی پایداراست به این معنا که خطا در داده‌های اولیه و در حین حل آنقدر نباشد که به نتایج نا مفهوم منتهی شود  دست پیدا کنیم. روشهایی با مزایا و معایب مختلف برای این امر وجود دارد، که روش اجزاء محدود یکی از بهترین آنهاست. این روش درحل معادلات دیفرانسیل جزئی روی دامنه‌های پیچیده (مانند وسائل نقلیه و لوله‌های انتقال نفت)، یا هنگامی که دامنه متغییر است، یا وقتی که دقت بالا در همه جای دامنه الزامی نیست و یا اگر نتایج همبستگی و یکنواختی کافی را ندارند، بسیار مفید می‌باشد. پیدایش روش اجزاء محدود به حل مسائل پیچیده الاستیسیته و تحلیل سازه‌ها در مهندسی عمران و هوا فضا بر می گردد. این روش حاصل کارالکساندرهرنیکوف (1941) و ریچارد کورانت (1942) می‌باشد. با این که روش کار این دو دانشمند کاملاٌ متفاوت بود، اما یک ویژگی مشترک داشت و آن تقسیم یک دامنه پیوسته (ماده) به یک سری زیردامنه (قطعات کوچکتر ماده) به نام المان یا جزء بوده است.
4-3- معرفی اجمالی نرم افزار اجزای محدود Abaqus
نرم افزار Abaqus از جمله نرم افزاری های قدرتمند اجزای محدود در بازار است. اسم و نشان این نرم افزار از لغت abacus در زبان انگلیسی به معنای چرتکه و abax در زبان یونانی به معنای تخته پوشیده شده با ماسه، گرفته شده است. این نرم افزار قابليت حل مسايل از يك تحليل خطي ساده تا پيچيده ترين مدلسازي غيرخطي را دارا مي باشد. اين نرم افزار داراي مجموعه المان هاي بسيار گسترده اي مي باشد كه هر نوع هندسه اي را مي توان توسط اين المان ها مدل كرد. همچنين داراي مدل هاي رفتاری بسيار زيادي است كه در مدلسازي انواع مواد با خواص و رفتار گوناگون نظير فلزات، لاستيك ها، پليمرها، كامپوزيت ها، بتن مسلح، فومهاي فنري و نيز شكننده و همچنين مصالحی ژئوتکنیکی نظير خاك و سنگ، قابليت بالايي را ممكن مي سازد. نظر به اينكه Abaqus يك ابزار مدلسازي عمومي و گسترده مي باشد، استفاده از آن تنها محدود به تحليل مسائل مكانيك جامدات (یعنی مسئله تنش - کرنش) نمي شود. با استفاده از اين نرم افزار مي توان مسايل مختلفي نظير انتقال حرارت، نفوذ جرم، تحليل حرارتي اجزاء الكتريكي، اكوستيك، تراوش و پيزو الكتريك را مورد مطالعه قرار داد. نرم افزار Abaqus با وجود اينكه مجموعه قابليت هاي بسيار گسترده‌اي را در استفاده از نرم افزار در اختيار كاربر قرار مي دهد، كار کردن با آن نسبتا ساده مي باشد. به کمک این نرم افزار پيچيده ترين مسايل را مي توان به آساني مدل كرد. به عنوان مثال مسايل شامل بيش از يك جزء را مي توان با ايجاد مدل هندسي هر جزء و سپس نسبت داده رفتار ماده مربوطه به هر جزء و سپس مونتاژ اجزاء مختلف مدل كرد. در اغلب مدلسازي ها، حتي مدلهاي با درجه غير خطي بالا، كاربر لازم است تنها داده هاي مهندسي نظير هندسه مساله، رفتار ماده مربوط به آن، شرايط مرزي و بارگذاري آن مساله را تعيين كند. نرم افزار در يك تحليل غير خطي، به طور اتوماتيك ميزان نمو بار و رواداری های همگرايي را انتخاب کرده و همچنين در طول تحليل مقادير آنها را جهت رسیدن به يك جواب صحيح تعديل مي‌كند. در نتيجه كاربر به ندرت مي بايست مقادير پارامترهاي كنترلي  برای حل عددي مساله را تعيين كند. ایده اصلی نرم افزار در تز دکترای Hibitt در سال 1972 میلادی، تحت عنوان مکانیک محاسباتی بر پایه روش اجزای محدود در دانشگاه Brown ارائه شد. در سال 1978 آقای Hibitt به همراه دو نفر از شرکای خود Karlsson و Sorenson شرکت HKS را تاسیس کردند و اولین ویرایش نرم افزار اجزای محدود ABAQUS را منتشر کردند. در سال 1991 این شرکت بسته ABAQUS/Explicit را هم به مجموعه نرم افزاری خود اضافه کرد و نرم افزار اصلی خود را منتشر نمود. سرانجام در سال 1999 اولین نسخه گرافیکی تحت عنوان ABAQUS/CAE به بازار عرضه شد. اولین نسخه گرافیکی ABAQUS 6.3 بود که شامل 9 ماژول برای مدلسازی، حل و استخراج نتایج بود.
نرم افزار آباکوس شامل ۴ بخش کلی به شرح ذیل می باشد:
1-    Abaqus/CAE که شامل محیطی برای طراحی و مدلسازی (پیش پردازش) و نمایش گرافیکی نتایج حاصل از تحلیل است.
2-    Abaqus/CFD که یک نرم افزار تحلیل دینامکی سیالات است و از نسخه ۶٫۰ به بعد به این مجموعه نرم افزاری اضافه شد.
3-    آباکوس/استاندارد که یک تحلیل گر کلی بر مبنای روش اجزای محدود می‌باشد و از رویکرد انتگرال گیری ضمنی استفاده می‌کند.
4-    Abaqus/CFD که یک تحلیل گر خاص اجزای محدود می باشد و از رویکرد صریح برای انتگرال گیری استفاده می‌کند و برای حل سیستم های غیرخطی شامل مسائل تماس و در حالت بارگذاری گذرا کاربرد دارد.
همچنین این نرم افزار از زبان برنامه نویس منبع باز Python برای برنامه نویسی در داخل نرم افزار پشتیبانی می‌کند. وجود امکان اسکریپت نویسی در داخل نرم افزار، قابلیت های مدلسازی آن را دو چندان می کند. یکی از مهمترین قابلیت های نرم افزار اجزای محدود Abaqus نسبت به سایر نرم افزارهای اجزای محدود موجود در بازار، امکان تغییر و اضافه کردن به امکانات و کتابخانه های نرم افزار است. قابلیتی تحت عنوان «ساب روتین» نویسی که ابزاری بسیار قدرتمند برای کاربران حرفه ای می باشد. ساب روتین در واقع مجموعه ای از کد هایی است که توسط کاربر با استفاده از زبان برنامه نویسی فرترن برای کاربرد خاصی نوشته می شود. با استفاده از این قابلیت می‌توان مواردی نظیر تعریف مدل های رفتاری جدید، انجام بارگذاری های خاص و غیره را انجام داد.
يك تحليل كامل در برنامه ABAQUS معمولا از سه مرحله تشكيل شده است:
1-    مرحله پيش پردازش: در اين مرحله شما بايد مدل مسئله را ساخته و يك فايل ورودي ABAQUS ايجاد كنيد. مدل را معمولا مي توان به صورت گرافيكي با استفاده از ABAQUS/CAE و يا ساير پيش پردازنده ها ايجاد كرد و يا می توان فايل ورودي ABAQUS را با استفاده از يك ويرايشگر متن مثل Notepad ساخت.
2-    مرحله پردازش: پردازش كه معمولا به صورت يك پروسه در پس زمينه اجرا مي شود، مرحله اي است كه در آن ABAQUS استاندارد و يا صريح مساله عددي را كه در مدل تعريف شده حل مي‌كند. مثالهايي از خروجي تحليل تنش عبارت است از تغييرمكان ها و تنش هايي كه در فايل‌هاي باينري ذخيره مي شود و براي مرحله پس از پردازش مورد استفاده قرار مي گيرد. بسته به پيچيدگي مسئله اي كه بايد تحليل شود و قدرت كامپيوتري كه تحليل را انجام مي دهد، زمان تحليل مي تواند بين چند ثانيه تا چند روز طول بكشد.
3-    مرحله پس پردازش: ارزيابي نتايج را مي توان بعد از اتمام مرحله پردازش يعني وقتي كه تنش ها تغييرمكان ها و ساير متغيرهاي اساسي محاسبه شده اند انجام داد. ارزيابي معمولا با استفاده از مدول بصری يا ساير پس پردازنده ها انجام مي شود. مدول بصری داده هاي فايل خروجي باينري را مي خواند و گزينه هاي متفاوتي مانند كانتورهاي رنگي، انيميشن، فرم تغييرشكل يافته و يا نمايش داده ها به صورت نمودار براي نمايش نتايج دارد.
4-4- فرآیند مدلسازی در نرم افزار اجزای محدود Abaqus
مدلسازی در نرم افزار اجزای محدود Abaqus شامل 9 مرحله اساسی می باشد که در این قسمت از پایان نامه مروری اجمالی بر این مراحل صورت می گیرد.
مرحله اول: ایجاد هندسه مدل
در این قسمت از فرآیند مدلسازی هندسه مورد نظر برای مدل ترسیم می گردد. به همین منظور ابتدا باید نوع هندسه مدل به صورت یکی از حالت های سه بعدی، دوبعدی و متقارن محوری ایجاد گردد. سپس نوع رفتار عضو از نظر شکل پذیری و یا صلب بودن تعیین می گردد. در صورتی که جسم به صورت صلب ایجاد گردد دو گزینه در اختیار ما قرار می گیرد که شامل Discrete و Analytical می باشند. در صورتی که جسم صلب از نوع Discrete انتخاب شده باشد، عضو مورد نظر باید مش بندی شود ولی درصورتیکه از گزینه Analytical استفاده گردد نیازی به مش بندی نخواهد بود. در تحقیق حاضر برای مدلسازی صفحه تکیه گاهی خرپا از صفحات صلب استفاده شده است. با ایجاد هندسه هر عضو در محیط نرم افزار یک Base Feature برای آن ایجاد می گردد که با ایجاد آن استفاده از یکی از روش های ترسیم موجود در نرم افزار امکان پذیر می گردد. در این قسمت امکانات جامعی برای مدلسازی اشکال مختلف هندسی به صورت سه بعدی، دوبعدی و یک بعدی وجود دارد.
مرحله دوم: تعریف خصوصیات مصالح
 خواص مربوط به مصالح تشکیل دهنده مدل در این مرحله تعیین و اختصاص داده می شود. با استفاده از امکانات موجود در این مرحله ابتدا حواص مکانیکی، حرارتی و . . . برای هر یک از مصالح تعریف می گردد. پس از تعیین خواص ماده یا مواد، لازم است که برای هر یک از مواد یک Section که در بردارنده خواص ماده مورد نظر است، ایجاد گردد. سپس هر یک از این Section ها به قطعه و یا قطعات مورد نظر اختصاص داده می شود. برای ایجاد قطعاتی نظیر لوله ها، میله ها، تیرها و نظایر آن روند صحیح مدلسازی به این صورت است که ابتدا یک خط به عنوان محور طولی عضو رسم می گردد و سپس با استفاده از قابلیت Profile سطح مقطع مورد نظر تعریف و در امتداد طولی میله اختصاص داده می شود.
مرحله سوم: مونتاژ اجزای تشکیل دهنده
در صورتیکه مدل از چندین قطعه تشکیل شده باشد، هر یک از آنها به صورت مجزا ترسیم خواهد شد. در این صورت در این مرحله قطعات وارد صفحه شده و در مختصات مورد نظر جایگذاری می گردد. سپس این اجزا به وسیله قیدهایی مناسب به یکدیگر متصل می گردند. همچنین در این مرحله امکاناتی برای ویرایش مدل تعبیه شده که شکل گیری مدل نهایی را امکان پذیر می سازد. اگر مدل از یک جز تشکیل شده باشد، در این صورت نیز باید جزء مورد نظر وارد صفحه شده و در موقعیت مورد نظر نسبت به دستگاه مختصات قرار داده شود.
مرحله چهارم: تعیین مراحل حل
در این مرحله با توجه به نوع مسئله و نتایج خروجی، مراحل مورد نیاز برای تحلیل عددی تعریف می گردد. در این قسمت امکان انتخاب انواع مختلف تحلیل عددی نظیر استاتیکی، شبه استاتیکی، دینامیکی و غیره در دسترس می باشد. همچنین در این مرحله نوع و چگونگی نتایج خروجی مشخص می گردد. نوع نتایج خروجی به طور پیش فرض توسط نرم افزار انتخاب و ذخیره می گردد ولی برای جلوگیری از طولانی تر شدن مسئله و دستیابی به نتایج خاصی که مد نظر می باشد لازم است که تنها نتایج موردنیاز در نرم افزار انتخاب گردد.
مرحله پنجم: تعیین شرایط تماسی
در این مرحله رفتارهای مختلف تماسی بین اجزای تشکیل دهنده مدل شامل رفتارهای تماسی مکانیکی و حرارتی تعریف و اختصاص داده می شود. همچنین در این مرحله قیدها و اتصالات مدل نیز تعریف و اعمال می گردد. تعیین دقیق ضرایب و درجات آزادی برای حصول رفتار واقعی مدل بسیار مهم می باشد. به همین دلیل در این قسمت عمدتا از نتایج تجربی و اطلاعات آزمایشگاهی مشابه استفاده می گردد.
مرحله ششم: اعمال شرایط مرزی و بارگذاری
در این مرحله شرایط مرزی و بارگذاری برای مدل تعریف می گردد. برای اختصاص شرایط مرزی ابتدا نوع شرایط مرزی نظیر جابجایی، سرعت، شتاب و غیره انتخاب گردیده و سپس ناحیه مورد نظر برای اعمال شرایط مرزی انتخاب می گردد. با این کار شرایط مرزی انتخاب شده به ناحیه موردنظر اختصاص داده می شود. همچنین برای اعمال بارگذاری ابتدا نوع بارگذاری نظیر بارگذاری مکانیکی، حرارتی و غیره انتخاب شده و سپس ناحیه بارگذاری انتخاب می شود. بدین ترتیب بارگذاری مورد نظر به ناحیه انتخاب شده اعمال خواهد شد.
 


کلمات کلیدی مرتبط:
مقايسه رفتار قاب فولادي با مهاربندي ضد كمانش و مهاربندي معمولي ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت مقايسه رفتار قاب فولادي با مهاربندي ضد كمانش و مهاربندي معمولي,pptx , ,بخشی از مطلب , ,روش اجزاء محدود یا روش المان‌های محدود (Finite Element Method) که به اختصار FEM نامیده می‌شود، روشی عددی برای حل تقریبی,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت روسازي راه زيرسازي و روسازي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ساختمانهای بتنی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اجرای ساختمانهاي فلزي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت استاندارد بلوك‌هاي سيماني,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ستون فلزی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت حريق در ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت شناخت انواع ساختمان و بنا,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معرفی رشته مهندسی عمران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت پایداری سدهای خاکی در برابر زلزله,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت سازه های بتن آرمه,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اجرای ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت آبشستگي,pptx
دانلود,تاریخچه تونل سازی و انواع آن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت توليد گاز سنتز بطريق (SMR) ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت روشهاي توليد گاز سنتز,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت وضعيت گاز طبيعي در ايران و جهان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت شناخت اجزای تشکیل دهنده بتن و خود بتن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نانو تکنولوژی وتاثیر آن در عمران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اصول و مباني گودبرداري و سازه هاي نگهبان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اثرات المانهای مرزی بر روی رفتار لرزه ای دیوار های برشی فولادی ,pptx
 


:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
دانلود,بررسی پاورپوینت ساختمانهای بتنی,pptx

تاریخ ایجاد 26/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 120   قیمت: 20000 تومان     تعدادمشاهده  1  


دانلود,بررسی پاورپوینت ساختمانهای بتنی,pptx
 
بخشی از مطلب 
 
فونداسیونهای بتنی
از آن جا که در ساختمانهای بتنی تمامی اجزاء تشکیل دهنده آن از بتن و فولاد می باشد بر خلاف ساختمانهای فلزی که کلیه ساختار اصلی آن یعنی ستون ها- پل ها و تیرها و سایر موارد دیگر از فلز ساخته می شود اذا در ساختن فونداسیون ساختمانهای بتنی نیز می بایست دقت بیشتری به عمل آورد تا با فونداسیون قویتر و مطمئن تر ستونها و همچنین پل های بتنی را روی آنها استوار نمود.فونداسیونهایی که معمولاً جهت ساختمانهای بتنی در نظر گرفته می شود عموماً با محاسبۀ بیشتری همراه می باشد چه از نظر تعداد و نوع آرماتورها و چه از نظر پیوستگی بین شناژ و فونداسیونها این عمل می بایست به طور دقیق و اصولی رعایت گرددتا در اثر نشست های احتمالی و غیر یکنواخت ساختمان هیچگونه صدمه ایی به بنا وارد نشود.
اصولاً هدف اصلی از ساخت فونداسیونهای بتنی ایجاد یک پی مقاوم جهت انتقال کلیه بارها به زمین می باشد به طوری که فشار وارد به زمین تکیه گاه قابل قبول باشد و در آن هیچ گسیختگی حاصل نشود البته همان گونه که در بحث زمین عنوان شد زمین و نوع انتخاب آن بایستی طوری باشد که هیچ نوع نشستی را برای ما ایجاد نکند و بین دو نقطه از ساختمان نباید اختلاف نشست طوری باشد که در بدنۀ ساختمان اختلال حاصل نماید. هرگاه دو شرط فوق یعنی شرط ایمنی زمین و همچنین محاسبۀ دقیق بارها برقرار باشد و از طرفی با اجرای صحیح نقشه های محاسباتی ساختمان بنا گردد می توان حداکثر اطمینان را به پایداری و مقاومت را داشت و مطمئن بود که ساختمان هیچ گونه صدمه ای نخواهد دید. البته نوع و اندازه فونداسیون بستگی به مقدار بار همچنین نوع زمین دارد که مقاومت واقعی زمینهای گفته شده با آزمایش دقیق انجام پذیر است گرچه همانگونه که قبلا هم اشاره شد خاک رس خاک خوبی است اما بایستی بدانیم که نباید مرطوب و ضخامت آن در حدود 5/2 الی 3سانتی متر باشد.
وظیفه فونداسیونها در ساختمان ها بطور کلی جلوگیری از نشست های بزرگ و تقسیم بار بطور مساوی و متحمل شدن بارها از قسمت فوقانی و انتقال آن به زمین می باشد البته بایستی توجه داشته باشیم که سطح فونداسیونها حتماً از سطح ستونها بیشتر باشد به همین جهت عرض وارتفاع فونداسیونها بستگی به مقدار بار و قدرت و مقاومت زمین دارد. 
چون فونداسیونها اصولا در عمق های پایین تر از سطح زمین قرار دارند و بوسیلۀ آن بارهای ساختمان به خاک منتقل می شوند کلیه خاکها در اثر وارد شدن بار فشرده و در نتیجه نشست می نمایند نشست خاک باعث نشست تمام ساختمان می گردد.بنابراین در محاسبه فونداسیونها  دو نکته همیشه قابل اهمیت است یکی اینکه مقدار کل نشست فونداسیونها باید حداقل کاهش یافته و زیان بار نباشد و دوم اینکه از نشست های موضعی باید حتی الامکان جلوگیری نمود.
اگر خاکی که قرار است برای فونداسیون سازی در نظر گرفته شود ضعیف و دارای مقاومت کمی باشد لازم است از فونداسیونهای یکپارچه استفاده نمود که ابعاد طول و عرض آن بستگی به ابعاد بنا دارد البته این نوع فونداسیون ها برای ساختمانهای بزرگ و سنگین و یا در زمینهای نرم و دارای مقاومت کمی هستند بکار می روند که به فونداسیونهای صفحه ای یا رادیال معروف هستند.
پی سازی
هدف از ساختن پی پخش بارنهایی زیر ساختمان است به طوری که (a) نشست مجموعه ساختمان و (b) نشست قسمتی از ساختمان نسبت به قسمت دیگر به مقدار minimum نگهداشته شود.
گرچه این هر دو نوع نشست مهم می باشد ولی دومی اهمیت بیشتری داشته و سبب خسارت بیشتری می گردد.
اکثر پی ها را می توان در دو طبقه بندی کلی جای داد.
1-    پی های نواری(دیواری)
2-    پی های منفرد
شکل (a) قسمتی از یک پی نواری را نشان می دهد. که دیوار روی یک نوار پیوسته بتن آرمه قرار گرفته، که کمی پهن تر از دیوار است. و شکل (b) پی منفرد را نشان می دهد که ستونی بر آن نصب شده است و بار آن را تحمل می کند.
این فونداسیون ممکن است مربع و یا مربع مستطیل و یا دایره شکل باشد که این نوع پی ساده ترین و اقتصادی ترین نوع پی ها می باشد. شکل(c) دو پی منفرد را نشان می دهد که توسط تیری به هم متصل شده اند. چنین پی هایی را پی متصل نیز می نامند.
مانند شکل (d)
بطور کلی ساختن پی از اصولی ترین کارهای ساختمان می باشد که در اجرای آن بایستی نهایت دقت به عمل آید چرا که تمامیفشارهای حاصله بر سطح فونداسیون و از آن جا تحت زاویه(a) بر سطح زیر فونداسیون یعنی زمین منتقل می گردد.
و از آن جایی که جهت مقابله با هر حادثه ای پیش بینی لازم می بایست صورت گیرد لذا در هنگام پی سازی باید توجه داشت که قسمت زیر پی دارای سطح صاف و یکنواختی باشد به عبارت دیگی هم سطح کردن زیرپی باعث می شود که پی سازی ساختمان در مقابل حرکات زمین لرزه دارای یکنواختی و یکپارچگی بوده و مقاومت لازم را داشته و عمل رانش فونداسیون به هیچ وجه پیش نیاید.
 
قسمت هاشور خورده بایستی جهت زیر سازی یک فونداسیون خوب کاملاً صاف با یکدیگر و هم سطح شوند تا بتوانند به خوبی در مقابل زمین لرزه های پیش بینی نشده از خود مقاومت نشان داده و نیز از لحاظ استقامت از خود پایداری خوبی به جا گذاشته و نیروهای وارده را به راحتی به زمین انتقال دهد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
فونداسیونهای نواری(دیواری)
چنانچه از اسم این نوع فونداسیونها پیداست، یک پی نواری آخرین تکیه گاهی است برای دیواری که روی آن قرار دارد و در اکثر حالات باری که از دیوار به فونداسیون منتقل می شود یک بار یکنواخت است که در سرتاسر فونداسیون عمل می شود.
بنابراین می توان نتیجه گرفت که عرض پی در طول نوار مقداری است ثابت مگر آنکه در قسمتی از نوار مشخصات زمین عوض شود. برای محاسبۀ این نوع فونداسیون بایستی توجه کرد که برخلاف فونداسیونهای منفرد که زا دو جهت تحت خمش هستند، پی های نواری تنها در یک جهت روی خمش کار می کنند. و این در صفحه ایی است عمود بر دیوار.
برای محاسبه فونداسیون، قسمتی از پی به عرض یک متر را انتخاب کرده و آن را از فونداسیون جدا می کنیم. شکل زیر آنرا نشان داده است. چنانچه می بینیم این تیر کنسولی را نشان می دهد که از پایین به بالا توسط فشار خاک بارگذاری شده است.
 


کلمات کلیدی مرتبط:
ساختمانهای بتنی ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت ساختمانهای بتنی,pptx ,بخشی از مطلب , ,فونداسیونهای بتنی ,از آن جا که در ساختمانهای بتنی تمامی اجزاء تشکیل دهنده آن از بتن و فولاد می باشد بر خلاف ساختمانهای فلزی که کلیه ساختار اصلی آن یعنی ستون ها- پل ها و تیرها و سایر موارد دیگر از فلز ساخته می شود اذ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت روسازي راه زيرسازي و روسازي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اجرای ساختمانهاي فلزي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت استاندارد بلوك‌هاي سيماني,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ستون فلزی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت حريق در ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت شناخت انواع ساختمان و بنا,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معرفی رشته مهندسی عمران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت پایداری سدهای خاکی در برابر زلزله,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت سازه های بتن آرمه,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اجرای ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت آبشستگي,pptx
دانلود,تاریخچه تونل سازی و انواع آن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت توليد گاز سنتز بطريق (SMR) ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت روشهاي توليد گاز سنتز,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت وضعيت گاز طبيعي در ايران و جهان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت شناخت اجزای تشکیل دهنده بتن و خود بتن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نانو تکنولوژی وتاثیر آن در عمران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اصول و مباني گودبرداري و سازه هاي نگهبان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اثرات المانهای مرزی بر روی رفتار لرزه ای دیوار های برشی فولادی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت انواع دیوار برشی فولادی و رفتار آنها,pptx
 


:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
دانلود,بررسی پاورپوینت روسازي راه زيرسازي و روسازي,pptx

تاریخ ایجاد 26/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 30   قیمت: 8500 تومان     تعدادمشاهده  1  


دانلود,بررسی پاورپوینت روسازي راه زيرسازي و روسازي,pptx
 
 
بخشی از مطلب 
 
ضريب باربري كاليفرنيا( CRB) :
آزمايش ضريب باربري كاليفرنيا يك آزمايش ساده استحكام است كه ظرفيت باربري مسلح را با ظرفيت باربري سنگ هاي خرد شده كاليفرنيا مقايسه مي كند (مثلاً مسالح سبكي با كيفيتي بالا داراي  CBR100درصد مي باشند ) . به اين منظور است كه اما محدود نمي شود به ارزيابي استحكام مواد چسبنده كه ذراتشان كمتر از 19 ميلي متر است . كه آن توسط تقسيمات بزرگراههاي كاليفرنيا حدود سال 1930 توسعه يافته شده بود و متعاقباً توسط شماري از ايالت ها ، استان ها ، ايالت متحده و نمايندگي هاي فدرال بين المللي اقتباس شده بود در نتيجه بيشترين آزمايشگاه هاي ژئوتكنيك تجاري در آمريكا داراي امكانات اجرايي آزمايشات CBR  هستند ( راهنماي روسازي WSDOT سال 2003  ) . 
اساس آزمايش CBR شامل به كاربردن فشار به پيستون كوچك در يك سرعت 3/1 ميلي متر در دقيقه و وارد كردن تمامي فشار به قسمت هاي نفوذي بالاتر از 64/0 تا 62/7 ميلي متر . شكل3 يك طرح  از نمونه CBR ارزش هاي بدست آمده در معادله هاي بعدي با ارزش بدست آوردن CBR درج شده اند . مقاومت مواد يا فشار نفوذي دستگاه بر پيستون .  : X مكان دستگاه پيستون 54/2  ميلي متر يا 08/5  ميلي متر . Y : استاندار فشار دستگاه براي درجه بندي كردن .  سنگ هاي خردشده مناسب 9/6 mpa ((1000PSI براي نفوذ 204 ميلي متري (1500psi)3/10pa براي نفوذ 08/5 ميلي متري . 
شكل 3 مثال CBR 
جدول 1 . برخي از مقادير CBR براي انواع مختلف خاك 
3.2 ارزش مقاومت R-value )  ) . 
آزمايشات ارزش مقاومت يك آزمايش سختي مواد است . شيوه آزمايش دلالت مي كند بر مقاومت  مواد به شكل گيري وظيفه نسبي كه شامل فشار عمودي به فشار افقي مي شود . آزمايش كاهش تراكم يك امر ضروري است . مواد آزمايش شده در R-VALUE  طراحي شده اند آزمايش  R-valueتوسط F.NHVEEM و R.M Carmany توسعه يافته شده بود و از تقسيمات بزرگراهاي كالفورنيا و اولين برنامه در سال 1940 گزارش شده بود .و از تقسيمات بزرگراه هاي كاليفرنيا و اولين برنامه در سال 1940 گزارش شده بود . در طول اين زمان شيارها در چرخ كاميون يك امر مهم بود و آزمايش R-value در گسترش آزمايش CBR  تاثير گذاشته بود . 
اساساً R-VALUE به طور تقريبي توسط نمايندگي هاي بزرگراه ايالت در سواحل غربي امريكا مورد استفاده قرار مي گيرد . شيوه آزمايش براي تعيين R-value لازم است آزمايشگاهي آماده شود كه نمونه هايي كه شرايط رطوبت و چگالي رانشان ميدهد  به بدترين شرايط ممكن در زير سازي متراكم ساخته شود . R-VALUE از نسبت فشار عمودي وارده به فشار افقي محاسبه مي شود و اين اندازه گيري مقاومت مواد  در ناحيه پلاستيك است . دستگاههاي مورداستفاده در آزمايش
 R-VALRE (STABILOMETER)ناميده مي شود. و به صورت انشعابي در نمودار 4  نشان داده شده است . 
شكل R-VALRE 4  (Stabilimeter) . 
ارزش ها در estabilemeter  درج شده در معادله بعدي در R-value بدست آمده است .
تاب مقاومتي =R :مكان 
شامل فشار عمودي مي شود . =PV
انتقال فشار عمودي در PV=14 . Psi=Ph 
جايگزيني srabilomerter سيال ضروري براي افزايش فشار افقي =D
از 5 به100PSI
3.3 ضريب ارتجاعي يا فنريت 
خاصيت ارتجاعي مواد حقيقتا بر آوري از خاصيت فنريت است . وقتي به خاصيت فنريت يا ارتجاعي فشار وارد ميشود E.
 با فشار از هم جدا ميشوند . در فشار روبه كاهش خاصيت هاي ارتجاعي جهت فشارهاي روبه افزايش تر فشار وارد ميشود تا مثل آنهايي كه از طريق روسازي تجربه ميشود . 
3.4    ضريب عكس العمل بستر 
ضريب عكس العمل بستر (K) كه يكي از داده هاي اصلي براي طراحي روسازي صلب مي باشد اين برآورد بستر را براي قرار گيري در زير رويه بتني آماده مي كند .  
K-VALUE ميتواند تخمين زده شود توسط اجراي آزمايشات زمينه اي يا توسط محاسبه از نتايج آزمايشات ديگر . امتحانات آزمايشگاهي صحيحي براي مشخص كردن K-VALUE  وجود ندارد .
ضريب عكس العمل  بستر كه مي آيد در كار انجام شده توسط وسترگاد در طول دهه 1920S  . پيشرفت  K-VALUE  وقتي كه يك جهش دائمي ورقه پايين تر را حمايت مي كند در نمودار 6. 
فشار عكس العمل مقاومت فشار متناسب با جهش دائمي است ( كه نمايندگي ورقه هاي خميده است ) و K (نمودار 7) (WSDOT راهنماي روسازي سال 2003 ) 
عكس العمل فشار با حمايت ورقه خميده  :P مكان 
ضريب عكس العمل زير سازي = جهش دائمي : K
ورقه خميده (10)  =   
-نمودار 6 ضريب عكس العمل بستر 
- نمودار 7 رابطه فشار ، خميدگي و ضريب عكس العمل بستر ارزش (K ) ( برحسب WSDOTراهنماي روسازي سال 2003) 
بر حسب فشار/ طول و وسعت حدودmpa/m 5/13 براي تاب آوردن ضعيف تر و 270mpa/m  براي تاب آوردن  قوي تر است . براي نمونه ضرايب عكس العمل زيرسازي از آزمايشات استحكام سفتي ديگر تخمين زده ميشود . هر چند اين ارزش هاي مكاني مي تواند اندازه گيري شود با استفاده از آزمايش باربري . 
4-    تجزيه و تحليل زير سازي 
بعد از فراهم كردن نتايج آزمايش براي طبقه بندي خاكها لازم است به ايجاد ارتباط اين اطلاعات با طبه بندي چگونه زير سازي  كل درجه بندي هاي كيفيتي خال در جدول 4 نشانداده شده اند . 
جدول 4 كل درجه بندي هاي كيفيتي خاك . 
هر چند اگر امكانات آزمايشگاهي بري آزمايش قابل دسترس  نيست ، طراحي ها ممكن است بر پايه ارزيابي زمينه ي دقت توسط يك مهندس كه ميتواندخاكهاي بستر را به يكي از طبقه هاي بعد انتقال دهد ، ساخته شود 
(G) خاكهاي بسترخوب : خاكهاي بستر مناسب بر اساس مقدار ظرفيت تحملشان در مقابل رطوبت در جه بندي شده اند . كه شامل ماسه تميز و سنگ ريزهاي شني و خاك معمولي زيان آور مقدارهايي از مواد پلاستيكي هستند. در زيرسازي خوب ارزش CBR 20 درجه بايد بيشتر است . 
M)) خاكهاي متوسط بستر: 
حفظ كردن اين درجه ملايم در شرايط مرطوب زيان آور است . كه شامل خاكهايي مثل خاك گلداني ( خاك رس و شن آميخته با گياه پوسيده است ) ، گل و لاي و شن و سنگريزه شامل مقدار زيادي از خاك رس و گل و لاي كمي رقيق است . در طبقه بندي متوسط ارزش CRB  بين 6 تا20 درجه است . 
P)) خاك هاي زير سازي سست : اين خاك ها وقتي كه مرطوب مي شوند سختي و پلاستيك خود را از دست مي دهند اين خاكهايي كه مقدار زيادي خاك رس و لاي دارند . هم چنين سيلت و لاي و خاكهاي گلداني ممكن است خاصيتهاي تحملي ضعيف داشته باشند در محلهايي كه يخبندان داخل زير سازي نفوذ ميكند يك عامل مهم در ايجاد ترك ها است . در طبقه بندي ضعيف يا سست ارزش CRB  5 درجه يا كمتر از آن است . كه بايستي در تثبيت يا برداشت و جانشين سازي(خاك برداري )از مصالح مناسب استفاده شود چرا كه هميشه يك زير سازي محكم واستوار لازم است .
5 – تنش هاي عمومي در بستر راه 
سطح بستر ضعيف همواره مي تواند تنش هاي مختلفي را به رو سازي وارد كند . 
1-    ترك هاي خستگي 
ترك هاي خستگي يك سري از ترك هاي متصل به ميباشند كه اين ترك ها بر اساس تكرار بارهاي ترافيكي شكسته شده و ترك مي خورند . كه اين ترك ها بر اثر تعداد وبزرگي بارها ، بزرگتر و بلند تر مي شوند . بعد از تكرار بارگذاري اين ترك هاي بلند به هم متصل شده و بازواياي حاده مانند نقش بدن يك كروكديل پخش مي شوند . لذا ترك هاي خستگي ميتوانند توسط بستر ضعيف تشكيل شوند . 
شكل 8 : ترك هاي خستگي نزديك به خط توقف در محل تقاطع يك راه اصلي .
2-    گودال و چاله ها : 
چاله ها به صورت هاي سطحي و عميق در سطح روسازي هستند . كه از ميان همه ي راه ها به لايه ي زيرين HMA نفوذ مي كنند . آنها عموماً داراي لبه هاي تيز و كناره هاي عمودي نزديك به سوراخ دارند ، گودال ها ميتوانند منجر به خسارت شديد به وسايل نقليه و نفوذ رطوبت شوند . يكي از موردهاي ممكن براي شكل گيري گودال ها  لايه سست زير سازي است . 
شكل 9 شكل گيري چاله ها از يك چرخهايي كه شيار شديد در محوطه يك شاهراه است را نشان ميدهد . 
3 - سستي ها (انحطاط ). (شكل 10) 
سستي ها در محل هاي خاصي از سطح روسازي با ارتفاع كمتر از روسازي اطراف متمركز ميشود . اين نوع از سيستها بعد از بارندگي خيلي جالب توجه هستندوقتي كه آنها پر زا آب باران هستند . سيستمها منجر به مشكلات ناهمواريها ي پرشده با آب واقعي مي تواند دلايلي براي وسايل هواپيمايي دريايي باشد . دليل اصلي براي سيستم هاي زيرسازي از تراكم نامناسب در طول ساختمان نشات ميگيرد . 
شكل 10 سستي در يك خيابان قابل دسترسي است . 
4 – جاي چرخ گذاشتن : 
جا گذاشتن بر روي رو سازي توسط چرخهاي شيار دار است . پيشروي روسازي ممكن است در طول كناره هاي شيار رخ دهد . شيارها واضح و معلوم هستند .خصوصا بعد از يك بارندگي وقتي كه آها با آب باران پرشده اند . دونوع اصول شيار وجود دارد : شيار مخلوط و شيار زير سازي . 
شيار مخلوط وقتي بوجود مي آيد كه سطح روسازي بدون شيار است . از سستي شيار چرخ ها جلوگيري ميكند كه منجر به تراكم مشكلات طراحي ميشود شيار زير سازي زماني رخ ميدهد كه زير سازي از سستي شيار چرخ ها كه در نتيجه فشار بوجود مي آيد جلوگيري ميكند . در اين مورد روسازي در شيارهاي زير سازيكه بدليل سستي ها در سطح شيار چرخ ها بوجود آمده اند مستقر ميشود . شيارهاييكه با آب پر ميشود مي تواند بدليل وسايل نقليه هوايي باشد و مبتواند مخاطره آميز هم باشد چرا كه شيارها باكشيدن يك وسيله نقليه به جلو شيار مسير به سمت عرض شيار رانده ميشود . نمودار 11 شيارهاي روسازي است .
6 – روش هايي براي بهبود عملكرد بستر :  
زير سازي ضعيف بايد رد صورت امكان جلوگيري شد اما وقتي آن لازم به ساخت روي خاكهاي ضعيف است چنديد روش قابل دسترس براي بهبود اجراي زير سازي وجود دارد : برداشت و جايگزيني ( جانشين سازي) . خاك ضعيف زير سازي مبتواندبه راحتي برداشت شودو با خاك كيفيت بالا جانشين كرد . اگر  چه اين در تصور عمومي سادهاست آن ميتواندگران باشد . جدول شماره 5 انواع خاك برداري عميق كه توسط انجمن روسازي COLORADO  توصيه شده بود را نشان ميدهد . جدول 5 توصيه هاي خاك برداري ( بعد از 2000، CAPA) . 
محكم كردن با يك سيمان  يايك صفحه آسفالت افزايش يك لايه محكم ( مثل آهك ، سيمان پورتلند يا آسفالت ميتواند استحكام زير سازي راافزايش دهد و انبساط راكاهش دهد . جدول شماره 6 خلاصه هاي پيشنهادات انجمن آسفالت روسازي COLORADE  است . 
جدول شماره 6: 
 تعدادي از پيشنهادات محكم كردن (بعد از CAPA2000) 
پايه لايه هاي جمع شده . خاكهاي سست زير سازي Margimally ممكن است توسط استفاده از پايه لايه هاي جمع شده حيران شده باشد . اين لايه ها فشارهاي موجود در روسازي بروي محوطه بزرگتر زير سازي رارفع  ميكند . اين عمل نسبتا مخاطره آميز است . 
وقتي روسازي براي آزمايش زير سازي هاي ضعيف ط احي ميشود ممكن است فقط يك برش ضخيم تر با پايه مواد بيشتري طراحي شود زير برش ضخيم تر با پايه مواد بيشتري طراحي شود زيرا برش ضخيم تر طراحي معادله هاي بيشتري را جبران ميكند . هر چند اينمعادله ها در كمترين بخش غير عملي هستند و معمولا در بيشتر موارد مورد استفاده قرار نمي گيرد . خلاصه يك ساختار ضخيم روسازي بروي زير سازي دست لزوما يك روسازي خوب را  نمي سازد . 
به طور خلاصه ويژگي هاي خاص و اجراي زير سازي در طراحي ساختاري روسازي تاثير دارند . مشخصه هايي مثل ظرفيت تحمل فشار ، ميزان رطوبت و افزايش در طراحي ساختاري تاثيري ندارد . اما هم چنين اجرا و هزينه طولاني مدت است. 
7    -  نتيجه گيري :  
خاصيت لايه زير سازي تحت تاثير اجراي بااهميت روسازي است . 3 اصل زير سازي سفتي /استحكام تشخيص داده شده اند كه عموما در ايالت متحده مورد استفاده قرار ميگيرد :      1- ضريب باربري كاليفورنيا CBR  
2-ميزان مقاومت يا ايستادگي R-Value و خاصيت ارتجاعي . زير سازي ميتواند بر طبق اندازه گيري تعيين شده طبقه بندي شود . لايه هاي سست تر زير سازي ميتواند منجر به خطرات شديدي روسازي شود . هر چند اين خطرات  ميتواند جلوگيري شود يا به تاخير بيافتد توسط تصويب اقدامات مناسب در طول زمان ساخت يا در زمان نگهداري روسازي . 
 


کلمات کلیدی مرتبط:
روسازي راه زيرسازي و روسازي ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت روسازي راه زيرسازي و روسازي,pptx , , ,ضريب باربري كاليفرنيا( CRB) : ,آزمايش ضريب باربري كاليفرنيا يك آزمايش ساده استحكام است كه ظرفيت باربري مسلح را با ظرفيت باربري سنگ هاي خرد شده كاليفرنيا مقايسه مي كند (مثلاً مسالح سبكي با كيفيتي بالا دارا,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت ساختمانهای بتنی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اجرای ساختمانهاي فلزي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت استاندارد بلوك‌هاي سيماني,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ستون فلزی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت حريق در ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت شناخت انواع ساختمان و بنا,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معرفی رشته مهندسی عمران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت پایداری سدهای خاکی در برابر زلزله,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت سازه های بتن آرمه,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اجرای ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت آبشستگي,pptx
دانلود,تاریخچه تونل سازی و انواع آن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت توليد گاز سنتز بطريق (SMR) ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت روشهاي توليد گاز سنتز,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت وضعيت گاز طبيعي در ايران و جهان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت شناخت اجزای تشکیل دهنده بتن و خود بتن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نانو تکنولوژی وتاثیر آن در عمران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اصول و مباني گودبرداري و سازه هاي نگهبان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اثرات المانهای مرزی بر روی رفتار لرزه ای دیوار های برشی فولادی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت انواع دیوار برشی فولادی و رفتار آنها,pptx


:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
دانلود,بررسی پاورپوینت شناخت انواع ساختمان و بنا,pptx

تاریخ ایجاد 26/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 100   قیمت: 9500 تومان     تعدادمشاهده  2  


دانلود,بررسی پاورپوینت شناخت انواع ساختمان و بنا,pptx
 
بخشی از مطلب 
 
) تقسيم بندي زمينها از نظر مقاومت در مقابل بار ساختمان 
بطور کلي زمينها به چند دسته تقسيم مي شوند .
الف – زمينهاي خاکريزي شده ( زمينهاي خاک دستي ) مانند بعضي از اراضي شمال تهران و خندق هاي پر شده که همه بوسيله خاک دستي پر شده اند مقاومت اين زمينها بسيار کم بوده و قدرت مجاز آنها در حدود 80 گرم بر سانتي متر مربع مي باشد اين زمينها بدون پي سازي ويژه مانند شمع کوبي و غيره به هيچ وجه براي ساختمان مناسب نيستند .
ب – زمينهاي ماسه اي مانند زمينهاي سواحل دريا اين زمينها براي ساختمانهاي سبک مناسب هستند و در حدود 1 تا 2/1 کيلوگرم بر هر سانتي متر مربع بار تحمل مي نمايند و در بعضي از انواع زمينهاي سواحل دريا که ماسه اي بوده و بکلي فاقد خاکهاي چسبنده 
مي باشد ( خاک رس ) بيش از 500 گرم بار تحمل نمي کنند در اين گونه زمينها نيز بايد براي ساختمانهاي سبک طبق شرايط محلي پي سازي ويژه صورت بگيرد و براي ساختمانهاي بزرگ ابعاد پي بايد با توجه به مطالعات مکانيک خاک و بر طبق محاسبه ساخته مي شود .
ج – زمينهاي شني اگر اين زمينها داراي دانه بندي خوب باشند بطوريکه دانه هاي ريز فضاي خالي بين دانه ها درشت تر را پر نموده و توليد جسم توپر و متراکمي کرده باشد و اين دانه بندي بوسيله ماده چسبنده بهم متصل باشد ( خاک رس به اندازه لازم ) براي ساختمان بسيار مناسب بوده و مقاومت مجاز آن در حدود 5/2 و حتي 5/3 کيلوگرم بر سانتي متر مربع مي باشد به اين گونه زمينها زمين دج گفته مي شود .
د- زمينهاي رسي – اين زمينها بدو دسته تقسيم مي شوند .
1- زمينهاي رس خشک که فشاري در حدود 5/1 کيلوگرم بر سانتي متر مربع را تحمل 
مي نمايند مانند زمينهاي جنوب تهران .
2- زمينهاي رس تر ( آبدار ) – اين زمينها بواسطه وجود آب فراوان داخل خاک داراي سستي هاي زياد بوده و قدرت مجاز آن بر حسب درصد آب موجود در آن متفاوت است بايد توجه نمود که اعداد داده شده در فوق براي مقاومت مجاز زمين در خاکهاي مختلف کاملاً تقريبي بوده زيرا تعيين مقاومت مجاز خاک به عوامل ديگر از قبيل آب هاي تحت الارضي و درصد خاکهاي چسبنده و غيره نيز بستگي دارد .
 
 
 
 
 
 
 
 
 
شكل 2-1 پي نواري
 
2-3) ساختمانهاي آجري 
نخستين مرحله در ساختمانهاي آجري مانند ساير ساختمانها پي سازي مي باشد که اين کار بعد از گود برداري و پي کني بايد صورت بگيرد معمولاً براي ساختمانهاي آجري که ديوارهاي اصلي حمال مي باشد از پي هاي نواري استفاده مي شود پي هاي نواري را در امتداد ديوارهاي حمال و تيغه ها با عمق و عرض معين حفر مي نمايند .
2-3-1) عمق پي هاي نواري: 
در زمينهاي خوب حداق عمق پي هاي نواري در حدود 50 سانتي متر مي باشد و اگر در اين عمق به زميني بکر دسترسي نباشد بايد عمق پي را تا زمين بکر ادامه داده .
2-3-2) عرض پي : 
معمولاً عرض پي قدري بزرگتر از عرض ديوار روي آن ساخته مي شود زيرا اولاً هميشه فشار وارده و سطح تحت فشار با هم نسبت معکوس دارند در ثاني فرض بر اين است که بار وارده وسيله ديوار يا ستون به پي با زاويه 45 درجه منتقل مي شود بدين جهت عرض پي را بزرگتر از عرض ديوار مي گيرند و چنانچه پي از مصالح گران قيمت ساخته شوند مانند بتن و يا سنگ چين از ساختن کنارهاي پي خودداري نموده و آنرا بصورت پله و يا شيب دار مي سازند .
2-3-3) لايه هاي پي هاي نواري : 
لايه هاي پي سازي در پي هاي نواري به ترتيب از پايين به بالا عبارتند از : 
1-    شفته ريزي 
2-    کرسي چيني 
3-    شناژ 
4-    ملات ماسه سيمان براي زيرايزولاسيون رطوبتي 
5-    قير و گوني براي ايزولاسيون رطوبتي 
6-    ملات ماسه سيمان براي پوشش روي قيرگوني 
7-    ديوار چيني اصلي 
1- شفته ريزي : 
پي هاي نواري در ساختمانهاي آجري دو يا سه طبقه معمولاً با شفته پر مي شوند شفته مخلوطي است از خاک مناسب و آهک شکفته و آب 
2- کرسي چيني 
معمولاً در طبقه هم کف ساختمانها سطح اطاقها را چند سانتي متري از کف حياط يا کوچه بلندتر مي سازند به اين اختلاف ارتفاع کرسي چيني مي گويند معمولاً کرسي چيني به سه علت انجام مي شود اول آنکه از قديم الايام بشر تمايل داشت قدري بلندتر از کف زمين سکونت کند و بدين ترتيب احساس امنيت بيشتري مي نمود دوم آنکه ارتفاع طبقه هم کف با سطح زمين مانع ورود برف و باران و برگ و خاشاک و غيره بداخل اطاقها مي گردد سوم آنکه چون اغلب زمينهائي که ما براي ساختمان انتخاب مي کنيم کاملاً مسطح نبوده و داراي شيب مي باشند و از طرفي اطاقها و سالنهاي ساختمان بايد کاملاً در يک سطح ساخته شود لذا براي مسطح کردن اطاقها قسمتهاي پايين را بوسيله کرسي چيني با قسمتهاي بلند آن هم سطح مي نمايند .
عرض ديوارهاي کرسي چيني بستگي به ارتفاع آن دارد هر قدر اين ارتفاع بيشتر باشد به علت وجود خاکي که در پشت آن قرار مي گيرد بايد پهناي آن بيشتر شود تا بتوانند در مقابل فشارهاي جانبي کاملاً مقاومت نمايد اين مسئله در ديوارهاي اطراف ساختمان که فشارهاي خاک از يک طرف مي باشد بايد بيشتر رعابت گردد در هر حال کرسي چيني بايد قدري بيشتر از ديوار اصلي و قدري کمتر از پي زير آن باشد اگر ارتفاع کرسي چيني فقط در حدود 10 الي 15 سانتي متر باشد مي تواند پهناي آن مساوي ديوار روي آن باشد بايد براي کليه ديوارها اعم از ديوارهاي حمال و يا تيغه ها و پارتيشنها پي سازي و کرسي چيني انجام شود .
3- شناژ 
شن به زبان فرانسه به معناي زنجير و شناژ به معني زنجير کردن مي باشد اين قسمت از ساختمان که روي کرسي چيني و معمولاً در يک تراز ساخته مي شود براي متصل کردن کليه پي ها به همديگر ايجاد مي گردد در اثر وجود شناژ کليه قسمتهاي ساختمان بطور يکپارچه عمل نموده و کليه نشستها يکنواخت بوده و نيروهاي وارده اتفاقي ( مانند زمين لرزه و باد ) به يک نقطه ساختمان به تمام قسمتهاي ساختمان منتقل گشته ودر نتيجه از شدت نيروي وارده در يک نقطه کاسته شده و مانع خرابي ساختمان مي گردد همانطوريکه در بالا گفته شد معمولاً شناژهاي افقي را روي کرسي چيني در طبقه همکف اجراء 
مي نمايند ولي گاهي اوقات نيز در طبقات زير هر سقف روي کليه ديوارها شناژ اجرا مي گردد و اين شناژهاي افقي که در پايين و بالاي ديوار ساخته مي شود بوسيله شناژهاي عمودي در چند نقطه به يکديگر متصل مي گردد اجراء شناژ افقي و عمودي در ناحيه هاي زلزله خيز مانند ايران الزامي مي باشد زيرا اين شناژها به نسبت قابل ملاحظه اي از شدت خرابيهاي وارده مي کاهد .
4- قشر ماسه سيمان زير و روي قير و گوني 
زير قيرو گوني را بدو دليل با يک قشر ماسه و سيمان اندود مي نمايند .
1- براي ايجاد يک سطح صاف و مناسب جهت اندود قيرگوني زيرا چنانچه بخواهيم بلافاصله بعد از کرسي  چيني اقدام به قير و گوني بنمائيم سطح آجر کرسي چيني بعلت ناهمواري براي قيرگوني مناسب نيست و اصولاً قير و گوني به علت شکننده بودن از زير و رو بايد بين دو پوشش محافظ قرار گيرد .
2- چنانچه ملات عمومي که براي ساختمان مصرف مي شود داراي آهک باشد يعني براي ساختمان از ملات ماسه آهک و يا ماسه سيمان و آهک استفاده شود براي دور نگهداشتن قيرو گوني ازآهک اقدام به ايجاد يک لايه ماسه سيمان روي آجر مي نمايند زيرا در غير اين صورت به سبب ترکيب قير با آهک بعد از مدتي قير و گوني فاسد گشته و درآن سوراخهايي ايجاد مي گردد که باعث نفوذ رطوبت به سطحهاي بالاتر گشته و خاصيت قير و گوني از بين مي رود چنانچه ايزولاسيون روي شناژ بتني اجراء شود اگر سطح بالائي بتن را بوسيله تخته ماله بخوبي صاف نمايند احتياج به قشر ماسه سيمان نيست اگر ملات عمومي ساختمان داراي  آهک باشد بايد روي قيروگوني هم با پوسته اي از ملات ماسه سيمان پوشانيده شود بطوريکه قير و گوني به هيچ وجه با آهک در تماس نباشد .
5- ايزولاسيون ( عايق رطوبتي ) 
ايزولاسيون و يا عايق کاري به معناي جدا کردن يا جدا سازي بکار مي رود ايزولاسيون انواع مختلف دارد مانند ايزولاسيون هاي حرارتي که در آن از پشم شيشه استفاده مي کنند و يا ايزولاسيون هاي صوتي که در آن از انواع مانع هاي صوتي استفاده مي گردد و يا ايزولاسيون در مقابل اشعه X  در بيمارستانها براي اطاقهاي راديوگرافي که از ورقه هاي سرب استفاده مي شود و يا ايزولاسيون هاي رطوبتي که انواع مختلف داد و متداول ترين آن در ايران قير و گوني است .
6- ملات ماسه سيمان براي پوشش روي قيرو گوني 
براي محفوظ نگهداشتن قيرو گوني از آسيب ، مخصوصاً در ساختمانهايي که از ملات آهک استفاده مي شود و مي بايد روي قشر قيرو گوني با ملات ماسه سيمان پوشانيده شود در جاهايي که ديوار چيني نمي شود مانند محل درياها و يا مکانهايي که بعد از چند روز ديوار چيني مي شود اين قشر ماسه سيمان مانع از آسيب ديدن لايه قير و گوني در اثر رفت و آمد خواهد گرديد .
 


کلمات کلیدی مرتبط:
شناخت انواع ساختمان و بنا ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت شناخت انواع ساختمان و بنا,pptx ,بخشی از مطلب , ,) تقسيم بندي زمينها از نظر مقاومت در مقابل بار ساختمان ,بطور کلي زمينها به چند دسته تقسيم مي شوند . ,الف – زمينهاي خاکريزي شده ( زمينهاي خاک دستي ) مانند بعضي از اراضي شمال تهران و خندق هاي پر ش,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت اجرای ساختمانهاي فلزي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت استاندارد بلوك‌هاي سيماني,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ستون فلزی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت حريق در ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معرفی رشته مهندسی عمران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت پایداری سدهای خاکی در برابر زلزله,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت سازه های بتن آرمه,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اجرای ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت آبشستگي,pptx
دانلود,تاریخچه تونل سازی و انواع آن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت توليد گاز سنتز بطريق (SMR) ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت روشهاي توليد گاز سنتز,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت وضعيت گاز طبيعي در ايران و جهان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت شناخت اجزای تشکیل دهنده بتن و خود بتن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نانو تکنولوژی وتاثیر آن در عمران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اصول و مباني گودبرداري و سازه هاي نگهبان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اثرات المانهای مرزی بر روی رفتار لرزه ای دیوار های برشی فولادی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت انواع دیوار برشی فولادی و رفتار آنها,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معرفی سیستم دیوار برشی فولادی و تاریخچه کاربرد آن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت شور شدن خاک در اثر آبياري و راههاي کنترل آن,pptx


:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
دانلود,بررسی پاورپوینت حريق در ساختمان,pptx

تاریخ ایجاد 26/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 60   قیمت: 8500 تومان     تعدادمشاهده  2  


دانلود,بررسی پاورپوینت حريق در ساختمان,pptx
 
بخشی از مطلب 
 
2-    قدرت حريق و مقاومت ساختمان در برابر آتش سوزي
2-1   كليات
حريق آتشي است ناخواسته و از اختيار خارج شده و معمولاً داراي گازهاي سمي و دودهاي خطرناك است. بدون قصد به وجود مي آيد و در برابر آن احتياطها و كوششهاي ممانعت، محافظت و مبارزه به كار گرفته مي شود. تهديدات و خطرناك حريق در تمام موارد لزوماً تابع حجم آتش و شعله ها نيتس. يك حريق كوچك ممكن است از يك آتش سوزي بزرگ تلفات يا خسارات بيشتري به بار آورد. هر چه قدرت حريق و خطرات آن بيشتر باشد لازم است كوششهاي حفاظتي و تهاجمي حساب شده تر و دقيق تري در مقابل آن به كار گرفته شود.
مقاومت ساختمان در برابر آتش سوزي به جنس، چگونگي تركيب و رفتار مصالح مورد مصرف و نيز حريق بستگي دارد. هر عضو از اعضاي ساختمان بر اين مبنا ارزيابي مي شود كه تا چه حد و چند ساعت مي تواند در برابر آتش مقاومت كند معني مقاومت حفظ مي كند. يا چه مدت مي تواند اتش و خطرات آن را محدود كند و در بعضي موارد نيز تركيب از اين هر دو مورد نظر مي باشد.
سابقه مقاومت يابي و آزمايش ساختمان در برابر حريق به سالها قبل از 1918 باز مي گردد. در اوايل دهه 1890، براي شناسايي مقاومت اجزاي ساختمان در برابر حريق، در بسياري از كشورها آزمايشهايي به طور پراكنده و به روشهاي گوناگون صورت گرفت. در سال 1903 يك كنگره بين المللي تحت نظارت يك كميته انگليسي مقرراتي تدوين و توصيه كرد كه به كمك آن براي اولين بار شيوه هاي متعدد آزمايش به صورت استاندارد درآمد. اين استاندارد قديمي و در اصل انگليسي، روشهاي آزمايش براي كفها، سقفها و مصالح مورد استفاده در ساختمان را معرفي كرده و تقسيم كننده هاي داخلي و نرها را شناسايي نمود. بر اين اساس اجزا و مصالح مورد مصرف در ساختمان از نظر مقاومت به سه گروه اصلي كاملاً مقاوم نيمه مقاوم و داراي مقاومت موقت دسته بندي مي شدند. براي مثال، حد مقاومت موقت در مورد سقفها و يا كفها موقعي به دست مي آيد كه مسقف در حرارت 815 درجه سانتيگراد بدون داشتن بار اضافي بتواند براي مدت يك ساعت مقامت كند و اگر با باري برابر 820  كيلو گرم بر متر مربع در حرارت 980 درجه سانتيگراد دو ساعت دوام مي آورد در گروه نيمه مقاوم بود. براي قرار گرفتن در گروه كاملاً مقاوم شرايط سخت تري وجود داشت و آن اينكه با باري برابر 1365 كيوگرم بر متر مربع در حرارت 980 درجه سانتيگراد بتواند چهار ساعت ايستادگي كند. در اين استاندارد، براي درها، ديوارها و تيغه هاي داخلي نيز به همان صورت ضوابطي تعيين شده بود. مدت آزمايش و درجه حرارت مطابق مطابق همان ارقامي بود كه در مورد سقفها و كفها به كار مي رفت ولي طبيعتاً به كار بردن بار اضافي در مورد آنها لزومي نداشت. اجزاي مزبور مي بايست به عنوان يك حايل در برابر آتش دوام مي آورند.
اما در استاندارد بالا و حتي آنهايي كه پس از آن تنظيم شد. هيچ گاه در انجام آزمايش شدت افروختن آتش و ايجاد حرارت و به اصطلاح توجه به ارزيابي تغييرات درجه حرارت نسبت به زمان يا نرخ آتش مطرح نبود. آتش غالباً به وسيله سوزاندن مقداري چوب توليد مي شد و شناختي هم نسبت به خصوصيات حريق وجود نداشت.
در دهه 1920، براي جلوگيري از بروز آتش سوزيهايي كه به طور مرتب در اماكن توليدي و تجاري به وقوع  مي پيوست و تلفات و خسارات بسيار برجا مي گذاشت، پيشنهاد شد كه بر اساس اجناس و مواد سوختني موجود در هر ساختمان، مقررات و ضوابطي به عنوان دوام و مقاومت در برابر حريق، تعيين و اعمال شود، به اين معني كه هر چه بار حريق( مقدار مواد سوختني موجود در ساختمان نسبت به سطح زير بنا) بيشتر باشد، اعضاي ساختمان بايد دوام و مقاومت بيشتري در برابر حريق داشته باشند، البته در آن زمان براي مقايسه، ارزيابي و تشخيص مواد سوختني و مقدار بار حريق معيار و ضابطه اي وجود نداشت.
2-3-1-عوامل به وجود آورنده آتش و راههاي مختلف خاموش كردن و جلوگيري از آتش سوزي
آتش از تركيب سريع اكسيژن با اجسام، مايعات و گازهاي سوختني در درجه حرارتي خاص كه درجه اشتعال ناميده مي شود، به وجود مي آيد. پس از اشتعال عمل سوختن يا احتراق ( كه خود توليد حرارت مي كند) ادامه مي يابد تا جسم تماماً سوخته شود. به بيان ديگر مي توان گفت كه اجسام و مايعات در اثر حرارت به گاز تبديل شده و گازهاي گداخته در اثر تركيب با اكسيژن توليد شعله مي كنند.
اگر از تركيب اكسيژن و مواد سوختني ( كه سوخت ناميده مي شود) جلوگيري كنيم و يا اگر درجه حرارت سوخت را در سطحي پايين تر از درجه اشتعال حفظ كنيم، آتشي به وجود نخواهد آمد و نيز اگر در حالت احتراق به طريقي از فعل و انفعالهاي زنجيره اي خودكار احتراق ممانعت كنيم، آتش خاموش خواهد شد. پس به طور كلي با روشهايي كه در زير بدان اشاره مي شود، مي توان از ادامه آتش سوزي جلوگيري كرد.
كنترل اكسيژن- اگر گاز غير فعالي جايگزين اكسيژن شود و يا اگر بين اكسيژن و اتش مانعي ايجاد شود، آتش از بين خواهد رفت. به كار بردن برخي گازهاي خاموش كننده( مانند گاز كربنيك) كف و بعضي مواد شيميايي بر اساس اين روش متداول شده است.
كنترل سوخت- با نظارت بر مشخصات سوخت، مثلاً جداسازي يا دور از هم و در درجه حرارت پايين نگاه داشتن مواد و در صورت لزوم انتقال آنها، مي توان از ادامه آتش سوزي جلوگيري كرد. دقت در نحوه استفاده از مواد سوختني در ساختمان، خيس كردن مواد سوختني به كمك آب( قبل از اشتعال و تغيير دادن مشخصات فيزيكي اجسام از جمله روشها ي معمول مي باشد.
كنترل حرارت- به كمك آب و يا خاموش كننده هاي سرمازا( مثلا كپسولهاي محتوي اسيد و باز)مي توان سوخت را سرد نمود و از به وجود آمدن گازهاي قابل اشتعال جلوگيري كرد. تركيب بعضي گازها با اكسيژن موجود در هوا و برخي واكنشهاي شيميايي نيز مي تواند جذب حرارت و توليد برودت كند.
ايجاد فعل و انفعالهاي زنجيره اي بازدارنده- با به كار بردن انواع مواد بازدارنده مانند هالون مي توان اتمها و ملكولهاي سوخت و هالون را با اكسيژن موجود در محيط تركيب كرد و تا زماني كه تمام اكسيژن موجود فعال مصرف نشده، يا سوخت انتقال و تغيير نيافته و يا حرارت هنوز تا درجه لازم پايين نيامده است، عمل را ادامه داد. 
2-3-2- عملكرد آتش در يك فضاي محدود
آتش، در اثر عمل انتقال حرارت معمولاً با حركتي عمودي به طرف بالا رانده مي شود و با رسيدن به سقف ساختمان به صورت افقي توسعه مي يابد. آتش ضمن توليد حرارت و دود، مقدار زيادي گاز نيز آزاد مي كند اگر دود و گازها محبوس باشند به شكل قارچ مانندي تمام فضاي اطاق را پر مي كنند. درجه حرارت بر روي ساقه قارچ و نزديك به شعله هاي به سرعت زياد مي شود و از 650 تا 1000 درجه سانتيگراد افزايش مي يابدو در بقيه قسمتها، افزايش حرارت تدريجي است و ممكن است تا مدت كوتاهي افراد را تهديد نكند اما اگر عمل تخليه گاز انجام نگيرد، احتمالاً اشخاص ساكن در اطاق به دليل مسموميت ناشي از گاز موفق به فرار نخواهد شد. بايد توجه داشت كه بيشترين تلفات جاني حريق هميشه به سبب وجود دود و گازهاي سمي اتفاق مي افتد.
 
قسمت بالاي ديوارها، سقف و همچنين گازهايي كه به شكل قارچ تمام قسمت زير سقف را پر كرده اند همگي به سرعت داغ شده، توليد انرژي تشعشعي كرده و مواد مشتعل نشده در پايين و روي كف را سريعاً گرم مي كنند. هر قدر فاصله سقف با آتش كمتر باشد، مقدار انرژي تشعشعي توليد شده بيشتر خواهد بود. واضح است كه اگر در نازك كاري سقف و ديوارها مصالح و مواد سوختني به كار رفته باشد، مراحلي كه گفته شد با سرعت و شدت بيشتري طي خواهد شد.
2-3-3- كنترل هوا و مقدار بار سوخت
كنترل هوا و مقدار بار سوخت در واقع عبارت است از در اختيار گرفتن دو عامل به وجود آورنده آتش و اين كار در جلوگيري از ازدياد حجم حريق در يك فضاي بسته و محدود اهميت ويژه اي دارد مقدار بار سوخت در انواع ساختمانها يكسان نبوده و مقدار و چگونگي پخش آن نيز در موارد و مواقع مختلف متفاوت است. اين تفاوتها به تناسب، تصميمگيري و تعيين مقررات محافظت در برابر حريق را بر اساس مقدار بار سوخت و شكل تهويه مشكل خواهد كرد. براي تعيين مقررات محافظت در برابر حريق هميشه بايد فرض بر اين باشد كه كنترل هوا و تهويه به بدترين شكل و مقدار بار سوخت در بدترين حالت و مخربترين وضع خواهد بود.
كنترل سوخت- در مواردي كه جريان هوا و تهويه زياد و مقدار بار سوخت نسبتاً كم باشد- مانند ساختمانهايي كه پنجره هايي وسيع دارند و بار حريق در آنها به دليل نوع تصرف ناچيز است- آتش به وسيله سطحي از سوخت كه در زير شعله قرار گرفته است كنترل مي شود. حريقهايي كه به اين نحو كنترل مي شوند زماني كوتاه داشته و درجه حرارت هوا در داخل محيط به سبب وجود ارتباط با فضاي خنك خارج زياد بالا نخواهد رفت.
اگر ساختمان داراي طبقات متعدد بوده و ارتفاع سقفهاي آن كوتاه باشد، شعله احتمالاً از پنجره ها و بازشوهاي  خارجي به طبقات بالايي نيز سرايت خواهد كرد. اما اگر سقفها  با ارتفاعي بلند و مشخصاتي مناسب طراحي شوند، به راحتي مي توان شعله را در فضاي زير سقف مهار نمود.
 2-3-4- كنترل حرارت و تحمل انسان در مقابل گرما
پذيرش حرارت توليد شده از حريق براي آدمي دشوار است. اشخاص ساكن در بنا فقط مدت كوتاهي مي توانند حرارت حاصل از حريق را تحمل كنند. وجود بخار آب در هوا تحمل حرارت را سخت تر مي كند. وقتي درجه حرارت محيط به 150 درجه سانتيگراد مي رسد( مثلاً در فاصله سه متري از شعله) تحمل آن فقط براي مدتي كمتر از پنج دقيقه، آن هم در هواي خشك، امكانپذير است. هر چه رطوبت بيشتر باشد به همان نسبت مقدار تحمل انسان نيز كمتر است.
كنترل درجه حرارت محيط بايد به كمك تهويه انجام گيرد و قبل از خروج اشخاص از ساختمان نبايد براي پايين آوردن درجه حرارت بر روي آتش آب پاشيد. تصور حرارت توليد شده از حريق براي اكثر مردم خيلي وحشتناك است در حالي كه حرارت آخرين عاملي است كه باعث مرگ مي شود و معمولاً اشخاص قبل از تأثير حرارت هلاك مي شوند.
2-3-5 راههاي انتقال حرارت
حرارت مي تواند از نقطه اي به نقطه ديگر انتقال يافته و باعث سرايت حريق شود. انتقال حرارت به راههاي مختلف صورت مي گيرد و در هر انتقال بخشي از آن تحليل مي رود. اين راهها عبارتند از جابه جايي، هدايت و تشعشع، كه در زير شرح داده مي شود.
جابجايي- در اثر جابجا شدن هوا از نقطه اي به نقطه ديگر، حرارت نيز با آن انتقال مي يابد. طي مدت احتراق، هواي اطراف شعله ها به سرعت گرم و منبسط مي شود و در عين حال كه در اثر سبكي به بالا صعود مي كند در جهات افقي نيز شروع به حرت نموده با فشار به درها و پنجره ها درچه هاي كانالهاي تأسيساتي و از هر مفرد دگيري كه بتواند به خارج نفوذ مي كند.
هدايت- هدايت نوعي انتقال حرارت است كه از ميان جرم اجسام صورت مي گيرد. در طول مدت حريق، حرارت به وسيله تيرهاي فلزي، لوله هاي فولادي برق و سيمها، كانالهاي فلزي و غيره كه همگي به خوبي رساناي حرارت هستند، از محلي به محل ديگر انتقال مي يابد. مصالحي مانند چوب، پشم شيشه و نظايرآن كه رساناهاي ضعيفي هستند، مي توانند از انتقال حرارت جلوگيري كنند.
تشعشع- تشعشع نوعي انتقال حرارت است كه به وسيله امواج الكترومغناطيسي انجامم مي گيرد. سطحي كه به هنگام حريق داغ شده اند با توليد انرژي  تشعشعي مي توانند ديگر مصالح قابل اشتعال را در فاصله هاي قابل توجهي مشتعل سازند. مقدار اين انرژي زماني كه منبع تشعشع داغتر شود، به سرعت افزايش خواهد يافت.
در انتقال حرارت به طريق جابه جايي و هدايت، جهت حركت انرژي حرارتي هميشه از كانون حرارت به طرف نقاطي است كه درجه حرارت كمتري دارند. در انتقال به طريق تشعشع، اختلاف درجه حرارت موجود بين دو نقطه تأثيري در نحوه انتقال نخواهد داشت. يك منبع تشعشع مي تواند انرژي حرارتي را به سمت محيطي گرمتر از خود نيز انتقال دهد. و البته، همواره مقداري انرژي تشعشعي به هميت ترتيب دريافت مي كند. هرچه منبع تشعشع دورتر و هواي محيط ناصافتر باشد، مقدار انرژي انتقال يافته كمتر خواهد بود.
 


کلمات کلیدی مرتبط:
حريق در ساختمان ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت حريق در ساختمان,pptx ,بخشی از مطلب , ,2- قدرت حريق و مقاومت ساختمان در برابر آتش سوزي ,2-1 كليات ,حريق آتشي است ناخواسته و از اختيار خارج شده و معمولاً داراي گازهاي سمي و دودهاي خطرناك است. بدون قصد به وجود مي آيد و در برابر آن احتياطها و كوششهاي ممان,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت اجرای ساختمانهاي فلزي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت استاندارد بلوك‌هاي سيماني,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ستون فلزی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت شناخت انواع ساختمان و بنا,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معرفی رشته مهندسی عمران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت پایداری سدهای خاکی در برابر زلزله,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت سازه های بتن آرمه,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اجرای ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت آبشستگي,pptx
دانلود,تاریخچه تونل سازی و انواع آن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت توليد گاز سنتز بطريق (SMR) ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت روشهاي توليد گاز سنتز,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت وضعيت گاز طبيعي در ايران و جهان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت شناخت اجزای تشکیل دهنده بتن و خود بتن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نانو تکنولوژی وتاثیر آن در عمران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اصول و مباني گودبرداري و سازه هاي نگهبان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اثرات المانهای مرزی بر روی رفتار لرزه ای دیوار های برشی فولادی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت انواع دیوار برشی فولادی و رفتار آنها,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معرفی سیستم دیوار برشی فولادی و تاریخچه کاربرد آن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت شور شدن خاک در اثر آبياري و راههاي کنترل آن,pptx
 


:: بازدید از این مطلب : 313
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
دانلود,بررسی پاورپوینت ستون فلزی ,pptx

تاریخ ایجاد 26/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 30   قیمت: 7000 تومان     تعدادمشاهده  2  


دانلود,بررسی پاورپوینت ستون فلزی ,pptx
 
بخشی از مطلب 
 
ستون هابا مقاطع دایره ای:
 معمولا مقاطع لوله ای از قطر 2 تا 12 اینچ برا ستونها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.مقطع لوله د رمواقعی که ویله اتصال جوش باشد،آسانتر به کار میرود.
کاربرد لوله بیشتر در پایه های بعضی منابع هوایی،دکلها و خرپا ساری ها ی سبک است.این مقطع ها به طور کلی مقاومترند،برای اینکه ممان اینرسی آنها در تمام جهات یکسان است با تغییر ضخامت لوله می توان اینرسیهای مختلفی بدست آورد.
 روش نصب نبشی بر روی کف ستونها برای استقرار ستون:
هنگام محاسبه ابعاد کف ستون ها باید حداقل فاصله میله مهاری از لبه کف ستون ومحل جاگذاری نبشی با ضخامت جوش لازم برای نگه داشتن ستون،همچنین پلیت انتهایی  ستون وابعاد ستون را با دقت برسی کرد,سپس با توجه به موارد یاد شده  به نصب نبشی و استقرار ستون به این صورت اقدام نمود.
 بر روی بیس پلیت ها محل کف ستون و محل آکس ستون را کنترل می کنیم .سپس نبشی های اتصال را به صورت عمود بر هم بر روی بیس پلیت ها جوش داده،آنگاه ستون را مستقر و اقدام به نصب دیگر نبشی های لازم کرده و آنها را به بیس پلیت جوش می دهیم.
از مزایای عمود بر هم بودن دو نبشی روی بیس پلیت  علاوه بر سرعت عمل واسقرار بهتر به علت تماس مستقیم ستون با بال نبشی،اتصال جوشکاری به گونه ای درست تر واصولی تر صورت می گیرد.
روشن است که قبل از جوشکاری باید ستون ها را هم محور وقایم نمود وعمود بودن در دو جهت کنترل کرد.پس از نصب ستون ها با توجه به ارتفاع ستون وآزاد بودن سر ستون ممکن است تا زمان نصب پلها ستونها در اثر شدت باد و وزن خود حرکت هایی داشته باشند که احتمالا تاثیر نامطلوب و یجاد ضعف در جوشکاری و اتصالات کف ستون ها خواهد داشت.به این سبب،باید پس از نصب،فورا به مهار بندی موقت  ستونها به وسیله میلگرد یا نبشی به صورت ضربدری اقدام نمود.
طویل کردن ستون ها :
سازه های فلزی را اغلب درچیدن طبقه احداث می کنند.طول پروفیلها برای ساخت ستون محدود است وبا در نظرگرفتن بار وارده و دهانه بین ستون ها و نحوه قرار گرفتن ستونهای کناری،مقاطع مختلفی برای ساخت ستون ها بدست می آید.
ممکن است در هر طبقه ابعتد مقطع ستون با طبقه دیکر تفاوت داشته باشدَ،بنا براین باید اتصال مقاطع با ابعاد مختلف برای طویل کردن با دقت زیادی انجام شود.
محل مناسب برای وصله ستونها به هنگام طویل کردن آنها حداقل در ارتفاع 45 تا60 سانتیمتر بالاتر از کف هر طبقه یا 6/1 ارتفاع طبقه میباشد.این ارتفاع اندازه حداقلی است که از نظر دست رسی به محل اجرای جوش و نصت اتثالات مورد نیاز برای ادامه ستون یا اتصال بادبندی لازم است .
نحوه طویل کردن ستون ها :
 ابتدا سطح تماس دو ستون را به خوبی گونیا می کنند و با سنگ زدن صاف می نمایند تا کاملا د رتماس با یکدیگر یا صفحه وصله قرار گیرد.
در صورتی که پروفیل دو ستون یکسان نباشد،باید اختلاف نمره دو ستون را با گذاردن صفحات لقمه (همسو کننده)بر  ستون فوقانی را پر نمود سپس صفحه وصله را نصب کرد و جوش لازم را انجام داد.اگر ابعاد مقطع دو نیمرخ که به یکدیگر متصل می شوند تفاوت زیاد داشته باشند،به طوری که قسمت بزرگی از سطح آن دو در تماس با یکدیگر قرار نگیرد .در این صورت باید یک صفحه تقسیم فشار افقی بین دو نمرخ به کار برد.این صفحه معمولا باید ضخیم انتخاب شود تا بتواند بدون تغییر شکل زیاد ،عمل تقسیم فشار را انجام دهد.کلیه ابعاد وضخامت صفحه ومقدار جوش لازم راباید طبق محاسبه وبراساس نقشه های اجرایی انجام داد. 
 
 


کلمات کلیدی مرتبط:
ستون فلزی ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت ستون فلزی ,pptx ,بخشی از مطلب , ,ستون هابا مقاطع دایره ای: , معمولا مقاطع لوله ای از قطر 2 تا 12 اینچ برا ستونها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.مقطع لوله د رمواقعی که ویله اتصال جوش باشد،آسانتر به کار میرود. ,کاربرد لوله بیشتر در پایه های بعضی منابع هوایی،د,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت اجرای ساختمانهاي فلزي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت استاندارد بلوك‌هاي سيماني,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت حريق در ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت شناخت انواع ساختمان و بنا,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معرفی رشته مهندسی عمران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت پایداری سدهای خاکی در برابر زلزله,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت سازه های بتن آرمه,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اجرای ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت آبشستگي,pptx
دانلود,تاریخچه تونل سازی و انواع آن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت توليد گاز سنتز بطريق (SMR) ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت روشهاي توليد گاز سنتز,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت وضعيت گاز طبيعي در ايران و جهان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت شناخت اجزای تشکیل دهنده بتن و خود بتن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نانو تکنولوژی وتاثیر آن در عمران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اصول و مباني گودبرداري و سازه هاي نگهبان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اثرات المانهای مرزی بر روی رفتار لرزه ای دیوار های برشی فولادی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت انواع دیوار برشی فولادی و رفتار آنها,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معرفی سیستم دیوار برشی فولادی و تاریخچه کاربرد آن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت شور شدن خاک در اثر آبياري و راههاي کنترل آن,pptx
 


:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : safa
دانلود,بررسی پاورپوینت استاندارد بلوك‌هاي سيماني,pptx

تاریخ ایجاد 26/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 30   قیمت: 8500 تومان     تعدادمشاهده  2  


دانلود,بررسی پاورپوینت استاندارد بلوك‌هاي سيماني,pptx
 
بخشی از مطلب 
 
در مورد انتخاب اندازه بلوك سيماني توخالي بايد نسبتهاي زير مراعات شود.
- مجموع اندازه ، قسمت هاي خالي بلوك از   طول كل در همان جهت نبايد بيشتر باشد بعبارت ديگر مجموعه اندازه قسمت هاي پر يا ضخامت ديواره هاي بلوك از 2 /1 طول كل بلوك در همان جهت نبايد كمتر در نظر گرفته شود.
- سطح قسمتهاي توخالي هر بلوك نبايد بيش از 50 درصد سطح كل آن باشد.
- ضخامت جداره هاي داخلي و خارجي در بلوك هاي بزرگ و متوسط نبايد كمتر از 4 سانتيمتر و در بلوك هاي كوچك نبايد كمتر از 3 سانتيمتر باشد.
2-1-3- رواداري در ابعاد خارجي:
حداكثر تغيير اندازه هاي مجاز بشرح زير مي باشد.
براي ارتفاع و عرض 5/1   ميليمتر
براي طول 3   ميليمتر
براي تهيه بلوك سيماني توخالي بايد از سيمان و شن، ماسه و آب استفاده شود.
2-2- سيمان
سيمان مورد مصرف در بلوك هاي بتوني بايد از نوع سيمان هاي پرتلند مطابق با ويژگيهاي استاندارد سيمان پرتلند ايران بشماره 389 تا 394 باشد.
2-3- مصالح سنگي:
مصالح سنگي مورد مصرف در بلوك هاي بتوني از دو نوع دانه ها و ريزدانه هاي درشت تشكيل شده است حداكثر درشتي بزرگترين دانه ها نبايد بيشتر از 2/1 ضخامت نازكترين ديواره بلوك بتوني باشد و در هر حال كليه مصالح بايد از الك شماره 2/1 اينچ رد شود.
2-3-1- دانه هاي ريز (ماسه)
ماسه طبيعي يا سنگ شكسته كه مشخصات آن بايد طبق استانداردشماره 300 ايران تحت عنوان ماسه براي بتن و بتن آرمه باشد.
2-3-2- دانه هاي درشت (شن)
اين دانه ها عبارتست از شن رودخانه يا سنگ شكسته. نوع دانه ها بايد از جنس سالم و عاري از خاك يا مواد مضره ديگر باشد. اين مصالح بايد با مشخصات استاندارد شن براي بتن و بتن آرمه استاندارد شماره 302 ايران مطابقت داشته باشد.
2-4- آب
آبي كه در تهيه بلوك بكار برده ميشود بايد تميز و عاري از مواد زيان آور جامد يا محلول باشد. مواد زيان آور محلول در آب ممكن است مواد قندي – اسيدي با ؟؟ باشد كه بايد از مصرف آن جلوگيري شود.
مواد جامد قابل مشاهده است و ميتوان با نظارت دقيق از مصرف آن جلوگيري بعمل آورد ولي در مورد تشخيص مواد محلول ميتوان از طريق استفاده نمود.
2-4-1- براي خنثي نمودن 200 سانتيمتر مكعب آب نبايد بيش از 2 سانتيمتر مكعب محلول 10% سود (ئيدروكسيد سديم) مصرف شود.
2-4-2- براي خنثي نمودن 200 سانتيمتر مكعب آب نبايد بيش از 2 سانتيمتر مكعب محلول 10% سود (ئيدروكسيد سديم) مصرف شود.
2-5- مواد خارجي:
مواد خارجي موجود در آب نبايد از مقادير از مقادير زير تجاوز نمايد.
 
 


کلمات کلیدی مرتبط:
استاندارد بلوك‌هاي سيماني ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت استاندارد بلوك‌هاي سيماني,pptx ,بخشی از مطلب , ,در مورد انتخاب اندازه بلوك سيماني توخالي بايد نسبتهاي زير مراعات شود. ,- مجموع اندازه ، قسمت هاي خالي بلوك از طول كل در همان جهت نبايد بيشتر باشد بعبارت ديگر مجموعه اندازه قسمت هاي پر يا ضخامت ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت اجرای ساختمانهاي فلزي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ستون فلزی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت حريق در ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت شناخت انواع ساختمان و بنا,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معرفی رشته مهندسی عمران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت پایداری سدهای خاکی در برابر زلزله,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت سازه های بتن آرمه,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اجرای ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت آبشستگي,pptx
دانلود,تاریخچه تونل سازی و انواع آن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت توليد گاز سنتز بطريق (SMR) ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت روشهاي توليد گاز سنتز,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت وضعيت گاز طبيعي در ايران و جهان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت شناخت اجزای تشکیل دهنده بتن و خود بتن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نانو تکنولوژی وتاثیر آن در عمران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اصول و مباني گودبرداري و سازه هاي نگهبان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اثرات المانهای مرزی بر روی رفتار لرزه ای دیوار های برشی فولادی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت انواع دیوار برشی فولادی و رفتار آنها,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معرفی سیستم دیوار برشی فولادی و تاریخچه کاربرد آن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت شور شدن خاک در اثر آبياري و راههاي کنترل آن,pptx


:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 شهريور 1398 | نظرات ()